Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Frågan är väldigt enkel. Att du inte vill svara beror på att du förespråkar folkmord på den judiska befolkningen. Allt du skriver på Flashback skall hädanefter ses i ljuset av det.
När de historiska argumenten tar slut, de officiella dokumenten är stenhårda och Albert Einsteins egna ord har pulveriserat din argumentation - då återstår bara den absoluta bottennivån: att anklaga motparten för att förespråka folkmord. Det är ett så patetiskt, desperat och förutsägbart grepp att det bara bekräftar att du är helt schackmatt.
Låt oss klargöra din fullständiga logiska härdsmälta:
1. Jag skriver uttryckligen att lösningen är en demokratisk stat med lika rättigheter för ALLA – judar, muslimer och kristna.
2. Du översätter "lika rättigheter för alla och ett stopp för militärockupation" till "folkmord".
Den enda här som förespråkar och försvarar systematisk utrensning är du själv. Det kallas projektion. Du sitter och försvarar de polska och ryska terroristledarna Mieczysław Biegun och Icchak Jeziernickij som genomförde verkliga massakrer på civila spädbarn och kvinnor i Deir Yassin för att rensa landet. Du försvarar en pågående, illegal militärockupation och ett apartheidsystem som i detta nu berövar miljoner palestinier deras mest basala mänskliga rättigheter.
Att kräva databaserad historisk sanning, att internationell rätt ska gälla även för Israel och att palestinier ska ha samma mänskliga värde och rättigheter som judar, är inte folkmord. Det är grundläggande humanism. Men i din förvridna världsbild är idén om jämlikhet och demokrati tydligen det största hotet som finns.
Att du hädanefter väljer att läsa allt jag skriver i ljuset av dina egna paranoida fantasier rör mig inte i ryggen. Det visar bara för hela forumet att du har förlorat debatten så kapitalt att du tvingas flytta målstolparna till en helt annan galax. Sanningen om Deir Yassin och Israels koloniala rötter ligger kvar på bordet, och den kan du aldrig skrika bort med billiga personangrepp.
Så berätta för oss alla här i tråden: Om du på fullt allvar anser att kravet på en sekulär demokrati med lika rättigheter för alla människor är "folkmord", hur i hela friden lyckas du då titta dig själv i spegeln på morgonen samtidigt som du försvarar en stat grundad av terroriststämplade miliser vars uttalade mål var att radera ut hela den palestinska befolkningen?