2026-07-28, 07:31
Medlem
Är på resande fot och bor på hotell i mellanstor stad i Norrland. Fram till 04 gick det inte att sova alls på grund av epa-slödder och deras ljudanläggningar. Hotellet är omgivet av bostadshus så jag gissar att detta är ett återkommande problem för de boende. Jag har två frågor:
1) Varför får slöddret existera? Varför blir inte någon till slut galen av sömnbrist och går ut och skjuter av dem?
2) Hur kan så många föräldrar ha misslyckats så kapitalt med att lära sina ungar att visa ett uns av hänsyn?

Lustigt att man måste åka tillbaka till Stockholm för att finna lugn och ro liksom.
Citera
2026-07-28, 08:00
Medlem
Det har väl hänt ett flertal gånger att människor tröttnat och gått ut och både verbalt och fysiskt löst problemet men där patrasket senare polisanmält och påfallande ofta fått domar med sig där de som sa ifrån dömts. I små städer och byar är dessutom polisen "kompisar" med föräldrarna till patrasket via idrottsföreningar och jaktlag varför intresset inte är det största för att ta itu med problemet.
Citera
2026-07-28, 08:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är på resande fot och bor på hotell i mellanstor stad i Norrland. Fram till 04 gick det inte att sova alls på grund av epa-slödder och deras ljudanläggningar. Hotellet är omgivet av bostadshus så jag gissar att detta är ett återkommande problem för de boende. Jag har två frågor:
1) Varför får slöddret existera? Varför blir inte någon till slut galen av sömnbrist och går ut och skjuter av dem?
2) Hur kan så många föräldrar ha misslyckats så kapitalt med att lära sina ungar att visa ett uns av hänsyn?

Lustigt att man måste åka tillbaka till Stockholm för att finna lugn och ro liksom.

Du generaliserar å det grövsta. Jag bor utanför storstäderna och här finns inga "epa-slödder".
Citera
2026-07-28, 08:40
Medlem
Citat:

Kan ju helt enkelt vara så att vi har vant oss, och tar inte illa upp. Sen dessutom behöver ungdomarna dessa fordon för att kunna ta sig dit dom vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du generaliserar å det grövsta. Jag bor utanför storstäderna och här finns inga "epa-slödder".
Såklart. Tror nog det är lugnare i riktigt glesbygd. Inte så kul att blasta sin skitmusik där den inte stör någon.
Citera
Medlem
Mjo ibland kan dom vara rätt dryg, men finns många som är bra också som visar hänsyn
Citera
2026-07-28, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Kan ju helt enkelt vara så att vi har vant oss, och tar inte illa upp. Sen dessutom behöver ungdomarna dessa fordon för att kunna ta sig dit dom vill.
Tror det är lite boys will be boys. Så länge det är svenska boys iallafall.
Citera
2026-07-28, 08:44
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:

Vadan detta ilska? Har du hamnat bakom ett par stycken på nu under bilsemestern?
Citera
2026-07-28, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninomister
Mjo ibland kan dom vara rätt dryg, men finns många som är bra också som visar hänsyn
Hjälper inte när de som inte visar hänsyn omöjliggör nattsömn.
Citera
2026-07-28, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Vadan detta ilska? Har du hamnat bakom ett par stycken på nu under bilsemestern?
Har inte sovit pga epadunk. Man blir lätt lite grinig då.
Citera
2026-07-28, 08:51
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Har inte sovit pga epadunk. Man blir lätt lite grinig då.

Då är jag med, fyfan vad jobbigt det är när man inte sovit pga någon form av störande ljud. För ett par år sedan så var någon slags takventilationsgrej ovanpå mitt lägenhetshus trasigt efter en storm vilket ledde till att det blev ett förjävligt ljud under ett par veckor innan det åtgärdades. Var tamejfan förbannad hela tiden.
Citera
2026-07-28, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Då är jag med, fyfan vad jobbigt det är när man inte sovit pga någon form av störande ljud. För ett par år sedan så var någon slags takventilationsgrej ovanpå mitt lägenhetshus trasigt efter en storm vilket ledde till att det blev ett förjävligt ljud under ett par veckor innan det åtgärdades. Var tamejfan förbannad hela tiden.
Tack för visad förståelse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in