Citat:
Ursprungligen postat av
Jungman-Jansson
Det är ju helt omöjligt att bevisa om det här är sant eller någons fantasier så är ganska poänglöst att säga någonting om innehållet.
Min fru arbetar som lärare och jag kan till 100000000% garantera att detta stämmer. Jag fick se en bild från hennes klassrum där hennes elever har fått sina specialanpassningar.
Det är allt ifrån att en elev behövde två skiljeväggar på vardera sida av hens skolbänk med även en skiljevägg som var provisoriskt monterad uppepå som ett tak. Därefter var en ytterligare skiljevägg monterad, lagd på sidan framför elevens bänk.
Dvs, det såg ut som att eleven satt i en jaktkoja med en liten glugg så hen kunde se läraren men samtidigt fick ljudisolering. Eleven var känslig för ljud pga sin ADHD-diagnos. En annan elev hade fått någon slags ADHD stol som kunde snurra och vridas åt alla håll, och även studsa upp och ner som om eleven satt på en pilatesboll.
Utöver det så har 75% av klassens elever fått ADHD diagnoser och äter starka ADHD mediciner. Hon får ständigt ta emot hot från aggressiva invandrar familjer från Mellanöstern där dom kräver högre betyg så deras barn kan få bli läkare och flygplans-ingenjörer.
Detta rör sig om mellanstadieelever från årskurs 4-6.