2026-07-29, 09:12
Medlem
Även om jag inte längre bryr mig om politiken så känns det ändå skönt i själen på något vis att det är just John Cleese som tar till orda.

https://www.youtube.com/watch?v=WObQK2vunAk
Citera
2026-07-29, 09:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Restore kommer max få en stol i nästa val. Lustigt nog representerar stenrike Rupert Lowe Storbritanniens fattigaste avkrok, Great Yarmouth.

Storbritannien tillämpar ett First Past The Post system, så varje kandidat måste vinna i sin valkrets. Restore kommer inte att vinna någon annan valkrets.
hahaha ja det är fan konstigt och i Just Great Yarmoth finns partiet heller inte. är heter de "Great Yarmouth First" och inte Restore Britain men på sikt är Restore betydligt bättre än Farages Reform som verkar falla ihop totalt. Tror att hans karriär nu äntligen är slut, han verkar inte heller sugen längre alls.
Citera
2026-07-29, 09:33
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Även om jag inte längre bryr mig om politiken så känns det ändå skönt i själen på något vis att det är just John Cleese som tar till orda.

https://www.youtube.com/watch?v=WObQK2vunAk
Finns ytterst få som honom. Är en man av få jag genuint kommer sakna när han går ur tiden och då inte för hans politiska ställningstaganden utan för att han är en jävla legend och en av få britter som verkligen gjort ett avtryck även här hemma.
Citera
2026-07-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Finns ytterst få som honom. Är en man av få jag genuint kommer sakna när han går ur tiden och då inte för hans politiska ställningstaganden utan för att han är en jävla legend och en av få britter som verkligen gjort ett avtryck även här hemma.
Helt enig!
Citera
2026-07-29, 09:38
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer

Vad tycker ni om Cleeses uttalanden och offentliga ställningstaganden? Är det bra att han tar sida i kampen, som snart kommer att avgöras med våld?

Äh...

Han har ju 100% rätt. Liksom många andra som bor i ett land där politikerna har lämnat dom i sticket i decennier så blir alla mått rågade, och då är det slutdiskuterat .

UK har inte ens lyckats att rensa torgen från alla asociala sysslolösa as som tillhör fredens religion. Jag förstår Cleese och jag förstår precis varför det puttrar ett grundmurat missnöje i befolkningen som lever bland detta dagligen. Ingen har tagit dem på allvar , tvärtom. Man har förföljt dem och gjort många misstag som gjort det än värre.
Radikal Islam tillhör numera den engelska vardagen , och där har vi den verkliga fienden. Inte zigenararaber som antastar vita flickor eller röker på och lever på bidrag
Senast redigerad av Upplyften 2026-07-29 kl. 09:41.
Citera
2026-07-29, 09:40
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Helt enig!
Måste fan kolla pang i bygget (Fawlty towers) igen. Det blir aldrig dåligt även om jag vet hur varje scen är.
Citera
2026-07-29, 09:45
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Äh...

Han har ju 100% rätt. Liksom många andra som bor i ett land där politikerna har lämnat dom i sticket i decennier så blir alla mått rågade, och då är det slutdiskuterat .

UK har inte ens lyckats att rensa torgen från alla asociala sysslolösa as som tillhör fredens religion. Jag förstår Cleese och jag förstår precis varför det puttrar ett grundmurat missnöje i befolkningen som lever bland detta dagligen. Ingen har tagit dem på allvar , tvärtom. Man har förföljt dem och gjort många misstag som gjort det än värre
Ja om folk tycker att vi i Sverige blivit lurade är det en spott i vinden i jämförelse. i över 50 år har de konstant röstat MOT massinvandring, labour först som sade sig värna arbetarna efter Thatcher och sen Tories som körde med det som valfläsk länge. Men när de väl var vid makten gjorde de exakt tvärt om. Brexit...99% av anledningen att det skedde var för att få ner invandringen MEN istället tog Super-Boris in 1,5m per år innan han blev avsatt. Alltså Storbritannien idag är verkligen på gränsen till totalt inbördeskrig, det kokar något kopiöst i stugorna. Kolla Nordirland tidigare i somras. Så ser det inte ut i ett land där människorna litar på sina politiker. Vapen har de gott om också.
Citera
2026-07-29, 10:03
Medlem
Twitterturkens avatar
Har alltid respekterat John Cleese, Sverige hade också behövt ett Återvandringsparti.
Citera
2026-07-29, 10:03
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Jag har alltid gillat John Cleese och det han nu säger gör att jag tycker ännu bättre om honom. Han har ju helt rätt. Sedan har han ju under de senaste åren påstått att Storbritannien inte längre är Storbritannien, utan att det har blivit ett annat land.
John har också sagt tidigare att han är så pass gammal att han bryr sig inte om han skulle bli cancelled om han säger något "olämplig".
Citera
2026-07-29, 11:19
Medlem
AlanGarners avatar
Jag vet inte om Reform UK faller ihop, det är fortfarande ungefär lika stort som tories och Labour i opinionsundersökningar, runt 22% för alla tre medans Restore bara får 7% som högst.

Problemet för högern i Storbritannien är att de inte kommer kunna samarbeta. Farage hatar Lowe och ser honom som en förrädare. Och tories hatar Farage och ser honom som ett hot mot tories hela existens.

Som det ser ut så kommer högern aldrig kunna samarbeta i Storbritannien. Där har ju SD i Sverige navigerat mycket mer elegant.

Rupert Lowe själv är alldeles för extrem för att någonsin bli något mer än en figur på yttersta högerkanten. Det finns helt enkelt inget folkligt stöd för något så extremt.

Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
hahaha ja det är fan konstigt och i Just Great Yarmoth finns partiet heller inte. är heter de "Great Yarmouth First" och inte Restore Britain men på sikt är Restore betydligt bättre än Farages Reform som verkar falla ihop totalt. Tror att hans karriär nu äntligen är slut, han verkar inte heller sugen längre alls.
Citera
2026-07-29, 11:25
Medlem
aquaman1s avatar
John Cleese är rövhålet i Monty Python. Eric Idle är the MVP.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wAwP8n/cleese-om-idle-vi-har-alltid-avskytt-varandra
https://nypost.com/2022/11/22/monty-pythons-eric-idle-blasts-dave-chappelle-elon-musk/
Citera
2026-07-29, 11:36
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Jag vet inte om Reform UK faller ihop, det är fortfarande ungefär lika stort som tories och Labour i opinionsundersökningar, runt 22% för alla tre medans Restore bara får 7% som högst.

Problemet för högern i Storbritannien är att de inte kommer kunna samarbeta. Farage hatar Lowe och ser honom som en förrädare. Och tories hatar Farage och ser honom som ett hot mot tories hela existens.

Som det ser ut så kommer högern aldrig kunna samarbeta i Storbritannien. Där har ju SD i Sverige navigerat mycket mer elegant.

Rupert Lowe själv är alldeles för extrem för att någonsin bli något mer än en figur på yttersta högerkanten. Det finns helt enkelt inget folkligt stöd för något så extremt.
Vad är det som är extremt med Restore? Det extrema är att tillåta tusentals jihadister komma in i länderna i norr varje vecka och plundra välfärdssystemen och förberedda för än mer aggresiv/omfattande form av jihad, mörka brotten som de (fakta!) har gjort, och försöker göra hela tiden medan samhället infiltreras mer av islamister - där kan man snacka extrem ideologi. Att vilja skydda ett land och folk från det är inte extremt Säg mig ett land där maffiakulten isläm börjat ta över demografiskt och blivit majoritet där resten av befolkningen, kvinnor och de som inte följer islam inte börjar förtryckas under islääms skeva regler, våld, mord, våldtäkter, utpressning och fördrivnig med sharia, jizyah och sådant med störda straff i historien? Finns det ens såna exempel?? Jag frågade AI förut, fick svar (kortfattat): nej. Bara 7%, ofattbart lågt med tanke på jihadgängskandalerna och omfattande brottslighet relaterat till migrationen, men det kan oavsett Om det bara är 7% vara en press de sätter på resten av partierna. Det är iaf ingen obetydlig mängd människor... Även Farage tycker jag verkar ha gjort en hel del bra med, så ihop med 22% är det väl inget obetydligt, de borde ju kunna samarbeta om en hel del. ( kanske är de motsvarande SD med för mycket kompromisser, varför folk börjar gå till Restore, eller? Men i alla fall..)

Att vilja ha säkra gränser och återvandring av de som inte ska befinna sig i ett land är inte extremt, det är helt normalt sunt förnuft! Däremot att låta en bokstavlig invasion pågå i åratal till punkten av vad som kan bli inbördeskrig inom överskådlig tid - det är helt stört extremt!
Senast redigerad av Room531 2026-07-29 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in