2026-07-29, 13:08
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Såg alla 3 avsnitt igår, gillar speciellt 80-tals vibsen.
jag tycker tvärtom att det är jäkligt uttjatat idag. Och här var det inte ens speciellt trovärdigt och bra, med de dåliga skådisarna, dialogen, regin och allting egentligen. Blev bara stelt och ytligt.
Citera
2026-07-29, 13:54
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Sjöjungfru? Är det spännande

Denna var ganska äcklig, käften påminde om ett vårtsvin.
Citera
2026-07-29, 13:56
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Denna var ganska äcklig, käften påminde om ett vårtsvin.
Tänkte mest på ett sjömonster, än en sjöjungfru.
Citera
2026-07-29, 15:52
Moderator
Sun Rulers avatar
Avverkat tre avsnitt nu.

Jag har spenderat varje sommar i Stockholms skärgård under uppväxten och det finns en hög igenkänningsfaktor i serien.

Dock så tycker jag skådespeleriet och dialogen ibland förtar känslan, det känns inte autentiskt.

Den fula fisken lämnar f.ö en del övrigt att önska.

Men det är kul att se kläderna och produkterna från den tidsepoken.

Jag ger den hittills 2 krutgubbar av 5 möjliga.
Citera
2026-07-29, 16:07
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
jag tycker tvärtom att det är jäkligt uttjatat idag. Och här var det inte ens speciellt trovärdigt och bra, med de dåliga skådisarna, dialogen, regin och allting egentligen. Blev bara stelt och ytligt.
Jag hade hellre sett 90 eller tidig 00-tals miljö. Innan smartfånes. 80-tals nostalgin är gjord, den har pågått otroligt länge.
Citera
2026-07-29, 17:06
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Jag hade hellre sett 90 eller tidig 00-tals miljö. Innan smartfånes. 80-tals nostalgin är gjord, den har pågått otroligt länge.
Ja, det räcker med 80-tals nostalgi nu.
Citera
2026-07-29, 17:49
Medlem
Hugo Pratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica

Buga obildade stackare. Förlagan är förstås Platée, den fula sjönymfen känd från Jean-Philippe Rameaus opera. Jag spår därför att hon inbillar sig att Johannes är kär i henne, men att det i själva verket är ett grymt spel som slutar med både skratt och tårar. Blir det "pangpruden" eller coole Mattias som förenas i en het, fnissig kyss med Johannes medan sjönymfen förnedras?

För övrigt tycker jag att det är en trivsam serie med fina skådespelarinsatser av ungdomarna.
Citera
2026-07-29, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica

Sjömonster är nog mer korrekt beskrivet.
Citera
2026-07-29, 20:10
Medlem
Flera verkar tycka att en sjöjungfru från åttiotalet bör se ut som i Solstollarna. Även om jag i princip kan sympatisera med tanken vill jag påminna om att sjöjungfrur är fiktiva och kan se ut på olika sätt i olika sammanhang.
Citera
2026-07-29, 23:10
Medlem
Flumerides avatar
Den här serien är suverän. Som Steven Kings Stand by me med lite övernaturliga inslag i. Fin miljö och bra story.
Citera
2026-07-29, 23:51
Medlem
Grejen med sjöjungfrur är att de kan vara hur fula som helst. De förtrollar män att tro att de är undersköna med sång.
Citera
2026-07-30, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Grejen med sjöjungfrur är att de kan vara hur fula som helst. De förtrollar män att tro att de är undersköna med sång.

Nej, de kan inte vara hur fula som helst.
Då blir de sjömonster.

Samma sak med ovårdade, ofräscha kvinnor, de kan inte heller vara hur fula som helst.
Då blir de skräcködlor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in