Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
AI agenter är oftast av betald tjänst.
Men du kan exempelvis posta din C++ kod eller C kod till Grok eller ChatGBT och låta den bygga vidare på koden.
Agenter lyssnar enbart på vad du säger. Är du dålig att formulera dig, ja, då får du skit tillbaka i form av kod.
Men kan du berätta för dina agenter vad dom ska göra, ja då lyckas dom.
Agenter = Robotar som gör ditt jobb
Ja, jag har hunnit snappa upp att man verkar kunna pussla ihop en ”bot” men diverse olika verktyg. Kanske köpa ett grundämne. Nägon tidigare erbjöd kod som man kanske skulle kunna bygga vidare på.
Som jag förstår det hela så verkar en agent vara i princip det man vanligtvis kallar ”botar” men med en AI ”modul”.
Jag antar att en bot utan AI är mer som en digital industrirobot. Eller är jag ute och cyklar?
Drar mig till minnes när jag för en massa år sedan blev intresserad av nätpoker. Jag tappade det intresset ganska omgående för jag upplevde det som att merparten av motståndarna va program.
Undrar hur forum som Flashback initialt kommer att klara av att identifiera agenter. Vissa sociala medier verkar ju börja med någon form av ansiktsigenkänning som jag kan tänka mig delvis är för att sålla bort botar. Det fungerar ju, av uppenbara orsaker, si sådär på ett anonymt forum.
Kom liksom av mig lite med det här resonemanget. En del av mig är barnsligt förtjust i tekniken och vill börja experimentera med allt möjligt. Men gör alla det så svämmar väl internet över till slut av agenter och så sitter man där och blir skedmatad av en AI.
Det må va hänt att man kanske inte kan undvika en sådan situation, men ändå.
Jag får nog klura lite på detta.