Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Tack det var så lite så. Jag skriver väl i ärlighetens namn delvis för min egen självterapi också.
Har du brutit helt med exet än? Tyckte du var lite svävande på den punkten i TS.
Tack för omtanken, men vården har inte svikit mig. Jag har bara inte blivit hjälpt av tidigare vårdinsatser (utredning och behandling av ADHD, AST/asperger och depression, så därför har jag valt att behandla min PTSD och mina otrygga anknytningsmönster på egen hand istället.
Lycka till och hoppas att du kan läka dig själv, oavsett vilken väg du väljer att gå
Skönt att detta ger något för oss båda.
Jag har brutit, men mitt huvud har inte låtit mig glömma allt än, kommer nog aldrig göra det. Så mycket som förstördes för mig, medan hon liksom "kom undan" men allt. Dock har jag bestämt mig för att förlåta, blir lättare, så slipper jag försöka förstå varför.
Sen tycker jag det suger att behöva fokusera så mycket på mig själv, trivs inte med det. Dock inser jag väl att jag måste bli stark i mig själv för att kunna ge igen. Hur ser du på att lägga så mycket fokus på jaget? Känner du dig också egoistiskt i det hela?