Citat:
Ursprungligen postat av
dwg
Lätt att låta spydig
Förstår helt,
Har en dotter ADHD samt autism
Känner hon sig pressand (inte så vanligt)
Så skulle alla barn i kön ligga blödandes bara hon måste bort.
Vissa vet inte vad dom göra när det svartnar
Har haft fyra fullvuxna människor i skolan som har haft problem att lyfta bort hennes
Ja dom gjorde helt fel
Men innan du öppnar käften en gång till så kanske du ska tänka ”varför finns dessa köer”
Vi är inte trötta föräldrar som orkar stå i kön
Vi är föräldrar som gå i högspänd för att hinna reagerar när plötslig utbrott kommer
Aldrig vila
Som förälder har man sett många, många ungar. Det finns tre lösningar.
1) Ni börjar uppfostra barnet
2) Ni börjar medicinera barnet
3) Ni låter andra uppfostra barnet (och vid behov komplettera med medicinering)
Har man en unge som inte kan bete sig bland folk så ska den inte vara bland folk. Punkt. Oavsett om det är brist på uppfostran eller medicinering så är svaret detsamma. För de utgör en risk för sina medmänniskor.
Min unge fick en gång sin läpp spräckt av en unge med hela alfabetet till kombination. Det skedde på förskolan och lämnade ett jävla trauma. Jag skyller inte på den psykiskt sjuka ungen. Jag anklagar föräldrarna och förskolan för att de lät en så uppenbart opassande unge vistas bland andra friska barn för det är de andra som tar smällen. Fysiskt och psykiskt, det kan lämna otroliga trauman på offret.
Och om din dotter då är Hannibal Lecter som fyra vuxna inte klarar av att lyfta bort ska hon då tillåtas ruinera andra stackars barns uppväxt? Hur många ska behöva komma hem gråtandes eller besöka sjukhus på grund av att ditt barn inte klarar av att kontrollera sig själv?
Det är som om att vi skulle tillåta alkoholister i trafiken. Alkoholism sägs ju också vara en sjukdom och de kan inte rå för att de dricker. Så om de kör på andra människor på lyset, menar du att de inte heller ska hållas till svars?