2026-07-27, 23:45
Medlem
SniffTheBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Hoppas inte du gjorde det. Allvarligt. Jag har tagit ned inlägget och ångrat mig för vad jag uttryckte. Lite väl magstarkt uttryck.

Jag vill ju gärna behålla kvar jobbet. Så inte ni får igenom det ni vill att förstöra mitt fungerande liv och håna och skratta åt mig för att jag har inge jobb för att jag uttryckte mig lite väl magstarkt.

Kirk, detta är PRECIS vad jag och många andra varnat om. Du kommer fortsätta säga dumheter, antingen här inne eller på Twitter, och tillslut kommer någon anmäla till ditt jobb. Du har bara gått till attack mot mig och andra som påpekat detta och har vägrat ta ansvar. Nu biter det dig i röven. Om du förlorar jobbet så är det HELT ditt fel, och om du får behålla jobbet så borde du lägga ner all social media innan ditt liv skiter sig helt.
Citera
2026-07-27, 23:49
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniffTheBeast
Kirk, detta är PRECIS vad jag och många andra varnat om. Du kommer fortsätta säga dumheter, antingen här inne eller på Twitter, och tillslut kommer någon anmäla till ditt jobb. Du har bara gått till attack mot mig och andra som påpekat detta och har vägrat ta ansvar. Nu biter det dig i röven. Om du förlorar jobbet så är det HELT ditt fel, och om du får behålla jobbet så borde du lägga ner all social media innan ditt liv skiter sig helt.
Inte lägga ned, men däremot skärpa mig att inte uttrycka mig så magstarkt i fortsättningen. Men jag blev så uppjagad och impulsiv av vad som hände i Tyskland där det var ett tydligt angrepp.

Ja, jag förstår dess oroväckande situation av mitt uttalande.
Citera
2026-07-28, 00:04
Medlem
Kirk03Linds avatar
Ja, jag ångar mig om mitt magstarka kontroversiella uttryck. Jag ber om ursäkt. Men jag fick en provocerande imupuls av mig att skriva om att jämföra Tyskland idag och för 80 år sedan. Jag har tagit ned inlägget.

Men detta var ett islamistiskt terrordåd riktad direkt på ett pride tåg. Klart som tusan så ger de oss med extrem höger idéer bränsle för att anklaga de för det och hur situationen med all migration från Mellanöstern ser ut i Europa. Vad var det annars om inte ett islamistiskt angrepp mot ett pride tåg i Tyskland? Vad tänker ni om det?

Men återigen, jag ber om ursäkt och ångrar mig starkt.
Citera
2026-07-28, 01:33
Medlem
SniffTheBeasts avatar
Citat:
Ja, jag ångar mig om mitt magstarka kontroversiella uttryck. Jag ber om ursäkt. Men jag fick en provocerande imupuls av mig att skriva om att jämföra Tyskland idag och för 80 år sedan. Jag har tagit ned inlägget.

Men detta var ett islamistiskt terrordåd riktad direkt på ett pride tåg. Klart som tusan så ger de oss med extrem höger idéer bränsle för att anklaga de för det och hur situationen med all migration från Mellanöstern ser ut i Europa. Vad var det annars om inte ett islamistiskt angrepp mot ett pride tåg i Tyskland? Vad tänker ni om det?

Men återigen, jag ber om ursäkt och ångrar mig starkt.

Intressant hur du är jättekritisk och hatfull mot HBTQ+ rörelsen, men så fort sånt som detta händer så använder du det för att hata på muslimer. Helt sjukt hur det enda som stoppar ditt hat, är annat hat. Ingen tar heller dina ursäkter på allvar, eftersom att du gjort om misstag som dessa om och om igen, och till och med när du säger förlåt så försöker du skylla bort dig. Du är inte heller särskilt realistisk eller visar någon form av helhets bild av något. Jag har ALDRIG sett dig prata om något bra en muslim eller invandrare gjort, utan det är bara negativa grejer som du belyser. Du är en stor tönt som ingen tar på allvar, som kastar ut dig massa hat konstant och vägrar att ta ansvar.

Jag förstår inte varför det är så svårt för dig att inse att sociala medier inte är för dig.
Citera
2026-07-28, 04:43
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Jag hyllar inte Nazityskland.

Du kanske inte ska ha sociala medier om du inte kan behärska dig från skriva väldigt opassande saker. Jag menade att du skulle sticka ut, men inte på detta vis.
Citera
2026-07-28, 06:51
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Intressant hur du är jättekritisk och hatfull mot HBTQ+ rörelsen, men så fort sånt som detta händer så använder du det för att hata på muslimer. Helt sjukt hur det enda som stoppar ditt hat, är annat hat. Ingen tar heller dina ursäkter på allvar, eftersom att du gjort om misstag som dessa om och om igen, och till och med när du säger förlåt så försöker du skylla bort dig. Du är inte heller särskilt realistisk eller visar någon form av helhets bild av något. Jag har ALDRIG sett dig prata om något bra en muslim eller invandrare gjort, utan det är bara negativa grejer som du belyser. Du är en stor tönt som ingen tar på allvar, som kastar ut dig massa hat konstant och vägrar att ta ansvar.

Jag förstår inte varför det är så svårt för dig att inse att sociala medier inte är för dig.
Jag tycker om sociala medier.
Citera
2026-07-28, 06:52
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Du kanske inte ska ha sociala medier om du inte kan behärska dig från skriva väldigt opassande saker. Jag menade att du skulle sticka ut, men inte på detta vis.
Jo, jag vill ha kvar sociala medier. Men jag dår skärpa mig att inte skriva aå magstarka saker.
Citera
2026-07-28, 06:59
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Jo, jag vill ha kvar sociala medier. Men jag dår skärpa mig att inte skriva aå magstarka saker.

Jag hoppas du blir canceled för gott. Dina åsikter passar inte på nätet.
Citera
2026-07-28, 07:49
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Nä, inte helt. Jag erkänner att det må ha varit väldigt magstarkt uttryck från mig.
Citera
2026-07-28, 08:23
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:

Nä, jag kommer aldrig prata om gott om muslimer och immigranter. Det är faktiskt de som utgör flest brott. Hur kommer det sig att kvinnor inte längre kan vara säker ute på kvällarna utan att någon säger "haram"? Sånt förekom inte före 2000-talet, hur kommer det sig? Hur kommer det sig att fler våldtäkter har ökat? Se t.ex i Frankrike https://www.statista.com/statistics/1103661/rape-on-woman-age-victim-france/?srsltid=AfmBOopNCBgr7sow2qEevlSSytmuQDIVXi_kUThEW yRiei4mhO96VBYJ där har siffran ökat med våldtäkter. Hur kommer det sig att det är mer nu än på 80-talet? Hur kommer det sig med alla skjutningar och bilbränder ha ökat i samband med olika kravaller? Hur kommer det sig att Rinkeby ser ut som den gör idag i jämförelse med 1980-talet, vad är skillnaden? Hur kommer det sig att siffror om skjutningar är höga nu för tiden, https://kvartal.se/skjutningar/2026, än på 1980-talet? Fanns det 256 (statistik år 2024) skjutningar under 1980-talet? Hur kommer det sig?

Men det finns en bra sak från de och det är att de gör goda pizzor, ha ha! Har du någonsin sett en riktig svensk Svensson jobba på en pizzeria? Ifall du har sett det så är det en praktikant eller sommarjobbare. De flesta pizzerior jag ser i olika städer är de personer med utländsk bakgrund. Har du inte tänkt på det?

Kan du ge någon rimlig förklaring till så plötsligt ökad kriminalitet sedan 2000-talet i jämförelse med brott skalorna före 2000-talet, 1990, 80, 70 och 60-talet? Varför fanns inte Foxtrot på 1990-talet? Om du förblindar dig till all ökad kriminalitet pga muslimer eller personer med Mellanöstern bakgrund så är det du som är dum. Ser du inte vad som händer runt omkring dig? Men såklart så finns det de som är bra som har anpassat sig till Sveriges normer och värderingar och byggt upp gott rykte omkring sig, men det är de andra som jag oroar. T.ex han "Gapa din svennejävle", vad tycker du om det?
Senast redigerad av Kirk03Lind 2026-07-28 kl. 08:38.
Citera
2026-07-28, 08:46
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Finns det fler media profiler som du vill ska bli canceled? Men jag tänker inte ge mig, aldrig. Jag har kommit så långt i mitt liv på sociala medier att jag tänker inte lägga ned bara för att jag gör en kontroversiell tabbe. Nä, jag lär mig av mina misstag och försöker bättra mig. Men då det att det inte ska förekomma fler islamistiska terrordåd, kan du säga åt de att sluta? De ger ju mer bränsle för oss med höger extrema tankar för sina dåd. Varför körde personen in i pride tåget i Tyskland? Var det "haram"? Men okej.

Däremot ska jag tänka före om min impulsiva uppjagande reaktioner och vad jag egentligen tycker innan jag börjar överväga om jag ska verkligen yttra mig om saken eller inte. Att låta andra göra det.
Citera
2026-07-28, 08:47
Medlem
Citat:
Nä, jag kommer aldrig prata om gott om muslimer och immigranter. Det är faktiskt de som utgör flest brott. Hur kommer det sig att kvinnor inte längre kan vara säker ute på kvällarna utan att någon säger "haram"? Sånt förekom inte före 2000-talet, hur kommer det sig? Hur kommer det sig att fler våldtäkter har ökat? Se t.ex i Frankrike https://www.statista.com/statistics/1103661/rape-on-woman-age-victim-france/?srsltid=AfmBOopNCBgr7sow2qEevlSSytmuQDIVXi_kUThEW yRiei4mhO96VBYJ där har siffran ökat med våldtäkter. Hur kommer det sig att det är mer nu än på 80-talet? Hur kommer det sig med alla skjutningar och bilbränder ha ökat i samband med olika kravaller? Hur kommer det sig att Rinkeby ser ut som den gör idag i jämförelse med 1980-talet, vad är skillnaden? Hur kommer det sig att siffror om skjutningar är höga nu för tiden, https://kvartal.se/skjutningar/2026, än på 1980-talet? Fanns det 256 (statistik år 2024) skjutningar under 1980-talet?

Men det finns en bra sak från de och det är att de gör goda pizzor, ha ha! Har du någonsin sett en riktig svensk Svensson jobba på en pizzeria? Ifall du har sett det så är det en praktikant eller sommarjobbare. De flesta pizzerior jag ser i olika städer är de personer med utländsk bakgrund. Har du inte tänkt på det?

Kan du ge någon rimlig förklaring till så plötsligt ökad kriminalitet sedan 2000-talet i jämförelse med brott skalorna före 2000-talet, 1990, 80, 70 och 60-talet? Varför fanns inte Foxtrot på 1990-talet?

Alltså Jesus fucking christ, du kan verkligen inte acceptera att du gör fel. Du erkänner svart på vitt att du är rasist. Du är 22 år gammal och bor i en håla i Sverige. All info du får är från högerextrema Twitter sidor. Du har noll koll på världen. Vaddå ser ut i Frankrike? Du har aldrig varit där, du vet ingenting. Vet du ens vad Haram innebär? Nytorgsmannen, Hagamannen, alla på Dumpen. Är dom muslimer? Om du kollar statistik så ser du att 33% av alla intagna är invandrare..är det majoritet?

Trodde våldtäkt bara var en fotnot i registret? Eller gäller det bara med Trump? Och våldtäkt var väl något man skrattar åt? Äckligt tankesätt.

Som någon annan skrev, du har ingen realistisk världsbild över huvudtaget. Du verkar måla upp något Utopia att Sverige var ett paradis innan 2000? På 90 talet var det problem med organiserad brottslighet och nynazism. På 70 talet var det en drog epidemi. Kalla kriget var inget jävla paradis, folk dog och led. Dra huvudet ur arslet och inse att du är förblindad av hat.

Nej, vi är inte rasister så när man handlar pizza så tänker man inte på hur pizzabagaren ser ut. Man tänker på vilken pizza man vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in