2026-07-28, 20:11
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Gäller således för söktjänster.
Vi som förstått på riktigt fnissar inte, vi asgarvar år er!

1) Dumpen är en sökbar databas

2) Domen slår fast att ett frivilligt utgivningsbevis inte ger immunitet mot GDPR så länge verksamheten saknar äkta journalistiskt ändamål (redaktionell bearbetning och pressetiska regler). Dumpen följer inga pressetiska regler, vilket betyder att medieundantaget inte gäller för dem enligt EU-rätten.

Ovan fastslaget av EU Domstolen 2026-07-09.

Däremot är du så extremt trög att jag skulle inte bli förvånad om du får hjälp att läsa och förstå myndighetsbrev och dylikt.

Förutom att enligt GDPR (som nu gäller Dumpen), så får exempelvis domar bara hanteras av vissa myndigheter m.m. (GDPR art 10) - absolut inte den där cancertanten.

Vad mer, just det, ni tycker om "mEn dET äR jOunAliStiK"

Redan vid fiktiva personer kan du sudda ut seriös i det sammanhanget. Listan är väldigt lång, men jag vet att du omöjligen kan ta in det.

Du har säkert kardborreband på skorna också.
Citera
2026-07-28, 20:41
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
1) Dumpen är en sökbar databas

2) Domen slår fast att ett frivilligt utgivningsbevis inte ger immunitet mot GDPR så länge verksamheten saknar äkta journalistiskt ändamål (redaktionell bearbetning och pressetiska regler). Dumpen följer inga pressetiska regler, vilket betyder att medieundantaget inte gäller för dem enligt EU-rätten.

Ovan fastslaget av EU Domstolen 2026-07-09.

Däremot är du så extremt trög att jag skulle inte bli förvånad om du får hjälp att läsa och förstå myndighetsbrev och dylikt.

Förutom att enligt GDPR (som nu gäller Dumpen), så får exempelvis domar bara hanteras av vissa myndigheter m.m. (GDPR art 10) - absolut inte den där cancertanten.

Vad mer, just det, ni tycker om "mEn dET äR jOunAliStiK"

Redan vid fiktiva personer kan du sudda ut seriös i det sammanhanget. Listan är väldigt lång, men jag vet att du omöjligen kan ta in det.

Du har säkert kardborreband på skorna också.
Sökbara databaser är alla hemsidor. Pressetiska regler är valfritt och inget krav. Dumpen är definitivt journalistiskt arbete enligt imys definition. Att din åsikt är att det inte är det förändrar ingenting.
Det är en lång lista med osannolika händelser som alla måste slå in för att den där domen ska bli spiken i kistan för dumpen. Inleds tillsyn(osannolikt) är det mest sannolika utslaget ändå att dumpen bara blir ålagda mindre korrigeringar av typen "ta ner domarna" från hemsidan eller liknande. Precis som när de blev ålagda att lagra konfrontationvideorna på hemsidan istället för på Rumble. Skulle de inte kunna driva organisationen längre hade nog iallafall jag sparat ner alla sidor med gäddorna(lätt med skript) och slängt upp på en webbserver anonymt i något hottentottland och kompletterat med riktiga identiteter. Men sannolikheten att jag slipper är väldigt väldigt hög.
Citera
2026-07-28, 20:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Sökbara databaser är alla hemsidor. Pressetiska regler är valfritt och inget krav. Dumpen är definitivt journalistiskt arbete enligt imys definition. Att din åsikt är att det inte är det förändrar ingenting.
Det är en lång lista med osannolika händelser som alla måste slå in för att den där domen ska bli spiken i kistan för dumpen. Inleds tillsyn(osannolikt) är det mest sannolika utslaget ändå att dumpen bara blir ålagda mindre korrigeringar av typen "ta ner domarna" från hemsidan eller liknande. Precis som när de blev ålagda att lagra konfrontationvideorna på hemsidan istället för på Rumble. Skulle de inte kunna driva organisationen längre hade nog iallafall jag sparat ner alla sidor med gäddorna(lätt med skript) och slängt upp på en webbserver anonymt i något hottentottland och kompletterat med riktiga identiteter. Men sannolikheten att jag slipper är väldigt väldigt hög.

Åh vad smart du tror att du är

Ska du driva Dumpen där då och uppdatera med nya konfrontationer, hur tror du det går?

Journalistiska verkshöjden är sällan speciellt hög, och på sistone har den varit riktigt låg. De bara kör.
Citera
2026-07-28, 20:47
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffgryta
Ska du driva Dumpen där då och uppdatera med nya konfrontationer, hur tror du det går?
Nej tyvärr. Bara flyttat hall of shame från en plats till en annan. Vore eländigt tråkigt om all kul underhållning de jobbat så hårt för bara försvann.
Citera
2026-07-28, 20:55
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Nej tyvärr. Bara flyttat hall of shame från en plats till en annan. Vore eländigt tråkigt om all kul underhållning de jobbat så hårt för bara försvann.
Nu är de ju så att ingen host vill riskerna böterna det medför (brott mot gdpr)

Dumpen va fram tills nyligen hos liquidweb i Michigan, blev utkastad därifrån (gissa varför).

Nu är det istället Hjelmenterprises som hostar Dumpen. Bara sedan 2-3 mån nånting.

Du och andra måste få in att seriösa aktörer inte tar i Dumpen ens med handskar, för det är sjuka böter dom riskerar.
Citera
2026-07-28, 20:57
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Nu är de ju så att ingen host vill riskerna böterna det medför (brott mot gdpr)

Dumpen va fram tills nyligen hos liquidweb i Michigan, blev utkastad därifrån (gissa varför).

Nu är det istället Hjelmenterprises som hostar Dumpen. Bara sedan 2-3 mån nånting.

Du och andra måste få in att seriösa aktörer inte tar i Dumpen ens med handskar, för det är sjuka böter dom riskerar.
Nja det finns ställen att lägga webbplatser på som några europeiska myndigheter inte rår på. Det är inte loopia vi pratar om precis.
Citera
2026-07-29, 00:15
Avstängd
Citat:
Nja det finns ställen att lägga webbplatser på som några europeiska myndigheter inte rår på. Det är inte loopia vi pratar om precis.

Ja ljusskygga platser uppskattar det kriminella medborgargardet. Vänligen tipsa dem så kanske du blir uthängd som månadens kompis.
Citera
2026-07-29, 02:58
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Gäller således för söktjänster.
Vi som förstått på riktigt fnissar inte, vi asgarvar år er!
Det går inte söka på Dumpen! Skrattar bäst som skrattar sist. Sök på ort, vad får du då?
Citera
2026-07-29, 03:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ja, men, då får de se till att dumpenaktiva blir anonyma. Hur ska de då få in gåvorna?
Citera
2026-07-29, 10:23
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karateillern
Oj vad mycket bokstäver, jag hoppar över att försöka sätta ihop dem till text. tack för svar.
Andemeningen var bara att jag, till skillnad från en liten men uppenbar ”elit” här i tråden, inte känner mig kränkt av Dumpen och hoppas att Sara kryar på sig. Det gör väl du också, eller?
Citera
2026-07-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det var bara ett exempel på en liknande metod. Dumpen är ju relativt ny metod också så finns väl inte än.
Om du ser på deras sociala medier så föreläser de ibland.
Du får väl googla själv.
Om man ska dra fram exempel kan man väl ta fram exempel som är relevanta och jämförbara.

Dumpen är inte ny. Gissar att det inte blir nån skillnad om 10 år. Utveckling är inte deras starka sida.
Citera
2026-07-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Poliser som mäter hastigheter varnas inte för. Inte i regel i alla fall.
Du kan få en ny chans att komma på ett bättre exempel att jämföra med än hastighetskontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in