2026-07-28, 19:55
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Upplevelsen 100ug syra är inte jämförbar med ett halvt gram toppis. Ett halvt gram toppis kommer du ingen vart på. 100 ug syra är däremot en god förstagångs dos.
Håller inte med dig. Du verkar missat lite att folk reagerar väldigt olika. 100ug syra är mild tripp men varar typ 10h. Halvt gram toppis är också mild men varar bara 5h. Jag tror vi stannar här för vi pratar bara förbi varandra eftersom vi har olika erfarenheter. Hur gammal är du? Jag var runt 20 när jag tog syra första gången år 2000. Du nämnde 2016. Tycker vi lämnar det där.
Citera
2026-07-28, 20:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Håller inte med dig. Du verkar missat lite att folk reagerar väldigt olika. 100ug syra är mild tripp men varar typ 10h. Halvt gram toppis är också mild men varar bara 5h. Jag tror vi stannar här för vi pratar bara förbi varandra eftersom vi har olika erfarenheter. Hur gammal är du? Jag var runt 20 när jag tog syra första gången år 2000. Du nämnde 2016. Tycker vi lämnar det där.

Mnja, nu är det inte bara min åsikt. Jag inser att folk är olika men jag personligen har träffat få som upplever ett halvt gram toppisar som en faktisk tripp. Men som jag sagt flera gånger så är folk olika och trippar i olika syften. Jag personligen skulle aldrig ge någon en såpass låg dos som halvt gram toppis som första upplevelse. Kanske 0.8-1.2 beroende på kroppshydda
Citera
2026-07-28, 20:06
Medlem
Citat:
Citat:

Toppisar mäter man ju inte i gram utan i antal. Det som skiljer dom från tex cubensis osv. En stor toppis och en liten toppis kan ha samma potens så därför räknar man antal och inte vikt. Små toppisar är nästan alltid potentare per vikt än stora.

Så har jag och alla jag känner alltid gjort och lärt oss iaf och inte träffat på någon som vägt upp sin dos utan man kör på antal tex 30-40st. Det är ju de som är unikt med toppisar. medans man alltid väger andra psykadeliska svampar.
Senast redigerad av johannes89 2026-07-28 kl. 20:15. Anledning: Tagga
Citera
2026-07-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Toppisar mäter man ju inte i gram utan i antal. Det som skiljer dom från tex cubensis osv. En stor toppis och en liten toppis kan ha samma potens så därför räknar man antal och inte vikt. Små toppisar är nästan alltid potentare per vikt än stora.

Så har jag och alla jag känner alltid gjort och lärt oss iaf och inte träffat på någon som vägt upp sin dos utan man kör på antal tex 30-40st. Det är ju de som är unikt med toppisar. medans man alltid väger andra psykadeliska svampar.

Tänkte precis detsamma.
Aldrig träffat nån som snackar gram när det kommer till toppisar.
50-60 st är lagom för mig.
Måste hitta ett nytt ställe i år, mitt gamla guldställe har förvandlats till en konstgräs-fotbollsplan.
Citera
2026-07-28, 20:19
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Mnja, nu är det inte bara min åsikt. Jag inser att folk är olika men jag personligen har träffat få som upplever ett halvt gram toppisar som en faktisk tripp. Men som jag sagt flera gånger så är folk olika och trippar i olika syften. Jag personligen skulle aldrig ge någon en såpass låg dos som halvt gram toppis som första upplevelse. Kanske 0.8-1.2 beroende på kroppshydda
Fast allt det du säger är ju just din åsikt. Vi har olika referens ramar och olika erfarenheter. Du har inte fel men jag tycker inte jag har fel heller. Vi har bara olika upplevelser.
Kanske har du ätit toppisar blandat med en massa panaleous osv. Inte fått 100% toppisar. Jag vet inte. Men toppisar är starka. Jag tog 400ug syra en gång och det var extremt. Men 2g toppisar var också extremt. Olika rus helt klart, knappt nånting var detsamma. Men båda var intensiva på sina egna sätt. Svampen var oerhört rolig, och fantastiska visuella hallucinationer.
Syran var mer fuck my life, och att verkligheten kokade och bubblade.
Citera
2026-07-28, 20:21
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:

Så du har mao aldrig köpt toppisar i Christiania på 2000 talet. Kan garantera att de sålde dem per gram.
Senast redigerad av MrSwagger 2026-07-28 kl. 20:23.
Citera
2026-07-28, 20:22
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Tänkte precis detsamma.
Måste hitta ett nytt ställe i år, mitt gamla guldställe har förvandlats till en konstgräs-fotbollsplan.
Så du har heller aldrig köpt svamp varken i Christiania eller i Amsterdam. Lovar dig att man sålde det i gram inte antal. Men detta var säkert långt innan du var född.
Citera
2026-07-28, 20:27
Medlem
Citat:
Så du har heller aldrig köpt svamp varken i Christiania eller i Amsterdam. Lovar dig att man sålde det i gram inte antal. Men detta var säkert långt innan du var född.

Jag har alltid plockat min egen svamp, aldrig köpt.
Säger du att det var så i chris och amsterdam, då var väl det så.
Snygg ålders-flex, var ju lite fränt
Citera
2026-07-28, 20:31
Avstängd
Citat:
Fast allt det du säger är ju just din åsikt. Vi har olika referens ramar och olika erfarenheter. Du har inte fel men jag tycker inte jag har fel heller. Vi har bara olika upplevelser.
Kanske har du ätit toppisar blandat med en massa panaleous osv. Inte fått 100% toppisar. Jag vet inte. Men toppisar är starka. Jag tog 400ug syra en gång och det var extremt. Men 2g toppisar var också extremt. Olika rus helt klart, knappt nånting var detsamma. Men båda var intensiva på sina egna sätt. Svampen var oerhört rolig, och fantastiska visuella hallucinationer.
Syran var mer fuck my life, och att verkligheten kokade och bubblade.

Jag har aldrig sagt något annat än att det är min åsikt baserat på min och ett par andras erfarenhet. Svamp och syra är ju svårt att jämföra av olika anledningar, folk reagerar mycket mer olika på syra med eftersom att den är centralstimulerande.

Jag kan förövrigt garantera att jag har fått 100% toppisar då jag plockar själv. Cubensisen odlade jag själv eller polarn. Syra har jag egentligen mer erfarenhet utav men har även blivit en del svamp. Men jag trippade i huvudsak för terapi, spiritualitet och inrospektion. De senaste 10 åren har det i genomsnitt blivit 1 tripp bra varannan månad förutom på det absolut senaste
Senast redigerad av Zeddis 2026-07-28 kl. 20:45.
Citera
2026-07-28, 21:03
Avstängd
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av casii
Tänkte precis detsamma.

Jag har alltid doserat mina toppisar i gram. Om ni gör på annat sätt så är det eran sak. Torkade toppisar är även bra mycket enklare att väga upp än att trassla ur och räkna. Åtminstone när man lagrar större mängder 1000+
Citera
2026-07-28, 21:16
Medlem
Citat:
Jag har alltid doserat mina toppisar i gram. Om ni gör på annat sätt så är det eran sak. Torkade toppisar är även bra mycket enklare att väga upp än att trassla ur och räkna. Åtminstone när man lagrar större mängder 1000+

Det kan jag tänka mig.
Ica-kassen fylld med toppis gör sig nog bäst i vikt.
Jag personligen plockar bara några st för 2-3 trippar, räknar dom inte analt, utan lägger dom bara i högar som ser bra ut.
Citera
2026-07-28, 21:25
Medlem
Facebacks avatar
En ny dom har gjort det lagligt att plocka Toppisar, det är när dom torkat som de blir olagliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in