2026-07-27, 16:47
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhTD
Det finns ju en ganska aktuell tråd på detta forum om kvinnor, som blir utsatta för att män tar och tafsar på dem. (FB) Varför börjar män tafsa på en?

I tråden påstås det av somliga, att det minsann också förekommer att kvinnor tafsar och tar på män och någon säger till och med att detta är väl så vanligt som att män tafsar.

Hur som helst måste det väl ändå förekomma och då undrar jag vad som händer. Blir kvinnorna oftast avsnästa eller händer det att den utsatte mannen tar det som en invit och blir som en kardborre, svår att bli av med efteråt.

En gissning är väl att bådadera förekommer, men man kan undra i vilken utsträckning.

Vad är orsaken till att ni gör så? Vilket beteende hos mannen i fråga leder till handlingen? Är det hans stiliga uniform, eller är det kanske i själva verket oftast han själv som börjat?

Det vore intressant att ta del av erfarenheter av dessa beteenden.

Kvinnor tafsar på oss män. Det vanligaste man råkar ut för är att vissa kvinnor skall alltid ”kramas” i alla lägen. Exempelvis när man möter dem eller när någon går. Kramen tar aldrig slut, det blir nästan pinsamt till sist. Du drar dig ifrån dem men de håller fast dig. De passar på att klämma på kroppsdelar, känna på överarmsmuskler etc. Nästa gång du möter dem vänder du ryggen åt dem och går snabbt ifrån dem. De ser då lite snopna ut med lyfta armar…

Nej, jag tycker nog kvinnor kladdar mer än vi män gör nu för tiden.
Citera
2026-07-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Kvinnor tafsar på oss män. Det vanligaste man råkar ut för är att vissa kvinnor skall alltid ”kramas” i alla lägen. Exempelvis när man möter dem eller när någon går. Kramen tar aldrig slut, det blir nästan pinsamt till sist. Du drar dig ifrån dem men de håller fast dig. De passar på att klämma på kroppsdelar, känna på överarmsmuskler etc. Nästa gång du möter dem vänder du ryggen åt dem och går snabbt ifrån dem. De ser då lite snopna ut med lyfta armar…

Ja, precis.
Händer tex att kvinnliga kollegor, vill kramas på Fredagar, vid slutdags, men även kvinnliga bekanta när man ses lite sällan sådär..
En del kramas såå hårt och trycker sig så nära att man känner blygden, fittbullen alltså, genom kläderna.
Samtidigt säger de, vi ses på måndag...
Eller vi ses en annan gång...
Men va faan, såå onödigt nära behöver man inte trycka och gnugga sig...
Citera
2026-07-28, 06:55
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

Vi snygga män råkar ut för det hela tiden 😅
Citera
2026-07-28, 09:07
Medlem
halaltarzans avatar
Men ni tre A-snubbar som skrev senast och som kvinnorna tafsar på (Börje, Cuttherope och 448) måste väl förstå att har ni dragningskraft på kvinnor så kommer det inte bara vara sötnosarna som uppmärksammar er, utan även ett och annat spöke, och säkert ett och annat homo också. Nej, det ovälkomna får ni liksom ta på köpet, och det finns säkert snubbar här som skulle ge sin vänstra arm för att vara i era kläder.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-07-28 kl. 09:11.
Citera
2026-07-28, 09:45
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Har sett en hel del äldre damer tafsa på yngre män på jobbet.

Tänk stort koncern, kontorsjobb, Sverige.

Ofta är de 40-50 och tror fortfarande de är heta och attraktiva och killen brukar vara trevlig och skratta med och prata... men det är så obvious att hon inte lyssnar alls utan bara fokuserar på hur hon ska ta på honom nästa gång

*hmm ok jag skrattar högt här och rör hans arm/axel, låter handen dröja lite*

*hihi jag skrattar här och tar handen på benet lite som del av skrattet*

...
Citera
2026-07-28, 11:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men ni tre A-snubbar som skrev senast och som kvinnorna tafsar på (Börje, Cuttherope och 448) måste väl förstå att har ni dragningskraft på kvinnor så kommer det inte bara vara sötnosarna som uppmärksammar er, utan även ett och annat spöke, och säkert ett och annat homo också. Nej, det ovälkomna får ni liksom ta på köpet, och det finns säkert snubbar här som skulle ge sin vänstra arm för att vara i era kläder.

Så är det - i min erfarenhet är det inte alls heller bara så att kvinnor jagar i flock. Jag har råkat ut för läkare och för folk på universitetet.

En läkare tyckte att kukundersökning var vad som behövdes. Hon var jäkligt dålig på att flörta: tryckte upp mig mot väggen och kände efter. På något sätt kändes det mest som ett maktspel, för även om hon var mycket äldre kunde hon kanske ha haft framgång genom att sätta sig på bordet och annat.

Tuttar i nacken - man kan inte säga något - "nu ska vi dela ut ännu lite mer papper" - och när det delas ut till en själv får man ett par tuttar på sig. Det går inte att göra något, liksom, ska man avbryta mötet och säga, "ta bort dina feta fläsksvålar". Det går ju inte.

Kvinnor som klär av sig, eller skickar bilder på sig själva. Varför inte bara fråga om en dejt istället, vi är ju inte blinda? Och vem vill ses som en James Fjong-kopia? Har någon sett en romkom som handlar om sådant?

Krogtafs, absolut, kukgrepp och annat, men då har det varit med tjejkompisar, där de i grupp förmodligen busat med varandra, eller försökt bräda andra. En och annan har också tyckt sig vara vacker, och därmed intresserad av att få en i säng, bara för att visa kompisarna, och väl utan att egentligen ens ha något intresse av mig som person. Man ska väl inte ta för allvarligt på det där: folk kan lätt bli lite tokiga när promillen stiger. Män tafsar också där förstås, och kanske mer. En fattig exkamrat brukade försöka blockera utrymme, så att kvinnors tuttar skulle behöva nudda honom... så dum är han. Och på homobarer har jag fått vara med om en del.

Jag är väldigt taktil själv, och tycker att det fungerar. Jag tror att folk känner direkt vad det är för en typ av berörelse. Knackningar på kroppen tycker jag är helt ok för uppmärksamhet, och längre beröringar för att lugna andra.

Men, så det hade verkligen varit intressant att få läsa vad reaktionerna blir. Jag tror dock att få vill skriva som den tafsande kvinnan.

Mitt enda tips till dem är att de borde testa att vara verbala istället, om du nu vill ha sig något.
Citera
2026-07-28, 11:26
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vad räknas som ”tafsa” på en man?

Genuint nyfiken..

Det är väl precis samma som att tafsa på en kvinna, ta på en person utan dennes samtycke.

Kan själv bara komma på två tillfällen jag blivit tafsad på, det ena en uppenbar hora som ville sälja och det andra en väns flickvän som bjöd ut sig och pressade sitt under kjolen nakna skrev mot mitt ben, i vad jag senare förstått ett försök att skapa drama för att få slut på deras förhållande. Båda blev ignorerade.
Citera
2026-07-28, 15:54
Medlem
448s avatar
Citat:

Ja vi är nöjda o glada över att kvinnor älskar oss och har vant oss och lever med det utan onödigt skryt.

Det är liksom vardag när man bepussas o kramas 24H

Homoz avisas dock vänligt

Du dock får börja även titta på män så fördubblar du urvalet
Citera
2026-07-28, 16:16
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja vi är nöjda o glada över att kvinnor älskar oss och har vant oss och lever med det utan onödigt skryt.

Det är liksom vardag när man bepussas o kramas 24H

Homoz avisas dock vänligt

Du dock får börja även titta på män så fördubblar du urvalet

Nja, tror inte på det faktiskt. Är man förbrukad på köttmarknaden - alltså gammal och ful - vill nog inte ens bögarna ha en. För övrigt är jag glad för din skull, alltså att du har utseendet i behåll och kan ta för dig av alla sötnosar på stan, även om det kan innebära att bli pussad kramad och tafsad på av en del oattraktiva kvinnor också.
Citera
2026-07-28, 16:29
Medlem
448s avatar
Citat:
Nja, tror inte på det faktiskt. Är man förbrukad på köttmarknaden - alltså gammal och ful - vill nog inte ens bögarna ha en. För övrigt är jag glad för din skull, alltså att du har utseendet i behåll och kan ta för dig av alla sötnosar på stan, även om det kan innebära att bli pussad kramad och tafsad på av en del oattraktiva kvinnor också.

Vi bjuder på oss själva även till vanliga brudar och i vissa fall bidrar med bra dna stege o befruktar dom
Citera
2026-07-28, 17:12
Medlem
Link04s avatar
Min flickvän tafsar lite på mig ibland det är riktigt obehagligt faktiskt.
Citera
2026-07-28, 17:20
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Min flickvän tafsar lite på mig ibland det är riktigt obehagligt faktiskt.

Det är ju okej men när främmande fliqqor tallar på en känner man sig som ett föremål - ett objekt som dom bara vill besudla o så men man vänjer sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in