2026-07-28, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Varför i hela friden skulle jag bry mig om vad han tycker om Storbrittanien? Han kan inte någonting i de områden han påstår att han är expert inom (programmering, för att nämna det som ligger närmst mitt intresse), så hans ord betyder ingenting här. Han försöker bara skapa rubriker.
Vad har Elon sagt om programmering som du blir så upprörd av? Har aldrig läst något sådant!!
Citera
2026-07-28, 15:53
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Herregud, det var rena anarkin i städerna. Efter han gjort det sjönk brotten.

Är inte det nästan definitionen av ett inbördeskrig?
Citera
2026-07-28, 16:01
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Är inte det nästan definitionen av ett inbördeskrig?

Jag läste fel så du har helt rätt.
Citera
2026-07-28, 16:04
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nja, vad brukar just dessa personer tycka om europeer som har åsikter om USA?

Inte så positiva antar jag.

Citat:
Å andra sidan håller jag med om att woke i USA ska motarbetas från alla håll. Uppfunnet i USA och verkar överleva där men inte i t.ex Sverige.

Tycker du inte att woke har ett ganska starkt fotfäste i Sverige och Europa?

Citat:
Personligen tycker jag man ska kommentera sitt land, som är det land man behärskar. Jag skulle gärna höra vad Musk numera tycker om Trump. Han har rimligen en hel del inside information. England har han helt fått om bakfoten och hans inlägg om England är alltid radikalt överdrivna och faktiskt lite dumma och okunniga.

Jag håller i grunden med dig. Men i det här fallet är vi så pass sammanbundna, och vänsterklägget så ohotat dominant, att jag välkomnar dessa kängor från Amerika.

England är ett av de mest politiskt korrekta länderna i världen vilket har gett uttryck för några av de mest bisarra händelserna som jag har hört talas om. Om det är så pass illa som Musk/Carlson/Hitchens m.fl. hävdar kan jag inte bedöma.

Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Ööh?

Jag skulle vilja påstå att dessa 4 personer har tagit strid MOT Europa.

Carlson som sitter och gullar med Putin osv.

Märkligt, men vi kanske bara har olika uppfattningar om vad som är bra resp. dåligt. Är du för massinvandring från tredje världen och kraftigt begränsad yttrandefrihet?
Citera
2026-07-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Varför växer då partier som Reform UK och Restore Britain? (om allt är frid och fröjd för ursprungsbritterna)

För att de är missnöjda med invandringen, och till stor del också med samhället i övrigt. Men för det första är det bara en bråkdel av Reform och Restoreväljare som är våldsbejakande. För det andra så krävs det ändå två parter i ett inbördeskrig, så du måste likväl förklara hur motståndet till "ursprungsbritterna" kommer att se ut.
Citera
2026-07-28, 16:21
Medlem
Det kommer inte att bli nåt jävla inbördeskrig. Starmer är snart väck och då blir det lugnare igen.
Citera
2026-07-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Elon Musk argumenterar att ett inbördeskrig kan uppstå ur konflikten som finns mellan två olika parter i västvärlden.
Tackar.
Ja, det stämmer ju och har hänt ett flertal ggr.

T ex Ryska revolutionen när vänsterkriminella som menade att staten skall råna alla på allt värde och så skall statens administratörer korrumpera ut stöldgodset, krigade mot de som menar att den som skapar värde bör få behålla det.

Så om det var det tråden handlade om så har han ju rätt. Och det är enkelt att påvisa historisk evidens.

Men om han menar att det skall ske nu/snart i UK så behöver han ju hala fram några slags indicier på det.

Citat:
En part vill fortsätta driva massinvandringen oavsett vilka konsekvenser den medför.
Som har skett i Singapore?
UK är bara nybörjare på invandring i jämförelse.

Tyvärr ser jag inte att UK driver samma politik i övrigt. UK behöver gå mycket mer all in på Liberalism om dom skall få det att fungera som i Singapore.

* Fri arbetsmarknad
* Kraftigt sänkt skattekvot
* Slopade bidrag rent generellt.
* Ingen asylinvandring. (Strikt konsekvens eftersom det skulle innebära ett åtagande av staten att dela ut bidrag)
* Borttagen kapitalbeskattning.

Då kan man få upp tillväxten. Och få lag och ordning.

Citat:
Man vill värna nationen, folket, kulturen, arvet, barn och gamla från det extrema ideologiska styggelseverket som hotar alla dessa ting existentiellt.
Lite som i Nordkorea då.

Men vilken sida är Musk på då. Singapore eller Nordkorea-sidan?

Jag vill gärna tro att han är på Singapore-sidan.
Citera
2026-07-28, 16:40
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Må så vara, men Musk vill göra det ännu värre, och försvaga UK och Europa ännu mer.

Musk vill inte göra det bra för dig eller Europa! Det enda Musk bryr sig om är sin egen plånbok och sitt eget uppblåsta ego!

Musk vill söndra och härska över Europa så att hans tech-bolag kan rövknulla oss Européer helt besinningslöst utan att hindras av konsumentskydd eller lagar som skyddar våran personliga integritet!

Och så klart att han vill släppa lös alla sina "självkörande" mordmaskiner som ska föreställa bilar på våra fina Europeiska vägar!

England må ha gått bort sig i förvirring och elände senaste decenniet, men om Musk fick styra så skulle allting bli femton resor värre!

Exakt så. Inget behöver tilläggas
Citera
2026-07-28, 16:51
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Tackar.
Ja, det stämmer ju och har hänt ett flertal ggr.

T ex Ryska revolutionen när vänsterkriminella som menade att staten skall råna alla på allt värde och så skall statens administratörer korrumpera ut stöldgodset, krigade mot de som menar att den som skapar värde bör få behålla det.

Så om det var det tråden handlade om så har han ju rätt. Och det är enkelt att påvisa historisk evidens.

Men om han menar att det skall ske nu/snart i UK så behöver han ju hala fram några slags indicier på det.

Som har skett i Singapore?
UK är bara nybörjare på invandring i jämförelse.

Tyvärr ser jag inte att UK driver samma politik i övrigt. UK behöver gå mycket mer all in på Liberalism om dom skall få det att fungera som i Singapore.

* Fri arbetsmarknad
* Kraftigt sänkt skattekvot
* Slopade bidrag rent generellt.
* Ingen asylinvandring. (Strikt konsekvens eftersom det skulle innebära ett åtagande av staten att dela ut bidrag)
* Borttagen kapitalbeskattning.

Då kan man få upp tillväxten. Och få lag och ordning.

Lite som i Nordkorea då.

Men vilken sida är Musk på då. Singapore eller Nordkorea-sidan?

Jag vill gärna tro att han är på Singapore-sidan.
Konstiga paralleller till Nordkorea och Singapore i en diskussion som rör västvärlden.
Du menar alltså att upprätthållandet av nationsgränser och beskydd av det egna folket, nationen, kulturen etc är en extrem sak?
Det är massinvandringen och dess konsekvenser som är det extrema, du tillhör alltså den första parten i min beskrivning.
När västerländska män beslutar sig för att detta styggelseverket inte längre får fortsätta i västvärlden så kommer ni lyda oss, det kan du skriva upp.
Citera
2026-07-28, 17:16
Medlem
Citat:
Konstiga paralleller till Nordkorea och Singapore i en diskussion som rör västvärlden.
Nej, du talade ju om massinvandring. Vad är då mer lämpligt att lyfta fram än en extremt sådant land. Singapore.
Varför begriper du inte det?

Och så talade du om bevarandet och vad är då mer lämpligt att lyfta fram ett sådant föredöme. Nordkorea.

Citat:
Du menar alltså att upprätthållandet av nationsgränser och beskydd av det egna folket, nationen, kulturen etc är en extrem sak?
Det är ju bara en halmgubbe. Har du funderat över varför du inte klarar av att diskutera utan att förfalla till sådana misslyckanden.

Har inte sagt att det är extremt. Däremot skulle jag tro att när man tittar på de länder som gör det menar nog många att det är extremt. Yemen är ett sådant land.

Citat:
Det är massinvandringen och dess konsekvenser som är det extrema, du tillhör alltså den första parten i min beskrivning.
Ja, en sådan massinvandring som Singapores får nog ses som lite extremt. Det håller jag med om.

Deras tillväxt och stigande reallöner är ju också lite extremt.

Citat:
När västerländska män beslutar sig för att detta styggelseverket inte längre får fortsätta i västvärlden så kommer ni lyda oss, det kan du skriva upp.
Ja, jag får väl hoppas att jag hinner dö innan ni gör Europa till ett Nordkorea. Det blir inget trevligt alls. Misär, undernäring och svält.
Citera
2026-07-28, 17:18
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Men bör se allting han säger i ljuset av att han försöker splittra och försvaga Europa. Så han gör nog själv sitt bästa för att försöka provocera fram inbördeskrig i England (vilket han iochförsig näppeligen kommer att lyckas med).
Det är inte Musk som splittar Europa. Trodde du det?
Woke-boomers är livsfarliga.
Citera
2026-07-28, 17:26
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Nej, du talade ju om massinvandring. Vad är då mer lämpligt att lyfta fram än en extremt sådant land. Singapore.

Och så talade du om bevarandet och vad är då mer lämpligt att lyfta fram ett sådant föredöme. Nordkorea.

Det är ju bara en halmgubbe. Har du funderat över varför du inte klarar av att diskutera utan att förfalla till sådana misslyckanden.

Har inte sagt att det är extremt. Däremot skulle jag tro att när man tittar på de länder som gör det menar nog många att det är extremt. Yemen är ett sådant land.

Ja, en sådan massinvandring som Singapores får nog ses som lite extremt. Det håller jag med om.

Deras tillväxt och stigande reallöner är ju också lite extremt.

Ja, jag får väl hoppas att jag hinner dö innan ni gör Europa till ett Nordkorea. Det blir inget trevligt alls. Misär, undernäring och svält.
Jag talade om massinvandring till västvärlden.
Var västerländska länder som Nordkorea innan massinvandringen?
Innan massinvandringen så var det fullkomlig misär, undernäring och svält i hela västvärlden ja verkligen.
Du är inte frisk lille kompisen, vi avslutar diskussionen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in