2026-07-27, 22:08
Medlem
Venators avatar
Från Missing People:

Har någon sett 18-årige Leonardo?

Han är försvunnen sedan den 27 juli 2026 då han senast sågs i Skee kl 00.05.

Leonardo har kort mörkt brunt hår. Han är cirka 175 centimeter lång och väger cirka 75 kg.

Klädsel vid försvinnandet är okänt men har troligen mörkblå sneakers och kan färdas på en svart cykel modell Fatbike.

Iakttagelser av cykeln kan vara av stor betydelse.
https://www.missingpeople.se/efterlysningar/leonard/

Två citat från Polisens efterlysning:
Polisen letar efter en försvunnen person i Strömstad. Det är en man i 20-årsåldern och han har försvunnit från sitt hem i Skee under morgonen.

Han beskrivs som ca 175 cm lång, smal kroppsbyggnad, mörkgröna ögon, kort mörkbrunt hår och tilltalas Leonardo.

[...]

Polisen misstänker inget brott i samband med försvinnandet.
Källa:https://polisen.se/aktuellt/hjalp-polisen/2026/juli/polisen-soker-forsvunnen-person-i-stromstad/

Skee ligger sydost om Strömstad, öster om E6, så inte vid kusten.
Citera
Igår, 12:29
Medlem
Baptistes avatar
Cykeln hittad
Under tisdagsmorgonen kunde polisens presstalesperson berätta att den cykeln anträffats under gårdagen. Därför kallas nu militären in, för att få större täckning i sökområdet.

https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/man-forsvunnen-i-stromstad-polis-kallar-in-militaren.9f639ecc-8274-472f-a323-946fb958feb2
Citera
Igår, 13:00
Medlem
Venators avatar
Så militären kallas in men Missing People verkar inte ordna några sök.

Leonard dölja sina personuppgifter på nätet. Han försvann ju från hemmet i Skee enligt polisen men man ser ingen Leonard i rätt ålder skriven i Skee eller Strömstads kommun.

Det finns några som delar efterlysningen på Facebook, men inte någon som jag kan se som skriver "hjälp oss hitta vår son/bror/kusin/kompis..." fast det kan ju vara synligt bara för deras vänner.
Citera
Igår, 13:05
Medlem
Venators avatar
...och beträffande Missing People ställer Expressen frågan till polisens talesperson:
Är Missing People inkopplade?

– Kontakten är ju tagen, men just nu så är det Försvarsmakten och polisen som leder söket för att förhindra att det är alldeles för mycket personer som rör sig på platsen så att hundpatrullerna kan söka i lugn och ro, säger Tamara Fuentes.
Citera
Igår, 13:12
Medlem
Baptistes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Leonard dölja sina personuppgifter på nätet. Han försvann ju från hemmet i Skee enligt polisen men man ser ingen Leonard i rätt ålder skriven i Skee eller Strömstads kommun.
Leonardo Am*r*s*
*=O

Det kan nog gissningsvis röra sig om en typ av diagnos.
Citera
Igår, 13:24
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baptiste
Leonardo Am*r*s*
*=O

Det kan nog gissningsvis röra sig om en typ av diagnos.

Tack, och det var jag som sökte på Leonard och inte Leonardo, sorry!

Ja, så kan det ju mycket sannolikt vara eftersom insatsen dras igång på det viset.
Citera
Igår, 15:50
Medlem
Efter att ha sett och läst efterlysningen.
Är min tanke , är L suicidal?

Att lämna sin "fatbike" cykel utan några andra tankar är för mig - annorlunda.
Citera
Igår, 16:44
Medlem
Jag är syster till Leonardo och vi har vädjat alla om hjälp. Detta har hänt tidigare och han har tyvärr mått dåligt från och till i perioder. Men att försvinna på detta sätt gör oss skräckslagna då det inte slutade bra första gången. Vi vet att han aldrig avviker sådär utan förklaring. Man är både ledsen och panikslagen. Jag hoppas att han kommer hem snart.. / Miranda syster
Citera
Igår, 17:03
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVMVM
Jag är syster till Leonardo och vi har vädjat alla om hjälp. Detta har hänt tidigare och han har tyvärr mått dåligt från och till i perioder. Men att försvinna på detta sätt gör oss skräckslagna då det inte slutade bra första gången. Vi vet att han aldrig avviker sådär utan förklaring. Man är både ledsen och panikslagen. Jag hoppas att han kommer hem snart.. / Miranda syster

Tack för att du delar med dig, vi är många som håller tummarna och många som är beredda att hjälpa till om Missing People skulle kalla, men det känns också som om myndigheterna tar det på stort allvar och verkligen sätter in resurser. <3
Citera
Igår, 17:18
Medlem
Vart hittades cykeln?
Citera
Igår, 17:36
Medlem
Har han tagit bussen någonstans?
Inga sådana uppgifter har kommit ut vad jag kan se.

Har han åkt iväg förut ?
Till annan stad eller annat?

Hoppas innerligt han hittas välbehållen.
Citera
Igår, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MVMVM
Förstår oron i allt detta , fast vill fråga - är han svensk medborgare?
Migrationspolitiken är stenhård nu för tiden , är detta orsak till dåligt mående hos honom?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in