2026-07-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Det kan jag tänka mig.
Ica-kassen fylld med toppis gör sig nog bäst i vikt.
Jag personligen plockar bara några st för 2-3 trippar, räknar dom inte analt, utan lägger dom bara i högar som ser bra ut.

Ja brukar bli bra så
Citera
2026-07-28, 21:42
Avstängd
MrSwaggers avatar
Ja en dm bred hög med toppisar brukar bli bra 😝😝😝
Citera
2026-07-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Men är inte muskimol mer typ, chill, då det är en gaba agonist? Är också otroligt intresserad av att pröva flugsvamp.
Giftet är iboten syra, vilket man tydligen kan göra om till muskimol genom kokning och torkning.

Muskimol är inte giftigt. Skulle väldigt gärna prova o se hur det känns jämfört me typ andra gaba agonister som tex lyrica

Ja det är något sånt att giftet omvandlas vid torkning i högre grader. Kommer ej ihåg exakt hur men det är bara läsa sig till när det är dags tänker jag
Citera
2026-07-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Nu skrev jag inte till dig men jag är enig om att ca 2 gram torkad toppis är en bra dos

Jag har ingen aning vad detta beror på. 2 g är inget visuellt alls så gott som för min del.. har diskuterat detta med vänner o jag har förstått att detta är märkligt. Har dock även nån enstaka vän som håller med mig om att de är väldigt lite effekt på det jämfört med syran. Jag får den kroppsliga härliga känslan ganska snabbt men sen är de som att de tar stopp där. Gillar att mixa det med syran då får jag lixom svamp känslan men mer av de visuella från syran. Som sagt har helt slutat köpa det för det är verkligen inte värt pengarna för min del.
Citera
2026-07-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Linkan
Jag har ingen aning vad detta beror på. 2 g är inget visuellt alls så gott som för min del.. har diskuterat detta med vänner o jag har förstått att detta är märkligt. Har dock även nån enstaka vän som håller med mig om att de är väldigt lite effekt på det jämfört med syran. Jag får den kroppsliga härliga känslan ganska snabbt men sen är de som att de tar stopp där. Gillar att mixa det med syran då får jag lixom svamp känslan men mer av de visuella från syran. Som sagt har helt slutat köpa det för det är verkligen inte värt pengarna för min del.

Det är intressant hur olika folk är. För mig är det visuella det minst intressanta med såväl syra som svamp.
Citera
Igår, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Så du har mao aldrig köpt toppisar i Christiania på 2000 talet. Kan garantera att de sålde dem per gram.

Nej varför skulle jag åka dit för att köpa det? toppisar plockar man här i Sverige.

Tror säkert dom sålde per gram där men det är ett dåligt sätt att mäta upp en dos eftersom potens i förhållande till vikt varierar stort. Som sagt ett gram små toppisar kommer vara väldigt mycket mer potent än ett gram av dom största toppisarna.

Trodde mest dom sålde dom vanliga cubensis och liknande där nere Toppisar brukar ju delas mellan vänner och njutas av tillsammans snarare än att plocka för att sälja men finns folk till allt :P

Toppisar tycker jag inte man ska köpa och sälja dom plockar man och avnjuter eftersom dom inte odlas enkelt och växer under en kort period så blir de en del av upplevelsen med att gå ut och leta i naturen och hitta tillslut och då respekterar man hela grejen mer än att köpa av nån pundare i Christania . Cubensis och likande passar bättre att handlas med eftersom dom är lätta att odla.
Citera
Igår, 08:23
Medlem
Det märks att säsongen är efterlängtad med tanke på hur livlig diskussionen blev så snart tråden dök upp, även om mycket av diskussion hittills känns off topic.

Själv tror jag att det är 4-5 veckor bort innan det är värt att börja leta på allvar där jag bor. Trots det så letar ögonen automatiskt (och lätt maniskt) efter svamp när jag passerat en golfbana eller hage. Man är väl skadad på nått vis! 😅 Längtar ialla fall till det drar igång på allvar.
Citera
Igår, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Det är intressant hur olika folk är. För mig är det visuella det minst intressanta med såväl syra som svamp.

Ja där är ju en del intressant men det tar inte bort att jag uppskattar det visuella väldigt mycket 🫠😉
Citera
Igår, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propptal89
Det märks att säsongen är efterlängtad med tanke på hur livlig diskussionen blev så snart tråden dök upp, även om mycket av diskussion hittills känns off topic.

Själv tror jag att det är 4-5 veckor bort innan det är värt att börja leta på allvar där jag bor. Trots det så letar ögonen automatiskt (och lätt maniskt) efter svamp när jag passerat en golfbana eller hage. Man är väl skadad på nått vis! 😅 Längtar ialla fall till det drar igång på allvar.

Ja de tog inte lång tid efter tråden var uppe som tomtarna började trilla in ❤️
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in