2026-07-20, 09:32
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Ja exakt, det finns flyktingar inom ett land. Det är inte mitt fel att du läser dåligt och inte vet att det finns interna flyktingar.
Det är ju inte vad du skriver i din TS dock, klappträ
Citera
2026-07-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är ju inte vad du skriver i din TS dock, klappträ
Nej jag har inte skrivit all fakta relaterat till flyktingar i TS det stämmer. Man utgår ju från att gemene man har någon form av allmänbildning. Jag har förstått att det inte kan antas om dig.
Citera
2026-07-22, 15:50
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Detta är ett svenskt forum. Så jag utgår från att gemene man här bor i Sverige.

Ofta får man läsa i diskussionerna här att folk hatar araber och muslimer. Det är bra att Israel utrotar dessa i sina diverse krig, får vi läsa.

Det finns lite problem med det resonemanget.

1. Israels inblandning i diverse krig har orsakat enorma migrationsströmmar till Europa och Sverige. Uppskattningsvis är antalet flyktingar över 20 miljoner människor.

Vilka minns Anders Borgs ökända citat ”You make the wars, and we get the refugees”

2. Att Israel krigar och mördar araber i Mellanöstern ökar alltså mängden araber i Sverige.

3. Om man inte gillar araber, varför vill man då ha dom i Sverige?

=> Att stödja Israel därför att dom mördar araber är alltså något av en paradox. Det blir ju bara mer araber i Sverige.

Tycker ni inte att det vore bättre om araberna bodde i Mellanöstern istället? Borde inte Mellanöstern vara för araber? Hur tänker ni kring detta paradoxala resonemang vi brukar se här på forumet?
Halmgubbe, ungefär som att det bara skulle vara nazister som är mot Israels urskiljningslösa dödande i Gaza. Är du nazist? Yada, yada, yada...
Citera
2026-07-22, 18:45
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Detta är ett svenskt forum. Så jag utgår från att gemene man här bor i Sverige.

Ofta får man läsa i diskussionerna här att folk hatar araber och muslimer. Det är bra att Israel utrotar dessa i sina diverse krig, får vi läsa.

Det finns lite problem med det resonemanget.

1. Israels inblandning i diverse krig har orsakat enorma migrationsströmmar till Europa och Sverige. Uppskattningsvis är antalet flyktingar över 20 miljoner människor.

Vilka minns Anders Borgs ökända citat ”You make the wars, and we get the refugees”

2. Att Israel krigar och mördar araber i Mellanöstern ökar alltså mängden araber i Sverige.

3. Om man inte gillar araber, varför vill man då ha dom i Sverige?

=> Att stödja Israel därför att dom mördar araber är alltså något av en paradox. Det blir ju bara mer araber i Sverige.

Tycker ni inte att det vore bättre om araberna bodde i Mellanöstern istället? Borde inte Mellanöstern vara för araber? Hur tänker ni kring detta paradoxala resonemang vi brukar se här på forumet?

Visst, men vad är konspirationen? Ingeting du skriver är någon dold agenda utan helt officiell.
Citera
2026-07-28, 18:19
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Som sagt, om du inte förstår sambandet mellan krig och flyktingar så kan inte jag hjälpa dig.

Du klarar inte ens att svara varför det kommer unga arga män, inte kvinnor o barn. Så glöm ditt snack om "flykt"ingar.
Citera
2026-08-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Du klarar inte ens att svara varför det kommer unga arga män, inte kvinnor o barn. Så glöm ditt snack om "flykt"ingar.

För att de flyr krig. Livet som flykting är ingen dans på rosor. Först kommer oftast unga män eftersom de är i största risk att bli tvångsmobiliserade eller avlivade. Sedan när de etablerat någon form av grund så skickar de efter sin familj.
Citera
Igår, 08:49
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
För att de flyr krig. Livet som flykting är ingen dans på rosor. Först kommer oftast unga män eftersom de är i största risk att bli tvångsmobiliserade eller avlivade. Sedan när de etablerat någon form av grund så skickar de efter sin familj.
Men kvinnor o barn blir kvar, sedan när de unga arga männen har uppehållstillstån här då åker de "hem" på semester. Löjligt är det.

Motsatsen ser vi i Ukraina, männen stannar o slåss för sitt land, de som kommer är kvinnor o barn. De är riktiga flyktingar.

Så sluta upp med ditt skitsnack, de är inga flyktingar som kommer från muslimska länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in