2026-07-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Så BO var en jättefin kille som inte var kriminell?
Är inte det standardbeskrivningen när någon blivit skjuten?

Tidigare inlägg nämner att en person med initialerna OA som bodde på cbv.2 hade två domar på sig enligt krimfup.

Hur lyckades BO bli dömd om han nu var en jättefin kille som absolut inte själv var kriminell?
Även om guilt by association är en grej även i Sverige så har väl ändå inte vårt rättsväsen börjat tillämpa det (än)?

Eftersom jag känner till killen bra så vet jag ju att han inte var kriminell. Kände honom inte personligen, men alla i området vet vem han är och vilka hans vänner är. Vet inte vad det är för domar då jag inte tänker betala för dem, men jag vet att de flesta i hans umgänge var kriminella. Anledningen till att han ändå umgicks med dem, var för det var hans barndomsvänner. De växte upp tillsammans, bodde i gårdarna vid varandra mm.
Han valde en bättre väg för sitt liv och det är otroligt tragiskt att folk på flashback slänger ur sig fördomar och antaganden om honom. Han blev mördad, trots att han inte deltog i den kriminella världen som hans barndomsvänner levde i.
Citera
2026-07-27, 10:16
Medlem
Känner till killen bra...du vet att han inte är kriminell...trots de vet du inte vad han är dömd för??
Mig veterligen är de flesta saker man blir dömd för kriminella...
Citat:
Ursprungligen postat av seventeen38
Eftersom jag känner till killen bra så vet jag ju att han inte var kriminell. Kände honom inte personligen, men alla i området vet vem han är och vilka hans vänner är. Vet inte vad det är för domar då jag inte tänker betala för dem, men jag vet att de flesta i hans umgänge var kriminella. Anledningen till att han ändå umgicks med dem, var för det var hans barndomsvänner. De växte upp tillsammans, bodde i gårdarna vid varandra mm.
Han valde en bättre väg för sitt liv och det är otroligt tragiskt att folk på flashback slänger ur sig fördomar och antaganden om honom. Han blev mördad, trots att han inte deltog i den kriminella världen som hans barndomsvänner levde i.
Citera
2026-07-27, 23:01
Medlem
Citat:

Han har dömts för ringa narkotikabrott 2 gånger. Han erkänner enligt domen.
Citera
2026-07-27, 23:15
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillajag77
Han har dömts för ringa narkotikabrott 2 gånger. Han erkänner enligt domen.
Ok.... Så en dömd knarkare ska jobba med ungdomar?
Dömd två gånger, han har ju KNAPPAST blivit haffad och dömd varje gång han har hållit på med knark!
Citera
2026-07-27, 23:37
Medlem
norther1s avatar
Citat:

Om en stor del av ens närmaste krets är gängkriminella och man umgås med dessa på en regelbunden basis så är man i allra högsta grad med i den kriminella världen. Begriper du inte varför detta är ett problem? Normala människor börjar rimligtvis med att hjälpa sina vänner ur det kriminella livet, men om viljan inte finns där börjar man distansera sig mot dem. Dels för att normala människor gärna inte gillar att ha torpeder eller knarklangare som vänner, och dels för att en själv och t.om. ens familj utsätts för fara. Med tanke på hans umgängeskrets bör hans två domar för narkotikabrott dessutom vara rätt anmärkningsvärt.

Givetvis finns det folk som hatar, det är Flashback, men det är också många som är riktigt jävla trötta på den här skenheligheten som målas upp om brottsoffer relaterat till gängkriminalitet. Man ser detta från förortsmänniskor konstant. Offren som gjort allt i sin makt för att leva ett skötsamt och bra liv, men som ändå hamnar i skärselden för vansinnesdåd. Det är sjukt beklagligt att detta sker, men det hela vattnas liksom ur när man också läser att personer som varit så skötsamma och haft stora ambitioner också gjort aktiva val att beblanda sig med människor som är djupt insyltade i gängkriminalitet. Min poäng här är att orten bör betona att det är jävligt dumt att göra detta, är du med?
Citera
2026-07-28, 10:29
Medlem
Vilka är de som begärts häktade?
Citera
2026-07-28, 10:46
Medlem
Målnummer 7822-26. Allt enligt Åklagar myndigheten.
Kan erhållas efter häktnings förhandlingarna. Sannolikt.
Citera
2026-07-28, 11:41
Medlem
DetBaraBlirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Ok.... Så en dömd knarkare ska jobba med ungdomar?
Dömd två gånger, han har ju KNAPPAST blivit haffad och dömd varje gång han har hållit på med knark!

Exakt..!!

Han jobbade på min sons skola, helt otroligt att han fått göra det, i förorten, med två narkotika domar.

Eller skiter skola/vård i domar? Verkar som att där får alla jobb, oavsett
Citera
2026-07-28, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBaraBlir
Exakt..!!

Han jobbade på min sons skola, helt otroligt att han fått göra det, i förorten, med två narkotika domar.

Jobbade 5 år på en av dessa mångkulturella skolor i det området. Vem som helst får anställning. För att ingen med värdighet vill jobba där. Så man anställer unga på 18-25 års ålder eller det utbildade bottenskrapet som inga andra skolor vill ha. Gissa varför betygen ofta är sämre i dessa skolor? Och det är inte enbart för att det är en majoritet invandrarbarn nej. Invandrarbarn lär sig också bra med bra pedagoger.
Citera
2026-07-28, 12:46
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBaraBlir
Exakt..!!

Det är väl som vanligt en massa vänsterkärringar inblandade.
Naiva idioter som vägrar inse var Sverige är på väg med deras politik.
Citera
2026-07-28, 14:17
Medlem
GM 1 No@h Hughes Sacko
GM 2 Kevin @li
GM 3 @manial Girmay Herryup
Citera
2026-07-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
GM 1 No@h Hughes Sacko