Citat:
Ursprungligen postat av
MrSwagger
Framförallt beror det på personen. Många får en ljuvlig skön tripp på säg 2g cubensis också liksom.
Speciellt om man är nybörjare aka man nog inte ta mer. Det är jobbigt att snea och det är en traumatisk upplevelse. Bättre att börja smått o jobba sig uppåt.
Beror på vad du menar med smått. Min erfarenhet är att ta lite för lite är mycket mer riskabelt än att ta lite mer, speciellt för nybörjare. Men beror även på set&setting. Många är väldigt nojjiga, utan riktig anledning, för ruset som sådan. 2 gram cubensis är absolut en skön och bra dos för vissa ändamål, men för djupare introspektion och terapi så är det lite väl lågt enligt mig, speciellt om du är hemma i lägenheten jämfört med hippeträff ute i naturen.
Citat:
Sen är det ju klart så att vissa personer har ett väldigt starkt psyke, och kan tolerera starka doser.. Men det låter på dig som du liksom kan vad du klarar av du vet dina gränser redan.
Jag trippade för första gången 2016 och har sedan dess utforskat många olika psykedeliska och även den psykedeliska effekten som sådan. Dels för nöjets skull och dels för terapi, spirituella ändamål, läka och bearbeta trauma och missbruk/beroende och som stämningshöjare. Olika syften har olika doseringar men set&setting påverkar enormt. På 1.8 gram torkad golden teacher på hippieträff ute i naturen kom jag givetvis längre än på 2.5 gram albino hemma i lägenheten.
Doseringen är egentligen inte så prick noga. Det viktiga är att man kommer iväg, men som nybörjare menar jag på att man behöver lite mer krut i pipan för att spränga murar och slå in dörrar. De är enklare att öppna upp sedan när de väl öppnats en gång. Men alla är vi olika och trippar i olika syften, antar jag