2026-07-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
För att, kom igen, en ung autistisk gymnasieelev som har ett litet samröre med ryssarna med att förmedla lite papper tar man ju inte på allvar. De må känna till det, men de inte lägger så stor energi och resurser i mitt fall. Sen behöver man ju naturligtvis ha bevismaterial för att kunna frihetsberöva mig och kunna väcka åtal. De ba "ärh, låt det gå med grabben". Eftersom min information som jag förmedlade inte har något värde eller offensiv fördel.

Därför är jag rätt så lugn med det hela att uttala det offentligt. Det är ju inte riktigt hot mot rikets säkerhet när man förmedlade information om en gymnasieklass. Bara få medborgare.

Varför skulle Ryssland vara intresserad av din gymnasieklass? eller skola för den delen?
Och varför skulle du som moderat spionera för Ryssland? är det inte bättre att följa din ledare Tuffe Uffe och spionera för USA eller Israel?
Citera
2026-07-29, 17:14
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinggren
Varför skulle Ryssland vara intresserad av din gymnasieklass? eller skola för den delen?
Och varför skulle du som moderat spionera för Ryssland? är det inte bättre att följa din ledare Tuffe Uffe och spionera för USA eller Israel?
Här har vi nån som inte har följt tråden och sett mina förklaringar😅

CIA och Mossad, vad ska Nato länderna göra med informationen?

Men mitt samröre med ryssarna var för ett år sedan och inte längre kontakt med de. Jag gick i ettan på gymnasiet, impulsiv girig hämndlysten blev jag efter vad som hände på Teamveckan-20 och tog i kontakt med ryska ambassaden. Poetisk rättvisa. Jag hade inte tid och tänka om jag skulle nå ut till öst eller väst. Det första man tänker när man hör ordet spion så tänker man Ryssland. 2019 hade jag börjat intressera mig inom kalla krigets spioneri och underrättelseväsendet historia.
Citera
2026-07-29, 17:25
Medlem
Citat:
Här har vi nån som inte har följt tråden och sett mina förklaringar😅

CIA och Mossad, vad ska Nato länderna göra med informationen?

Men mitt samröre med ryssarna var för ett år sedan och inte längre kontakt med de. Jag gick i ettan på gymnasiet, impulsiv girig hämndlysten blev jag efter vad som hände på Teamveckan-20 och tog i kontakt med ryska ambassaden. Poetisk rättvisa. Jag hade inte tid och tänka om jag skulle nå ut till öst eller väst. Det första man tänker när man hör ordet spion så tänker man Ryssland. 2019 hade jag börjat intressera mig inom kalla krigets spioneri och underrättelseväsendet historia.
Jag har ju ett liv och kommer inte läsa igenom en hel tråd.

Du får vara hur hämndlysten du vill, men det är ju sällan en person är oskyldig om en hel klass fryser ut en person.
Men vad skulle Ryssland göra med informationen om din klass? Sverige är ett rätt öppet samhälle och det är väldigt lätt att ta reda på information om olika personer.

Jag själv har varit intresserad av kriminalitet och bara för det betyder det inte att jag skulle gå med i något gäng eller begå brott. Så ditt intresse för underättelseverksamhet kan omöjligt vara den enda anledningen till att du är villig att sälja dig själv till ett främmande land.
Citera
2026-07-29, 17:27
Medlem
DonCapo13s avatar
Citat:
Nä, jag tror nog du bara driver för att göra mig orolig. Men allvarligt, det är inte snällt.

Men varför vill du förstöra mitt fungerande liv? Så du kan skratta åt om jag skulle bli av med jobbet? Och sen, då? Jag har ett fint fungerande liv. Det sista jag vill är att en mobbare som du saboterar mitt liv. Nä, ni ska inte vinna.

Jag tar vilken utbildning och jobb som jag vill, det är ju mitt liv.

Är du egentligen en mobbare son vill göra ens liv till ett helvete?

Jag driver inte med nynazister och pedofilkramare.

En person med en sån vriden världsbild som du förtjänar inget "fungerande liv". Man ska få ta konsekvenserna av sina handlingar.

Som du ser på min profilbild så är jag en general. Mitt jobb är att bevara rättvisan här på world wide web.
Citera
2026-07-29, 17:29
Medlem
0perators avatar
Citat:
Vad försöker du säga? Men bra att du delade denna spion nyhet.

Fast jag skulle dock erkänna spioneri brottet. Jag har inte bett om ryskt medborgarskap eller få skydd från de från svenska myndigheter, tiden när jag aktiv hade ett samröre med de. Men jag är inte dum att förfölja och ofreda någon på det sätt som denna personen i fråga gjorde.

Historisk sett har alla dömda spioner i Sverige genomgått psykisk vård. Fritiof Enbom, Lillan Ceder, Stig Wennerström, Stig Bergling, Jan Guillou, Peter Bratt, Håkan Isaksson, Bertil Ströberg och Peyman Kia. Jag tycker inte svenska staten ska behandla dömda spioner för det.

Men, jag har än inte blivit dömd för spioneri.

Vem vet! Du kanske också döms till rättspsykiatrisk vård när säpo knackar upp gångjärnen på din dörr.

Men både du och jag vet att du har varken sålt hemligheter eller haft samröre med främmande makt
Citera
2026-07-29, 17:34
Medlem
0perators avatar
Citat:
För att, kom igen, en ung autistisk gymnasieelev som har ett litet samröre med ryssarna med att förmedla lite papper tar man ju inte på allvar. De må känna till det, men de inte lägger så stor energi och resurser i mitt fall. Sen behöver man ju naturligtvis ha bevismaterial för att kunna frihetsberöva mig och kunna väcka åtal. De ba "ärh, låt det gå med grabben". Eftersom min information som jag förmedlade inte har något värde eller offensiv fördel.

Därför är jag rätt så lugn med det hela att uttala det offentligt. Det är ju inte riktigt hot mot rikets säkerhet när man förmedlade information om en gymnasieklass. Bara få medborgare.

Hur fan har du körkort?
Citera
2026-07-29, 17:38
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonCapo13

En person med en sån vriden världsbild som du förtjänar inget "fungerande liv". Man ska få ta konsekvenserna av sina handlingar.

Som du ser på min profilbild så är jag en general. Mitt jobb är att bevara rättvisan här på world wide web.
Jag är ingen nazist och inte heller pedofilkramare. Jag har aldrig tyckt om den ideologin. Den är farlig.

Yttrandefrihet, visst...

General för vad? Man får ju uttrycka sig vad man vill, alla behöver ju inte hålla med om vad en har sagt, och man får ångra det man har sagt. Men det är inte nödvändigt att förstöra ens fungerade liv för det.
Citera
2026-07-29, 17:42
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinggren
Jag har ju ett liv och kommer inte läsa igenom en hel tråd.

Du får vara hur hämndlysten du vill, men det är ju sällan en person är oskyldig om en hel klass fryser ut en person.
Men vad skulle Ryssland göra med informationen om din klass? Sverige är ett rätt öppet samhälle och det är väldigt lätt att ta reda på information om olika personer.

Jag själv har varit intresserad av kriminalitet och bara för det betyder det inte att jag skulle gå med i något gäng eller begå brott. Så ditt intresse för underättelseverksamhet kan omöjligt vara den enda anledningen till att du är villig att sälja dig själv till ett främmande land.
Det är spännande att ha att göra med en främmande aktör. Vadå omöjligt? Du är inte jag.

Sen så tycker jag att spioneri är inte lika allvarligt brott som mord och våldtäkt.

Sen i sig vet du inte hela bilden om Teamveckan-20. För du var inte där. Men det finns information som man måste vara på plats för att lyssna och förstå.
Citera
2026-07-29, 17:43
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0perator
Vem vet! Du kanske också döms till rättspsykiatrisk vård när säpo knackar upp gångjärnen på din dörr.

Men både du och jag vet att du har varken sålt hemligheter eller haft samröre med främmande makt
Återigen så ljuger jag INTE. Tjatigt att repetera det.

Skulle du säga samma sak om nån påstår sig ha våldtagit en?
Senast redigerad av Kirk03Lind 2026-07-29 kl. 17:49.
Citera
2026-07-29, 17:44
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0perator
Hur fan har du körkort?
Körkort? Vad har det med saken att göra? Ja, jag har körkort. Automatic.
Citera
2026-07-29, 17:46
Medlem
0perators avatar
Citat:
Återigen så ljuger. Tjatigt att repetera det.

Skulle du säga samma sak om nån påstår sig ha våldtagit en?

Tack för ditt freudianska erkännande.
Då har vi den saken avklarad, du ljuger alltså.
Citera
2026-07-29, 17:48
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonCapo13

Bara för att jag har lite idéer och åsikter utanför den generella "comfort zone" hos folk så betyder det inte att man ska sabotera ens fungerande vardag och liv för de

Jag skulle aldrig vilja göra något illa som påverkar en persons liv och vardag. Det är ju rent elakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in