2026-07-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nothinatall
Eritreaner kanske varit att föredra. Alexander IsaK.

Eritreaner mår bäst i sitt eget land. Bidrag ska inte överväga.
Citera
2026-07-29, 14:07
Medlem
Steinarrs avatar
Grattis Sverige, vi fick precis 20 nya svenskar

Gapa svennejävel!
Citera
2026-07-29, 14:09
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Vore busenkelt för svenska myndigheter att hitta dessa utlänningarna med hjälp av sina massövervakningsverktyg, kameror med ansiktsigenkänning överallt i landet osv.
Det enda som fattas är viljan, man väljer att blunda enligt sin ideologiskt korrumperade "värdegrund".
Finns ett stort mörkertal med utlänningar som inte har rätt att vistas i landet och det vet man också om.
Citera
2026-07-29, 15:01
Medlem
chran508s avatar
Ni är korkade om ni försöker få detta till en invandringsfråga. Att spelare från fattiga eller auktoritära länder tar sin chans att fly på utländsk mark i samband med idrott är långt ifrån unikt och har inget med "vänsterpack" eller "värdegrund" att göra.
Citera
2026-07-29, 15:05
Avstängd
O vad sägs om bilder så man kan hitta dem och anmäla? Nä, just det ja..
Citera
2026-07-29, 15:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Ni är korkade om ni försöker få detta till en invandringsfråga. Att spelare från fattiga eller auktoritära länder tar sin chans att fly på utländsk mark i samband med idrott är långt ifrån unikt och har inget med "vänsterpack" eller "värdegrund" att göra.

Efterblivna idiotiska Jävla vänsterpack
Citera
2026-07-29, 15:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Att de rymmer är inget unikt. Vi får väl se vad som händer när de hittas? Skickas de hem direkt på arrangörens bekostnad säger jag inget om "vänsterpack eller värdegrund" Blir de kvar här på vår bekostnad. Då börjar jag nämna "vänsterpack"
Citera
2026-07-29, 15:46
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Framförallt lär de nog hittas ganska lätt. Att 20 etiopier som på sin höjd kan lite bruten engelska ska fixa att gå under radarn ser jag inte hända. Vem ska försörja dem? De kommer givetvis hittas snabbt som fan och sen skickas raka vägen ut. Om inte annat bara för att statuera exempel.

Finns nog etablerade nätverk som kan ta dem om hand. Svart jobb, svart bostad osv. På sikt grått/vitt jobb där id-kontrollen är bristfällig. Allt uppgjort i förväg. Vi har ju 45000 etiopier i Sverige, och 60000 eritreaner. Och droghandeln välkomnar alltid. Så jag tror inte det är några problem alls att leva som illegal i Sverige. Det är inte tidigt 90-tal längre.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-07-29 kl. 15:48.
Citera
2026-07-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Framförallt lär de nog hittas ganska lätt. Att 20 etiopier som på sin höjd kan lite bruten engelska ska fixa att gå under radarn ser jag inte hända. Vem ska försörja dem? De kommer givetvis hittas snabbt som fan och sen skickas raka vägen ut. Om inte annat bara för att statuera exempel.
Frågan är väl mer vad deras visum tillåter.

Verkar inte vara något större drama.

” Arrangören berättar för Expressen att man varit i kontakt med en ledare i klubben. Denne har sagt att spelarna är okej och att de hört av sig till sina familjer.

– Jag är förvånad över att de inte har åkt hem, eller om de inte åkt hem. Vi vet ju inte var de är, säger turneringens pressansvarige Fredrik Beckman.

– För oss känns det märkligt för det är ett lag vi har bra relation med, de har varit med tidigare.

I det sista svaret från det etiopiska laget – i en mejlkorrespondens med Gothia Cup som Expressen tagit del av – tackar klubbens kontaktperson för ”omtanken” och skriver att ”det verkar som att problemet var ett kommunikationsproblem”.”

Är väl rika Etiopier som lever high-life hälsar på släktingar i Norden osv.
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Finns nog etablerade nätverk som kan ta dem om hand. Svart jobb, svart bostad osv. Allt uppgjort i förväg. Vi har ju 45000 etiopier i Sverige, och 60000 eritreaner. Och droghandeln välkomnar alltid. Så jag tror inte det är några problem alls att leva som illegal i Sverige. Det är inte tidigt 90-tal längre.
Förr eller senare dyker de upp. Antingen vid ett socialkontor, migrationsverket, när de snattar eller med en pistol i hand någonstans och "jappar" andra gangsters. Kostar att vara på rymmen.
Citera
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:

Att de får chansen, och givetvis tar den, att göra det i Sverige har allt med "vänsterpack" eller "värdegrund" att göra.
Citera
2026-07-29, 15:52
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Förr eller senare dyker de upp. Antingen vid ett socialkontor, migrationsverket, när de snattar eller med en pistol i hand någonstans och "jappar" andra gangsters. Kostar att vara på rymmen.

Kostar väl typ mat och hyra. Vilket man har råd med, om man jobbar. Vet inte riktigt varför någon som jobbar och har bostad skulle behöva uppsöka ett socialkontor eller migrationsverket. Gör du det ofta? Jag har aldrig gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in