2022-05-21, 11:17
Medlem
priices avatar
Testade GHB för första gången inatt. Jag som tränar mycket har lika stor fokus på sömn som med kosten och träningen. HELVETE vad jag sov gott, kunde verkligen känna på kroppen i dess hårdhet och fin rödhet i morse, att kroppen fått utrymme för att reparera sig till max.

Hur ofta kan jag ta ghb på natten utan att det blir problematiskt? Använder ej på dagen nånting.
Citera
2026-07-21, 15:24
Medlem
RZLAs avatar
Bumpar tråden istället för att starta en ny.

Jag har zopiklon på recept som jag använder vid behov, men eftersom den är beroendeframkallande behöver jag någon annan medicin som inte är det, som jag kan ta de dagar då jag inte tar zopiklon.

De jag har testat hittills, och som alla har gett mer eller mindre dålig effekt, är:

Atarax
Propavan
Lergigan
Alimemazin
Mitrazepin
Quetiapin
Melatonin
Quviviq

Har även haft Flunitrazepam och Zolpidem. Flunitrazepam var det som fungerade bäst, men är som alla vet beroendeframkallande och näst intill omöjligt att få ut dessutom.

Finns några andra substanser man kan få av läkaren i Sverige? Läste om Nozinan, men vill inte ha något som jag blir seg av dagen efter, som jag blir av t.ex. Alimemazin. Visst att segheten blir mildare efter ett tag, men i takt med det blir den mindre effektiv mot insomnian också.
Citera
2026-07-21, 17:44
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Bumpar tråden istället för att starta en ny.

Jag har zopiklon på recept som jag använder vid behov, men eftersom den är beroendeframkallande behöver jag någon annan medicin som inte är det, som jag kan ta de dagar då jag inte tar zopiklon.

De jag har testat hittills, och som alla har gett mer eller mindre dålig effekt, är:

Atarax
Propavan
Lergigan
Alimemazin
Mitrazepin
Quetiapin
Melatonin
Quviviq

Har även haft Flunitrazepam och Zolpidem. Flunitrazepam var det som fungerade bäst, men är som alla vet beroendeframkallande och näst intill omöjligt att få ut dessutom.

Finns några andra substanser man kan få av läkaren i Sverige? Läste om Nozinan, men vill inte ha något som jag blir seg av dagen efter, som jag blir av t.ex. Alimemazin. Visst att segheten blir mildare efter ett tag, men i takt med det blir den mindre effektiv mot insomnian också.
Jag har grava sömnproblem pga svår sömnapne och tar ofta Imovane. Jag sover hyfsat på 50 mg Lergigan också men blir trött dagen efter.

Phenibut är ett jäkla mirakelmedel för sömnen. Men folk online varnar som fan för att man max kan ta det 2 ggr i veckan utan att få abstinens. Vettifan om det är sant. Läs i phenibut tråden för mer info men var försiktig, jag har precis börjat ta och vet bara att den fungerar skitbra för sömne för mig. 500-1000mg plus 15 cl whiskey är bättre än 7.5 Imovane för sömnen för mig.
Citera
2026-07-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jag har grava sömnproblem pga svår sömnapne och tar ofta Imovane. Jag sover hyfsat på 50 mg Lergigan också men blir trött dagen efter.

Phenibut är ett jäkla mirakelmedel för sömnen. Men folk online varnar som fan för att man max kan ta det 2 ggr i veckan utan att få abstinens. Vettifan om det är sant. Läs i phenibut tråden för mer info men var försiktig, jag har precis börjat ta och vet bara att den fungerar skitbra för sömne för mig. 500-1000mg plus 15 cl whiskey är bättre än 7.5 Imovane för sömnen för mig.
Ja, man får abstinens av phenibut. Det värsta kommer typ 3-4 dagar efter sista dosen trots att halveringstiden bara är 4h. Efter ett tag fick jag abstinens även om jag bara tog det en eller två ggr/vecka. Men jo man sover gott, iallafall i början...
Senast redigerad av SingleUnit 2026-07-21 kl. 17:56.
Citera
2026-07-21, 18:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Imovane tog en sådan tablett och jag somnade direkt. Men å andra sidan har jag inget större problem med sömnen.
Citera
2026-07-21, 23:31
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Imovane tog en sådan tablett och jag somnade direkt. Men å andra sidan har jag inget större problem med sömnen.

Som hen sa alt stilnoct. Quentapin och nosinan, 100mg per natt däckar nästan alla
Citera
2026-07-22, 05:45
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapN
Jag har testat propavan, circadin, lergigan, stilnoct, imovane, mirtzapin, seroquel, och theralen, och ingen av dem funkar på mig..
Någon som kan tipsa om något starkt sömnmedel som läkare skriver ut?

Testat nozinan? Starkare än quentapin. Heter levomeprazin nu tror jag . Märket nozinan försvann sen ett tag nu. Rekommenderar 100mg till natten

Går ju att få sovdoswer på upp till 3ml till natten som ingågnsdos så man får en kraftig dos ihop med sömnen. Nästa steg är väl halddol för dig slår ut en häst. Kan vara värt att lyfta med doktorn. Personligen skulle jag över mitt liv inte ha haldol.. Rikrigt stark anti-psynotisk medicin. som mam kan bli riktigt knack AB dygnet runt utan sömn så testa haldol så sover man 12g+ och helt skev resten av dagen. Skulle aldrig prova haldol men för vissa kanske det är värt att vara skev på anti-psynotisa dygnet runt. Upp vill var och en. Ne om en haldol dos injektion s9 sov
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2026-07-22 kl. 05:57.
Citera
2026-07-22, 07:47
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Ja, man får abstinens av phenibut. Det värsta kommer typ 3-4 dagar efter sista dosen trots att halveringstiden bara är 4h. Efter ett tag fick jag abstinens även om jag bara tog det en eller två ggr/vecka. Men jo man sover gott, iallafall i början...
Oj, jag har tagit i några dagar, 2 dagars uppehåll och tar nu igen. Kanske skulle hålla upp minst 3-4 dagar å se...
Citera
2026-07-28, 21:39
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Oj, jag har tagit i några dagar, 2 dagars uppehåll och tar nu igen. Kanske skulle hålla upp minst 3-4 dagar å se...

Be din läkare om att få haldol i en bra dos varje natt. Kan lova dig att du sover hela nätterna på haldol
Citera
2026-07-29, 07:57
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Be din läkare om att få haldol i en bra dos varje natt. Kan lova dig att du sover hela nätterna på haldol
Det är väl en jävla fotsläparmedicin som gör en efterbliven och seg hela dagen efter?
Citera
2026-07-29, 11:39
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Det är väl en jävla fotsläparmedicin som gör en efterbliven och seg hela dagen efter?

Ja haldol mot tex quentapin och nozinak. 2mg haldol motsvarar ungefär 100kg nozinen. 1mg motsvarar 50mg quentapinm men behöver du en bra medicin mot sömnen så livar jag zug aff du sover igenom hela natten p0 tex 5mg haldol. Är en sjukt potent medicin för sömnen och är nog inga problem att få recept när du gått igenom mängder av nattmediciner redan

Får du inte imovane längre om du skulle fp maxdosv ned 15mg så är jag väldigt säker att du sober bra igen. Fick tillbaka 7.5mg via min LARO mottagning i och s8ver dunder på den dosen i ca i 7 timmar. Får aldrig någon baksmälla dagen efter som mångaba lixsr sb pga imovanemren mår alltid som vanligt dagen efter sut jag tar rätt hög dos varje dag. Vaknar alltid pch mår fina från imovane natten innne .minnet kak svika lite i 1-2 timmar nät jag vaknat. Men är så värt ayy ta imovan ä m ändå

Fick 30st 7.5mg varje l månad VU LARO men dom har stoppat recepten utan att säga något till mig. Sö brukar köpa svenska 2mg ikto × kartor med xabor zo mmmmmmmmmjag äntligen sova längre än 2.3 timmar varje natt kommer ta upp det när Jag dka åka dit for ek jag aja en r9b ny injektion

Men känner jsg fon rätt så får jsg inte ens 1m vid b3hov till nätterna. Läkaren skriver bara ut benmkv som det ör. På våtran mittggö kanske hinner häjdter doser dp
Citera
2026-07-29, 11:54
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Ja haldol mot tex quentapin och nozinak. 2mg haldol motsvarar ungefär 100kg nozinen. 1mg motsvarar 50mg quentapinm men behöver du en bra medicin mot sömnen så livar jag zug aff du sover igenom hela natten p0 tex 5mg haldol. Är en sjukt potent medicin för sömnen och är nog inga problem att få recept när du gått igenom mängder av nattmediciner redan

Får du inte imovane längre om du skulle fp maxdosv ned 15mg så är jag väldigt säker att du sober bra igen. Fick tillbaka 7.5mg via min LARO mottagning i och s8ver dunder på den dosen i ca i 7 timmar. Får aldrig någon baksmälla dagen efter som mångaba lixsr sb pga imovanemren mår alltid som vanligt dagen efter sut jag tar rätt hög dos varje dag. Vaknar alltid pch mår fina från imovane natten innne .minnet kak svika lite i 1-2 timmar nät jag vaknat. Men är så värt ayy ta imovan ä m ändå

Fick 30st 7.5mg varje l månad VU LARO men dom har stoppat recepten utan att säga något till mig. brukar köpa svenska 2mg ikto × kartor med xabor zo mmmmmmmmmjag äntligen sova längre än 2.3 timmar varje natt kommer ta upp det när Jag dka åka dit for ek jag aja en r9b ny injektion

Men känner jsg fon rätt så får jsg inte ens 1m vid b3hov till nätterna. Läkaren skriver bara ut benmkv som det ör. På våtran mittggö kanske hinner häjdter doser dp

Du mår som vanligt dagen efter, inga biverkningar? Låter inte riktigt så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in