2026-07-27, 18:18
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag har nyss flyttat in i närheten. Älskar SoFo. Vi borde gå dit tillsammans någon gång. Ta några öl samt reda ut om kocken är DIF.
Kalla det inte bara SoFo bara så har du nog lättare att smälta in. Bara inflyttade bönder som kör den benämningen.
Citera
2026-07-27, 18:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Har funnits ett par ställen där DIF suttit förr i tiden, läckerbiten är ett ex.

Bricken har haft DIFare genom åren... idag vet jag inte.

Får väl gå dit och kolla om ngn bajare käkar chili då
Kolla efter den personliga assistenten istället
Citera
2026-07-27, 18:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Jocke Björklund tar över. Jag börjar ge upp, det är svårt att se något ljus i den här evighetsmörka tunneln.
Kanske Kalle som Bajen ratade kommer in och
Citera
2026-07-27, 18:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kanske Kalle som Bajen ratade kommer in och
Kalle hade varit en drömvärvning för Blowit som behöver bygga både ett lag och ett spel från grunden.
Citera
2026-07-27, 18:52
Medlem
Citat:
Jocke Björklund tar över. Jag börjar ge upp, det är svårt att se något ljus i den här evighetsmörka tunneln.
Jag tycker helt ärligt synd om er. Alla som vet något om fotboll har kunnat se från början att varenda beslut som fattas i den klubben är galet, och ändå bara fortsätter det år efter år.
Citera
2026-07-27, 19:04
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag tycker helt ärligt synd om er. Alla som vet något om fotboll har kunnat se från början att varenda beslut som fattas i den klubben är galet, och ändå bara fortsätter det år efter år.

Ja, det är fan tungt nu. Visst fattade de flesta blåvita att fjolårets placering var något smickrande för vår del, men åtminstone jag var relativt optimistisk om att vi skulle vara ett stabilt mittenlag med några goa skalper på Gamla Ullevi denna säsong. Istället spelar vi ångestmatch efter ångestmatch och Björklund vänder inte den här skutan.

Vad fattas i Mjällby då? Jag var på väg att lägga en femhundring på att ni skulle försvara guldet till fint odds men hejdade mig i sista stund.
Citera
2026-07-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Kalla det inte bara SoFo bara så har du nog lättare att smälta in. Bara inflyttade bönder som kör den benämningen.

De flesta här är väl bönder… Tror inte det är många stockholmare som bor här. Bor nog mer stockholmare i Hökarängen och Tallkrogen.
Citera
2026-07-27, 19:43
Medlem
Citat:
Vad fattas i Mjällby då? Jag var på väg att lägga en femhundring på att ni skulle försvara guldet till fint odds men hejdade mig i sista stund.
Dels dålig värvning av Wallinder ser det ut som, men framförallt är det stommen i laget som är väldigt mycket sämre i år.

Sedan tror jag också vi blivit sönderlästa. Våra diagonalpassningar som var ett så viktigt vapen i uppbyggnadsfasen förra året är alla lag förberedda på och bryter lätt. Vi behöver nog förnya oss.
Citera
2026-07-27, 21:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Allt som allt ska man va nöjd mer kryss idag. Våra tapp efter Yohanna, Csongvai, Celina och bitvis iaf Flataker kryddat med x antal skador kommer speglas förr eller senare och idag är det tur kombinerat med vår käre Mads Thychosen som gör att vi inte förlorar. Kouame och en pånyttfödd Taha Ayari ut på detta så är det oroväckande hur mycket frånvaro vi har på listan.

Men fan vilket klättrande vi gjort! Trodde man inte för ett par omgångar sedan
Citera
2026-07-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Dels dålig värvning av Wallinder ser det ut som, men framförallt är det stommen i laget som är väldigt mycket sämre i år.

Sedan tror jag också vi blivit sönderlästa. Våra diagonalpassningar som var ett så viktigt vapen i uppbyggnadsfasen förra året är alla lag förberedda på och bryter lätt. Vi behöver nog förnya oss.

Ni genomförde ju bragdens moder förra året och ska ha all eloge för den säsongen. Det är riktigt svårt för alla lag att prestera lika bra efter en guldsäsong, MFFs monstersäsonger borträknat.

Satsa på Europa, klara er kvar i Allsvenskan låter inte som en helt tokig idé.

Jäkligt svårt av någon anledning för Svenska lag att klara av både inhemskt och Europa spel. Så nu har "ödet" serverat er en sits där ni får priotera just Europa och komma igen nästa år.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Allt som allt ska man va nöjd mer kryss idag. Våra tapp efter Yohanna, Csongvai, Celina och bitvis iaf Flataker kryddat med x antal skador kommer speglas förr eller senare och idag är det tur kombinerat med vår käre Mads Thychosen som gör att vi inte förlorar. Kouame och en pånyttfödd Taha Ayari ut på detta så är det oroväckande hur mycket frånvaro vi har på listan.

Men fan vilket klättrande vi gjort! Trodde man inte för ett par omgångar sedan

Jag har fortfarande svårt att få ihop hur vi kunde rea bort en poängspelare och ryggrad som Csongen.

Vad för förväntningar kan man ha på säsongen då lixom?

Han hade onekligen behövts på mitten t ex idag.

Sådana där ryggradspelare är dom som skapar tre poäng även om spelet låser sig som det gjorde idag.

Det är ju tydligt klubben inte satsar i år och då får man själv för sina egna nervers skull skruva ner förväntningarna.
Senast redigerad av diako 2026-07-27 kl. 22:22.
Citera
2026-07-28, 12:31
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kolla efter den personliga assistenten istället
Haha.,,, elakt men ändå humor.
Citera
2026-07-28, 12:32
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
vad säger ni? katarina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in