2026-07-28, 13:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag har dålig koll på hennes hälsa faktiskt. Det har varit en del turer, men jag hoppas så klart att hon klarar sig och blir friskförklarad.

Jag har sett i denna tråd att en del faktiskt önskar livet ur henne. Jäklar vad man måste brinna för rättssäkerheten då…

Jag har lite svårt att se att Dumpen skulle överleva utan Sara. Men Dumpen har tex jag själv dömt ut flera gånger och oj va fel jag haft.
Så många som har dött av dessa som hon träffat, så det kan vara hennes tur nu.
Citera
2026-07-28, 13:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Att Sara är smart är säkert sant men varför måste det nämnas hela tiden, är det Saras order om att det skall pumpas ut som propaganda för att ge Dumpen legitimitet? Det kommer garanterat snart igen men nu börjar jag bli lite trött på att höra det och det är dessutom kränkande mot alla som inte är lika intelligenta.
Förstår inte att Patrik står ut i Saras glans, han är ju allmänt ansedd som dumhuvud. Sara har 242 i IQ, vad har Patrik? I o f s en snopp på 242 cm, det ligger i Saras nivå.
Citera
2026-07-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Absolut, verkligheten överträffar filmer osv. Otroligt nog.

En viktig aspekt med Dumpen och dess gäddor är att det är så extremt brett. Det är och förblir skillnad på vilja knulla en 2 åring och dom gubbsjuka som går igång på en utvecklad "snart 15", som garanterat hade varit lika lättlurad med en 18 åring.

Det beror på att pedofil och hebefil inte är samma sak, förklara det för Dumpen är däremot omöjligt. Sistnämna vill inte ha varken djur eller barn.

Det är 1a aspekten, den andra är varför. Det finns mer än 1 varför. Alltifrån ensamhet i många år till bara extremt hög sexualdrift (speciellt med lite tjat).

Av dessa anledningar bland annat, kan man inte klumpa ihop det. Man kan applicera Dumpen & dess sektmedlemmar på annat också.

Droger? Okej, svagsinta kräk allihopa, ingen skillnad på feströka lite och tungt heroinmissbruk, det är samma sak. Just därför ska alla som missbrukar automatiskt åka in på livstid, inget att diskutera.

Givetvis är dessa svagsinta kräk som inte har balls nog att orka med livet, usch o fy, borde låsas in. Skulle nog inte vara så svårt att locka ut någon att testa på lite tabletter, lägga upp det rätt och tjata så ska vi nog få ner en tablett i den som aldrig tänkt prova. Sen jävlar åker han in, pundarsvin!!!

När vi lyckats övertala någon att ta en tablett och vi outar honom som tung pundare, då har vi räddat liv!! Tänk alla 100tals som inte blir utsatta för brott av den äckliga pundaren. komigen, en swish på det.

Samhället skulle bli extremt skevt om Dumpens metoder appliceras på allt.

Sant. Den som på allvar vill ha ett bättre samhälle måste försöka se nyanser, och antalet nyanser är oändligt.
Citera
2026-07-28, 16:31
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Jag har dålig koll på hennes hälsa faktiskt. Det har varit en del turer, men jag hoppas så klart att hon klarar sig och blir friskförklarad.
Vill du ha koll på hennes hälsa så kan du följa henne på Linkedin, alla turer på sjukan är typ det enda som hennes inlägg handlar om.

Märkligt nog går det bra att jaga pervogubbar samtidigt som man är döende... eller så kanske alla bilder på ärr och slangar är ett sätt att öka på sin hjältegloria? Allt som ökar insamlingarna på swishen...
Citera
2026-07-28, 16:39
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:

Jag har sett i denna tråd att en del faktiskt önskar livet ur henne. Jäklar vad man måste brinna för rättssäkerheten då…

Jag har lite svårt att se att Dumpen skulle överleva utan Sara. Men Dumpen har tex jag själv dömt ut flera gånger och oj va fel jag haft.
Ingen lär vilja ta över, tror ingen är sugen på dom (enorma) rättsliga konsekvenser det kan få.
Citera
2026-07-28, 16:47
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Tonårsflicka "råkar hitta" medelålders man på nätet för att få hjälp med att köpa ut cigg. Hur många tror att hon inte kan hitta den typen av kanaler från kompisarna på skolgården? Återigen: vilka verkliga och sannolika sexmöten är det som Dumpen menar att de förebygger genom att lura den cigglangande gubben att stämma knullträff med en högstadieflicka? Om en fjortis vill ha cigg, tror ni att hon kollar med sitt kompisgäng först eller är det främmande män från nätet som är förstahandsvalet?

Bonusfråga: hur många fjortisar sitter och spontanchattar med män som är ca 50 bast över huvud taget? Vilket tror ni en fjortis tycker är roligare, titta på Tiktok eller chatta med en vilt främmande man som kan vara hennes pappa och ser ut som Lasse Kronér? På Tiktok kan hon kolla på K-popkillar eller vältränade gymkillar hela dagarna, men av någon anledning så tror alltså lådvinstanterna att en gråhårig och skallig gubbe får mer uppmärksamhet från flickan när hon sitter uttråkad med mobilen.

En genomsnittlig medelålders man får knappt svar från kvinnor i sin egen ålder på dejtingsidor... men på något magiskt sätt så skulle han lyckas fånga intresset hos en tonårsflicka som har tillgång till betydligt snyggare och mer spännande killar i skolan? Kurt 55 blir blockad/ignorerad efter ett hej på Tinder. Det kanske är på Whatsapp och KIK som han ska lägga in stötarna om han vill ha lite vuxenskoj? Chattar med helt okända människor - den nya heliga gralen för feta gubbar med högt hårfäste som vill lägra nyligen könsmogna flickebarn. Eller (mer troligt) så ser LHS-tanterna hur absurt det hela är men fortsätter donera för underhållningsvärdet.

Kan MeggieCleary förklara vilka mekanismer som ligger till grund för att en fjortisbrud skulle göra den typen av prioriteringar?
Citera
2026-07-28, 16:49
Medlem
rallykalle69s avatar
Senaste nytt från IMY efter det att EU sagt att Sveriges system är BS (2026-07-09)

https://www.imy.se/publikationer/klagomal-mot-soktjanster-med-utgivningsbevis/

Från länken ovan för dem som inte orkar läsa allt
Till detta kommer att IMY är skyldig att utreda klagomål enligt dataskyddsförordningen och att rätten att ge in klagomål till tillsynsmyndigheten är ett centralt rättsmedel för enskilda. IMY bedömer att yttrandefrihetsintresset av att publicera personuppgifter i söktjänster inte motiverar de långtgående undantag från dataskyddsförordningen som görs i den svenska regleringen och att regleringen därför inte är förenlig med EU-rätten när det gäller sådan publicering.

IMY bedömer att det – för att nå förenlighet med EU-rätten – krävs att IMY är behörig, enligt regleringen i dataskyddsförordningen, att utreda och ta ställning till enskildas klagomål mot publiceringar av personuppgifter i söktjänster med utgivningsbevis.

Så, klaga till IMY alla som stör sig på Dumpen. IMY är skyldiga att utreda numera, då "vi har utgivningsbevis" inte betyder ett skit.

Fnissar lite åt dom som inte förstått omfattningen av 9 Juli och mitt "trams om EU"

Vem som tar över efter Sara? Ja, en idiot förslagsvis.
Citera
2026-07-28, 16:58
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vill du ha koll på hennes hälsa så kan du följa henne på Linkedin, alla turer på sjukan är typ det enda som hennes inlägg handlar om.

Märkligt nog går det bra att jaga pervogubbar samtidigt som man är döende... eller så kanske alla bilder på ärr och slangar är ett sätt att öka på sin hjältegloria? Allt som ökar insamlingarna på swishen...
Ja alltså jag litar inte på henne. Jag tycker hon verkar ganska manipulativ, kan ha fel.
Citera
2026-07-28, 17:02
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Så, klaga till IMY alla som stör sig på Dumpen. IMY är skyldiga att utreda numera, då "vi har utgivningsbevis" inte betyder ett skit.
Hjälper det då? För att kunna få någon form av ärende där så måste man väl personligen ha blivit uthängd? Går det att höra av sig enbart i egenskap av en bekymrad medborgare som oroar sig för en samhällsutveckling som LHS-kollektivet håller på att köra ned i diket utan att de förstår konskevenserna (eller orkar sätta sig in i)?
Citera
2026-07-28, 17:07
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Hjälper det då? För att kunna få någon form av ärende där så måste man väl personligen ha blivit uthängd? Går det att höra av sig enbart i egenskap av en bekymrad medborgare som oroar sig för en samhällsutveckling som LHS-kollektivet håller på att köra ned i diket utan att de förstår konskevenserna (eller orkar sätta sig in i)?
Faktiskt. Om du är personligen drabbad har IMY en lagstadgad skyldighet att utreda ditt specifika fall (Artikel 77 GDPR). Men är du en bekymrad medborgare kan du skicka in det som ett tips om missförhållanden. IMY samlar dessa tips för att starta egna, större tillsynsärenden mot hela sajter. Ju fler som tipsar om att svensk grundlag missbrukas i strid med EU-rätten, desto snabbare tvingas IMY agera.

Skulle alla gäddor tipsa/klaga + övriga människor är det tusentals klagomål.
Citera
2026-07-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Gäller således för söktjänster.
Vi som förstått på riktigt fnissar inte, vi asgarvar år er!
Du inser att Dumpen har en sökfunktion och gör sitt material sökbart på många sätt.
Det är dessutom "söktjänster" inte definierat "sökmotor".
Definitionen utav söktjänster i samband med IMY är möjligheten att ta fram uppgifter om en person.

Men du är jubså överlägsen alla och har en solklar bild om hur allt fungerar. Så istället för att göra inlägg som faller under regel 0.03 kan du ju ta och förklara hur det faktiskt hänger ihop med fler ord.
Citera
2026-07-28, 19:40
Medlem
Jag är medveten om att jag kanske uppfattas som tjatig. Men jag tycker fortfarande att frågan aldrig riktigt får något svar.

Hur är det här arbetssättet förebyggande? På vilket sätt gör det barn säkrare?

En människa som blir av med sitt arbete, sitt sociala nätverk och sin plats i samhället blir sällan mindre riskfylld på grund av det. Tvärtom brukar utanförskap och isolering vara faktorer som kan förstärka destruktiva beteenden. Det betyder naturligtvis inte att alla reagerar likadant, men det gör frågan värd att ställa.

Jag tror dessutom inte att majoriteten av dem som Dumpen konfronterar motsvarar den bild som målas upp. Deras agerande kan vara djupt klandervärt utan att man för den skull behöver utgå från att varje individ utgör den värsta tänkbara risken.

Dumpen har själva uppgett att det bara är en liten andel av dem de har kontakt med som faktiskt leder till en träff, ca 5%. Om den uppgiften stämmer innebär det samtidigt att merparten, 95%, har haft långa konversationer utan att det lett dit. Det betyder att dom i så fall har kåtat upp ca 15 200 personer som inte lett vidare.

Vilken påverkan har de kontakterna på de människor som aldrig leder till träff? Finns det en risk att de förstärker fantasier och flyttar gränser hos vissa individer?
Det är en fråga som, enligt mig, förtjänar betydligt mer uppmärksamhet än den får.

Dumpens abetsmetod påminner lite om resonemanget bakom att även tecknade eller datorgenererade sexuella skildringar av minderåriga är förbjudna, trots att de inte avbildar ett faktiskt övergrepp mot ett verkligt barn.

Ett argument som ibland framförs är att sådant material inte skadar någon verklig person och därför skulle kunna fungera som en ventil. Lagstiftare, med stöd av forskning, har däremot gjort en annan bedömning och utgått från att den typen av material riskerar att normalisera eller förstärka ett skadligt sexuellt intresse, snarare än att motverka det.

Mot den bakgrunden tycker jag att en annan fråga också är berättigad.
Om en verksamhet under lång tid för sexuella konversationer med människor som redan befinner sig i ett destruktivt tankemönster, hur vet man att den inte i vissa fall också kan förstärka fantasier eller flytta gränserna för denna?

Jag påstår inte att så alltid sker. Jag säger att frågan förtjänar att ställas.

När risken finns måste den rimligen vägas in när man bedömer verksamhetens samlade konsekvenser. Då handlar diskussionen inte längre bara om att avslöja människor, utan också om vilka effekter metoden kan få, både för barn och för andra som påverkas.
Det är därför jag har svårt att beskriva arbetssättet som annat än farligt. För att kunna försvara arbetssättet måste man också kunna visa att metoden inte samtidigt skapar nya risker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in