2026-07-27, 18:25
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Jag ska faktiskt ta och kika i prospektet och kolla om det står något om att de garanterar ny all time low varje handelsdag.
På 80-talet (ja, jag är gammal) hörde jag talas om någon galning som slagit vad om att Jimi Hendrix skulle återuppstå på 20-årsdagen av sin död. Uppfattar det som mer realistiskt än att Musks förutsägelser slår in.
Citera
2026-07-27, 19:00
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja det närmar sig en halvering sedan toppen. Jag tror garanterat att den kommer gå under $80.

Är det någon i tråden som har ägnat sig åt att kolla värdet på bolaget och vad bolaget är värt egentligen ? Alltså nuvarande nyckeltal och vad som kan vara eventuella triggers under 3mån till 1 år?
När jag tittar på det så kommer jag fram till att det är Starlink som faktiskt genererar pengar in men det räcker ju inte i närheten till vad bolaget har för aktiekurs?
Citera
2026-07-27, 19:09
Medlem
löls avatar
Var det Google som värderade företaget till 90 miljarder dollar förra veckan eller veckan innan?
Citera
2026-07-27, 19:43
Medlem
Biggedys avatar
Dom har en jäkligt snygg logga iallafall

https://cdn.dribbble.com/userupload/27492070/file/still-c7ca507cf8b1a9185d99dde8d2a775bc.gif

Säkert värd $5 minst
Citera
2026-07-27, 19:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Är det någon i tråden som har ägnat sig åt att kolla värdet på bolaget och vad bolaget är värt egentligen ? Alltså nuvarande nyckeltal och vad som kan vara eventuella triggers under 3mån till 1 år?
När jag tittar på det så kommer jag fram till att det är Starlink som faktiskt genererar pengar in men det räcker ju inte i närheten till vad bolaget har för aktiekurs?

Svårt att kolla på ett bolag som detta vars värdering bygger på förhoppningar. Det går inte att räkna ut substansvärde som med investmentbolag.
Citera
2026-07-28, 07:53
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie

Starlink räcker för att försvara en kurs 5-10x dagens. Med 200-300 miljoner användare och en ännu högre vinstmarginal än idag.
Citera
2026-07-28, 09:19
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Starlink räcker för att försvara en kurs 5-10x dagens. Med 200-300 miljoner användare och en ännu högre vinstmarginal än idag.
Marknaden verkar göra en annan bedömning just nu.
Citera
2026-07-28, 10:08
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Marknaden verkar göra en annan bedömning just nu.

Så marknaden hade även rätt när kursen var uppe över $200?
Citera
2026-07-28, 10:17
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Så marknaden hade även rätt när kursen var uppe över $200?
Har jag skrivit det? Hade marknaden rätt under den holländska tulpanhysterin?
Citera
2026-07-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Svårt att kolla på ett bolag som detta vars värdering bygger på förhoppningar. Det går inte att räkna ut substansvärde som med investmentbolag.

Precis, svårt att värdera fantasier ty fantasin vet inga gränser.

Finns en hel kategori investerare / traders, som ger blanka f-n i fundamenta, utan lägger sina ”bets” (ja, de kallar det så) där de tror att de kan bli en buzz.

Dvs, mycket av pengarna i detta behöver nödvändigtvis inte vara pengar som tror på bolaget, men tror på bubblan.
Citera
2026-07-28, 14:05
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Har jag skrivit det? Hade marknaden rätt under den holländska tulpanhysterin?

Nej men jag undrar eftersom ditt enda argument är att marknaden inte håller med. Har marknaden rätt nu eller hade den rätt vid $200?
Citera
2026-07-28, 14:10
Medlem
raskenss avatar
Börskrasch i Sydkorea det lär dra med sin Spacex som mallar sig och låtsas vara ett AI bolag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in