Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Videon är bevisligen rasistisk. Minns du inte hur jag lät en AI avge omdöme? Omdömet var mycket tydligt. Åtskilliga användare hävdar samma sak. När du vägrar ta avstånd från den rasistiska video du själv sprider är det svårt att dra någon annan slutsats än att du sympatiserar med videons rasistiska narrativ.
Du verkar marinerad i arabisk propaganda. Så sent som idag lyckades du i Irantråden länka Al Jazeera om något som Zelensky skrivit på X, trots att jag själv länkade hans originalinlägg två dagar tidigare. Det verkar helt enkelt som att du inte litar på några andra källor än de arabiska. Här länkar du Qatarisk propagandavideo. Samma dag länkar du Al Jazeera. Tidigare har du länkat AA, Hamas nyhetsbyrå och diverse förintelseförnekande shejker. Jag har aldrig sett dig länka västerländska medier. Du har aldrig länkat Isreliska medier trots att du bara skriver om Israel på Flashback. Snacka om att vara marinerad i ingruppsmentalitet. Arabisk sådan.
Haha! Du tror att vi spelar UNO, och tror du har kommit över ett reverse-kort? Funkar inte så. Vet att jag är en god debattör, och att du försöker kopiera mig ser jag som en komplimang.
Vad gäller videons rasism eller inte, så har jag mina egna värderingar och mitt eget regelverk för den saken, och denna video är i viss grad stereotypiserande mot en nationalitet, men absolut inte rasistisk.
Sen får AI, ADL, Expo etc säga vad dom vill. Rasism är ett epitet som används som ett vapen idag, och man får därför vara på sin vakt kring vems anklagelser man lyssnar på.
Dina och Israelbrigadens anklagelser gällande just detta ämnet betyder mao ingenting. Du försöker desperat blanda in judar i allmänhet, men video och min frågeställning handlar om israeler i synnerhet. Israeler och deras nationella identitet.
Har du varit i Ukraina-forumet och sett stereotypiseringen av ryssar? Detta är ingenting.
Du vill bara bli positivt särbehandlad som israel, och får panik när du inte blir det. In och skryt lite om Hermonberget istället, ett annat kolonialt företag.