2026-07-29, 16:13
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Jag tror man måste hitta alternativet innan man gör förbudet.

Exempelvis kan staten försöka få till en klimatsmart folkkbil tillsammans med inhemska biltillverkare. Initiativet med skrot premien var ju annars en bra tanke men jag vet ej hur mycket den nyttjas.
Den enda miljövänliga bilen är den som inte behöver tillverkas. Klimatsmart. Min röv.
Citera
2026-07-29, 16:16
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Sjuk människa, hoppas hennes grönsaker stiger till 200kr/kg och hon svälter ihjäl. Hon odlar väl inte så mycket själv i Sthm kan jag tänka mig?
Ja minst 200 kr kilot så kan hon fundera på hur grönsaker görs och kommer till affären det är inte med cykel eller växer på parkeringen bakom affären men så är det ju Stockholm såg jag

Då tänkte jag att jaha där har vi förklaringen att inte tänka 2 gånger men för all del, höj bränslepriserna till 80 kr litern i Stockholm sätt staket runt elendet så ingen kan smita ut och tanka, för att vara på den säkra sidan se till att ingen person kan smita ut ingen normal människa vill ju in 😁

Är det inte lustigt, så fort man läser om någon korkad människa som kommer på korkade idéer så nog faan så är det någon från Stockholm
Citera
2026-07-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ja minst 200 kr kilot så kan hon fundera på hur grönsaker görs och kommer till affären det är inte med cykel eller växer på parkeringen bakom affären men så är det ju Stockholm såg jag

Då tänkte jag att jaha där har vi förklaringen att inte tänka 2 gånger men för all del, höj bränslepriserna till 80 kr litern i Stockholm sätt staket runt elendet så ingen kan smita ut och tanka, för att vara på den säkra sidan se till att ingen person kan smita ut ingen normal människa vill ju in 😁

Är det inte lustigt, så fort man läser om någon korkad människa som kommer på korkade idéer så nog faan så är det någon från Stockholm

Bara så du vet. Du sköt dej precis i foten

Du vet att 75-80 % av dom som bor i Stockholm kommer från Skåne, Göteborg, Värmland,Småland etc

Det är därför det er ut som dej gör på E4, E20 och E18 dagen innan julafton.
Exodus, evakuering. Alla skall hem till morsan på julen.
Citera
2026-07-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
https://www.oskarshamns-nytt.se/ebba-25-stockholm-hoj-bensinpriset-till-50-kronor-litern/

Bönderna måste lära sig att inte åka bil på vår bekostnad.
Kom igen nu svenne banan. Sluta tanka, sluta med kött i skolor. Nu dansar vi pride

Har Ebba rätt?

Vore ju kul och någon kunde räkna på vad en liter mjölk eller en skogaholmslimpa skulle kosta
med ett dieselpris på 50 kr ?
Citera
2026-07-29, 16:27
Medlem
jag kommer rösta blankt eller på något hitte på parti eftersom ingen av dessa politkerna kommer göra det bättre.
Citera
2026-07-29, 16:32
Medlem
Helt otroligt MP vill höja all bensin och priser för alla som kör men samtidigt vill dom ha in så många invandrare det går som smutsar ner runt bostäder har dom ens sett hur det ser ut i indien?
https://www.youtube.com/watch?v=F39M2mqm7og
Citera
2026-07-29, 16:37
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Bara så du vet. Du sköt dej precis i foten

Du vet att 75-80 % av dom som bor i Stockholm kommer från Skåne, Göteborg, Värmland,Småland etc

Det är därför det er ut som dej gör på E4, E20 och E18 dagen innan julafton.
Exodus, evakuering. Alla skall hem till morsan på julen.
Höger eller vänster fot?

Tror inte på det ingen normal människa åker frivilligt till Stockholm

Är det något med dricksvattnet?

Den ena är med konstig än den andra det ser vi ju bara på vad den där ebba eller vad hon nu heter tycker att bränslepriserna ska bara men har ingen aning om hur man gör på landsbygden som tillverkar hennes mat för överlevnad, hur maten kommer till affären och så vidare nej staket runt elendet låt dom klara sig själva allt konstigt när det är påhitt kommer från Stockholm
Citera
2026-07-29, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hippili

Alltså, för privata bilister menar folk när de säger såhär.

Lastbilar, traktorer, varor, firma, VVS bilar osv måste ju vara kvar

Men söndagskörningen måste utrotas
Citera
2026-07-29, 16:51
Medlem
Terrorstorms avatar
Tur för lilla Ebba att hon inte ställde upp med bild och efternamn, så hon hädanefter slipper associeras med, och förlöjligas över, hennes helt makabert idiotiska åsikter.

Människor från Stockholm förnekar sig sällan, och det alldeles oavsett om de är infödda eller inflyttade.
Citera
2026-07-29, 17:07
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Jag tror man måste hitta alternativet innan man gör förbudet.

Exempelvis kan staten försöka få till en klimatsmart folkkbil tillsammans med inhemska biltillverkare. Initiativet med skrot premien var ju annars en bra tanke men jag vet ej hur mycket den nyttjas.

Bra idé, statlig biltillverkning har alla möjligheter att lyckas i en marknad som saknar konkurrens likt biltillverkning.
Citera
2026-07-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Bra idé, statlig biltillverkning har alla möjligheter att lyckas i en marknad som saknar konkurrens likt biltillverkning.
Ja för bilar är inte konkurrensutsatt
Citera
2026-07-29, 17:12
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Ja för bilar är inte konkurrensutsatt
Marknaden för "klimatsmarta folkbilar" är inte konkurrensutsatt
Dom existerar inte så ingen konkurrens på den marknaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera