2026-07-29, 18:32
Medlem
MrBumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Klamydia ja, men definitivt inte HIV. Sen så smittas det inte ens via normalt (vaginalt) oskyddat samlag, det smittas via analsex. Eller ja det kan smitta vaginalt, men det är extremt låg sannolikhet.

Hörs åter igen att du inte bor i Stockholm. I Stockholm har tjejerna analsex.
Citera
2026-07-29, 18:35
Avstängd
Citat:
En vanlig tjej har inte HIV. Det är bara bögar och sprutnarkomaner som har det.
Exakt men finns ju äckliga bisexuella män som knullar både det ena och det andra och sprider runt det. Sen ska man inte glömma att det är många afrikaner och thailändare som har hiv också utan att vara åt det andra hållet övt.
Citera
2026-07-29, 18:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrBump
Hörs åter igen att du inte bor i Stockholm. I Stockholm har tjejerna analsex.

Okej men jag tror inte ens att de värsta krogludrena i Stockholm brukar ha oskyddat analsex med främlingar.
Jag skulle bli väldigt förvånad om det finns en enda svensk kvinna i Sverige med HIV, som inte är sprutnarkoman.
Citera
2026-07-29, 18:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Exakt men finns ju äckliga bisexuella män som knullar både det ena och det andra och sprider runt det. Sen ska man inte glömma att det är många afrikaner och thailändare som har hiv också utan att vara åt det andra hållet övt.

Kanske det, men jag tror att det är oerhört få kvinnor som har oskyddat analsex med främlingar öht. Det smittar som sagt inte vaginalt.
Citera
2026-07-29, 18:41
Medlem
Roidberts avatar
Man får helt enkelt chansa och hoppas på det bästa. Om man inte vill kräva att tjejen testar sig före man har sex då, men det lär påverka hennes intresse att ha sex med dig negativt.
Citera
2026-07-29, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Ponera att Pontus Svensson (34 år gammal ) nyligen träffar en tjej (28 år gammal). Tjejen och Pontus blir blixtkära och vill ha sex redan efter några månader.
Men Pontus är extrem misstänksam och osäker gällande tjejs sjukdoms facit.
Hur kan Pontus på ett lagligt sätt ta reda på om tjej har ex. HIV eller annat farligt smittsam sjukdom?

Sådana frågor är känsliga och det därför jag frågar.

Som tur är så är HIV väldigt ovanligt i Sverige, speciellt om tjejen inte är sprutnarkoman eller sexarbetare från något land med högre HIV frekvens. Om det är en importtjej ifrån tredjevärlden med hög frekvens så finns anledning att vara försiktig.

Men ja... ska man doppa utan kondom så innebär det alltid en risk.
Citera
2026-07-29, 18:47
Medlem
Citat:
Okej men jag tror inte ens att de värsta krogludrena i Stockholm brukar ha oskyddat analsex med främlingar.
Jag skulle bli väldigt förvånad om det finns en enda svensk kvinna i Sverige med HIV, som inte är sprutnarkoman.

Det finns. Träffade en tjej genom yrket som blev smittad av sin pojkvän som varit otrogen.
Citera
2026-07-29, 18:50
Medlem
Gå och ta prover för blodgivning tillsammans.
Citera
2026-07-29, 18:51
Medlem
MrBumps avatar
Citat:

Du har inte legat runt så mycket i Stockholm va? Analsex är oerhört populärt bland tjejer sedan många år. Och ja, även oskyddad.
Citera
2026-07-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Ponera att Pontus Svensson (34 år gammal ) nyligen träffar en tjej (28 år gammal). Tjejen och Pontus blir blixtkära och vill ha sex redan efter några månader.
Men Pontus är extrem misstänksam och osäker gällande tjejs sjukdoms facit.
Hur kan Pontus på ett lagligt sätt ta reda på om tjej har ex. HIV eller annat farligt smittsam sjukdom?

Sådana frågor är känsliga och det därför jag frågar.

Det enklaste sättet är att prata med varann, för ingen vill ha könssjukdomar, varken han eller hon.
Sen går båda två till vårdcentralen och testar sig samtidigt.

Sen vet man.
Citera
2026-07-29, 19:03
Medlem
Citat:

Hiv-mannen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1B28q/hiv-mannen-kan-snart-ga-fri?utm_source=iosapp&utm_medium=share

https://sverigesradio.se/play/avsnitt/533377

Det är ju bara ett exempel, även om det är det mest kända.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-07-29 kl. 19:05.
Citera
2026-07-29, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det enklaste sättet är att prata med varann, för ingen vill ha könssjukdomar, varken han eller hon.
Sen går båda två till vårdcentralen och testar sig samtidigt.

Sen vet man.
Det låter jättemysigt. Hand i hand går kärleksparet till Vårdcentralen eller Venereologen, ser varandra in i ögonen. Vi får svaren om en vecka, då vet vi om vi kan ha sex.

Eftersom vi har lag om smittspårning så tror jag de flesta har koll på om de har någon smittsam könssjukdom, eller så vet de att de i alla fall skapligt nyligen sexat med någon de inte har en aning om vem det var, och kanske kan tänka sig att det finns en viss risk.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-29 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in