2026-07-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det låter jättemysigt. Hand i hand går kärleksparet till Vårdcentralen eller Venereologen, ser varandra in i ögonen. Vi får svaren om en vecka, då vet vi om vi kan ha sex.

Man kan använda kondom tills dess. Funkar hur bra som helst.
Citera
2026-07-29, 19:14
Medlem
Pontus får försöka kolla i medicinskåpet i smyg. Kan ju försöka ställa en fråga innan sex. Om hon har några sjukdomar. Hon kan såklart ljuga, men majoriteten lär nog inte göra det. Skyddad sex är såklart bra av flera anledningar.
Citera
2026-07-29, 19:25
Medlem
bomhulls avatar
Det var väl någon svensk kvinna i media nyligen som hade en otrogen pojkvän i london som gav henne hiv🤯alla som har hiv är inte narkomaner eller horor
Citera
2026-07-29, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Ponera att Pontus Svensson (34 år gammal ) nyligen träffar en tjej (28 år gammal). Tjejen och Pontus blir blixtkära och vill ha sex redan efter några månader.
Men Pontus är extrem misstänksam och osäker gällande tjejs sjukdoms facit.
Hur kan Pontus på ett lagligt sätt ta reda på om tjej har ex. HIV eller annat farligt smittsam sjukdom?

Sådana frågor är känsliga och det därför jag frågar.

Ta blod från henne när hon sover och gör ett HIV-snabbtest.
Citera
2026-07-29, 19:29
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Hej!

Ponera att Pontus Svensson (34 år gammal ) nyligen träffar en tjej (28 år gammal). Tjejen och Pontus blir blixtkära och vill ha sex redan efter några månader.
Hur kan Pontus på ett lagligt sätt ta reda på om tjej har ex. HIV eller annat farligt smittsam sjukdom?

Lukten kamrat, ( lukten ) har en granne vars fru luktar mycket illa nu på sommaren.. Tror vederbörande glider / driftar runt med en skööön klamme alltså... Vad ska man göra ? vi andra blir påverkade.
Citera
2026-07-29, 19:43
Medlem
Citat:
Hej!

Tjejen kanske har samma tankar och frågor om Pontus?

Skulle hon själv ha en smittsam könssjukdom är hon tvungen att rapportera vem hon kan ha fått den från. Tror inte hon skulle vilja smitta Pontus och bli rapporterad själv som sjukdomskälla. Pinsamt och icke-romantiskt.

Fast hon kan ju vara nyligen smittad med något vanskligt utan att vara medveten om det eller hunnit få diagnos.
Citera
2026-07-29, 20:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrBump
Du har inte legat runt så mycket i Stockholm va? Analsex är oerhört populärt bland tjejer sedan många år. Och ja, även oskyddad.

I dina runkfantasier är nog allt möjligt populärt.
Citera
2026-07-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Kanske det, men jag tror att det är oerhört få kvinnor som har oskyddat analsex med främlingar öht. Det smittar som sagt inte vaginalt.
Sitter du i rullator pga mentala problem så är du ursäktad. Annars är det uselt att gå ut med rena lögner som det fetade.
Citera
2026-07-29, 20:33
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Hej!

Sex redan efter några månader? Prova andra dejten.

Något säger mig att du inte har ett särskilt aktivt sexliv och därför inte behöver oroa dig för HIV.
Citera
2026-07-29, 20:37
Medlem
Citat:
Hej!

Någon man varit med i några månader? Där skulle man absolut kunna komma överens om att testa sig, båda parter. Jag har knullat runt som en galning och beställer med jämna mellanrum hem pissprovet för klamydia och gonorre.

När jag väl börjar bli seriös med någon så brukar jag och hon ta en full screen med tanke på det liv jag (och ev hon) levt (bara sex, inga sprutor eller annat riskbeteende).
Citera
2026-07-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Man kan använda kondom tills dess. Funkar hur bra som helst.
Exakt! Och alltid. Att inte vilja bli förälder pga ett ligg är ett bra argument! Åk 6 grundskolan. Undrar man som vuxen 2026 hur man skyddar sig? For real?!?
Citera
2026-07-29, 20:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ballabulle
Exakt! Och alltid. Att inte vilja bli förälder pga ett ligg är ett bra argument! Åk 6 grundskolan. Undrar man som vuxen 2026 hur man skyddar sig? For real?!?

Usch, sex med kondom är värdelöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in