2026-07-29, 16:14
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Fast det där stämmer ju inte. Seriöst bud verkade gå upp till runt 80-90 tusen för husvagnen. Vilket troligen är vad de skulle kunna få på blocket, kanske lite mindre eftersom på Blocket kan folk kolla på husvagnen innan köp.
Att den fejk budades till 200 000 kr har troligen ingenting att göra med "genererar deras namn en enorm uppmärksamhet", utan mest troligen någon som hatar Jocke som vill förstöra budgivningen.
Alternativt att Jocke och Jonna själv tyckte budet var för lågt, och därför själva gjorde ett fejk konto, eller bad någon de känner göra ett fejk konto (tyvärr ganska vanligt på Tradera när säljaren inte når önskat pris att sälja för)
Men det var ju exakt det jag skrev? Jag tyckte själv det luktade ren scam lång väg.
Oavsett om det är troll, hatare eller fuskbud så bevisar det ju bara min poäng.
Deras namn genererar en helt enorm och skev uppmärksamhet i realtid som vanliga svenssons bara kan drömma om.
Citera
2026-07-29, 16:23
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Haha, det var ju ni själva som drog upp Chrippa och Linnea i hopp om att det här projektet ska rentvå dem.
Jag påminde er bara om att domstolarna skiter fullständigt i YouTube-chattar.
Sen spelar det ingen roll hur mycket du märker ord om sändningarna. Faktumet som flyger helt över ditt huvud är att TV4 tecknade ett helt nytt miljonkontrakt i maj 2026 och ger honom 12 timmars livesändning den 23 augusti.
Så fungerar inte en cancelled profil.
Att du snyftar om hot och leker moralpolis visar bara hur skör din filterbubbla är.
Krya på dig.
Är det nya miljoner kontraktet ett nytt projekt eller kopplat till 12 timmars live sändningen? För i din text låter det som om det är kopplat till 12 timmars live sändningen?

Så du har inget problem ifall Jocke och Anjos familj får hot och hat på samma sätt som om du pratar att Linneas familj kommer få hot och hat? Bra, då kommer vi inte höra dig gnälla i denna tråd och tycka synd ifall Jocke och Anjos familj får hot och hat, eftersom det blir så om man är på sociala medier, vill Jocke och Anjo slippa det får dem helt enkelt vara tysta (så som du resonerar kring Linnea)

I din text tar du med projekt horhus, stämningen av medvikt pga tröjorna, stämning av medvikt pga förtal (den lades väl ner?), mamman stämmer Jocke pga förtal, jockes tv projekt spökjakt och bröllopet + omröstningen av kristallen, Revolut och TV4.

Och avslutar det med
"Medievärlden styrs av tittarsiffror och juridiska kontrakt inte av era moraliska önskedrömmar eller personliga agg.

Tror ni detta ska rentvå och hjälpa Chrippa och Linnea i framtiden?"

Du nämner ca 10 olika saker, där enbart 1 är löst/svagt kopplat till Chrippa och Linnea.

Och jag har inte lyssnat på allt de sagt om projekt horhus, men jag tror inte de sagt att syftet med projekt horhus är att rentvå Chrippa och Linnea? I vilken video och tidsstämpel sägs det?
Rentvå Chrippa och Linnea ifrån vad ens? Chrippa är dömd för ekobrott, ingen kan förneka att han fuskat med skatten, Linnea friades i domstolen, vad ska hon rentvås ifrån?

Som jag har fattat dry handlar projekt horhus om att bevisa Jockes inblandning i drevet och hur illa Jocke"jag vill bara bli lämnad ifred" faktiskt har betett sig.
Citera
2026-07-29, 16:26
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men det var ju exakt det jag skrev? Jag tyckte själv det luktade ren scam lång väg.
Oavsett om det är troll, hatare eller fuskbud så bevisar det ju bara min poäng.
Deras namn genererar en helt enorm och skev uppmärksamhet i realtid som vanliga svenssons bara kan drömma om.
Din poäng blir snarare att folk hatar Jocke så mycket att de gör fejk konton i syfte att förstöra deras budgivning. Det är inget positivt. Ingen Svensson skulle vilja att någon hatade dem.
Citera
2026-07-29, 16:32
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Eftersom den försäljningen sker i sommar så syns den först nästa år.
Det intressanta blir att se hur Jocke döljer att företaget "förlorade" 8 miljoner. Huset var skrivet som en tillgång på 22 miljoner, och såldes för 14 miljoner.

Han lär ju inte skatta för dom pengarna
KK lär ju vara nära tillhands
Citera
2026-07-29, 16:38
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Han lär ju inte skatta för dom pengarna
KK lär ju vara nära tillhands
Eftersom huset stod som tillgång i företaget och såldes genom företaget så kommer de inte att gå att dölja för skatteverket.

Däremot tex möblerna de fått gratis vid samarbeten, som de sen säljer privat, eller hur renoveringen av husvagnen troligen skedde med företagets pengar, fick värdet på husvagnen att öka, och nu säljs privat. Det är inte helt enligt reglerna. Men lagar och regler gäller ju inte för Jocke enligt honom.
Citera
2026-07-29, 16:59
Medlem
Stefanhallgrens avatar
Citat:
Eftersom den försäljningen sker i sommar så syns den först nästa år.
Det intressanta blir att se hur Jocke döljer att företaget "förlorade" 8 miljoner. Huset var skrivet som en tillgång på 22 miljoner, och såldes för 14 miljoner.
Aldrig hört talas om ett så sent tillträde som över 1 år senare från försäljningen.
Citera
2026-07-29, 17:00
Medlem
Stefanhallgrens avatar
Vem är maddisen88 som jonnis eftersöker? Har hon blivit scammad på vagnen? 🤣
Citera
2026-07-29, 17:01
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Eftersom huset stod som tillgång i företaget och såldes genom företaget så kommer de inte att gå att dölja för skatteverket.

Däremot tex möblerna de fått gratis vid samarbeten, som de sen säljer privat, eller hur renoveringen av husvagnen troligen skedde med företagets pengar, fick värdet på husvagnen att öka, och nu säljs privat. Det är inte helt enligt reglerna. Men lagar och regler gäller ju inte för Jocke enligt honom.

Det fick skatteverket veta här omdagen
Bevisen finns på youtube så han kan sitta och böla med sin bror
Och tro mig påsögat är inte poppis där inne heller 🤣🤣🤣
Citera
2026-07-29, 17:07
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanhallgren
Vem är maddisen88 som jonnis eftersöker? Har hon blivit scammad på vagnen? 🤣
maddisen88 är den sista seriösa budgivaren på husvagnen på Tradera.
Innan oseriösa konton tog över och förstörde budgivningen.
Citera
2026-07-29, 17:08
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Det fick skatteverket veta här omdagen
Bevisen finns på youtube så han kan sitta och böla med sin bror
Och tro mig påsögat är inte poppis där inne heller 🤣🤣🤣
Vad fick skatteverket veta?
Citera
2026-07-29, 17:12
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Vad fick skatteverket veta?

Det dom behöver veta om påsögats bluffliv
Du kan gå bak ett par sidor så finns det där
Citera
2026-07-29, 17:13
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanhallgren
Aldrig hört talas om ett så sent tillträde som över 1 år senare från försäljningen.
Väldigt sent tillträde. Huset såldes ju i oktober. Men det är väl ett avtal emellan köpare och säljare. De kanske ville filma i Lundell huset inför bröllopet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in