2026-07-27, 18:12
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Män som inte får ha sex eller närhet, något som är ett av våra grundbehov som människor kommer att vilja ha förändring på något sätt.
Det reflekterar misslyckandet av vårat samhälle i helhet.

Detta kommer antagligen att leda till våld eller organisering varvid man kommer tvinga fram samhällsförändringar.
Finns en gammal afrikans sägen som går såhär "en man som inte blir en del av byn bränner ner den".
Tror det finns mycket sanning i det.
De får helt enkelt börja med att förändra det de kan - sig själva.
Citera
2026-07-27, 18:14
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Kvinnor skulle varit tvungna att sänka sina krav då. Är egentligen ingen större skillnad på relationsmarknaden jämfört med arbetsmarknaden och bostadsmarknaden sett till utbud och efterfrågan etc. Jag
välkomnar 200,000 unga singelkvinnor till Sverige.
Det går inte att förändra vad man attraheras av liksom att vissa är karismatiska och andra är det inte.
Citera
2026-07-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det går inte att förändra vad man attraheras av liksom att vissa är karismatiska och andra är det inte.

Som sagt förespråka du gärna också 200,000 unga singelkvinnor till Sverige så får vi se vem av oss som får rätt.
Citera
2026-07-27, 18:19
Medlem
Jag är inte ett dugg förvånad om detta stämmer. Kan mycket väl tänka mig att 25% av 25-åriga män idag är oskulder. Kvinnor har aldrig varit så restriktiva med vilka män dom ligger med. Allra värst blev det nog när sociala medier slog igenom. Så lätt att bara välja det bästa som finns tillgängligt. Och ja som andra skriver kommer det att bli konsekvenser: Kvinnohat, extrema politikska rörelser kommer växa, religiös extremism. Tror inte ens det värsta har startat ännu.

Det finns ju denna tidigare artikel som florerade runt på nätet när den kom: https://www.expressen.se/nyheter/attraktiva-man-ateranvands/

"Allt fler norska män förblir barnlösa. Orsaken är förbryllande: Det verkar som om norskorna hellre "återanvänder" attraktiva män. Det blir allt vanligare att dessa män har barn med flera kvinnor."

Det enda möjlighet dessa 40% har att träffa någon är import. För jag känner många män av dessa män som det inte är något större fel på som borde kunna få en kvinna. Ser okej ut och tjänar bra.
Citera
2026-07-27, 18:23
Avslutad
Citat:

Men då måste vi ha en lista eller lärare.

Kan bara tala för mig själv men tog till 30+ för att börja ta hand om mig mer än att duscha med dubbel dusch och deo typ.

Lätt att säga "men var bättre då" men det är inte så enkelt om man inte har verktygen eller ens vet vad man ska google på fattar du det??
Citera
2026-07-27, 18:27
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Som sagt förespråka du gärna också 200,000 unga singelkvinnor till Sverige så får vi se vem av oss som får rätt.
Absolut.

Men nu för tiden behöver inte en kvinna gifta sig för att ha råd att överleva. Många är hellre singlar än att "nöja sig" med ett halvbra exemplar. Tror inte att det skulle förändras av att importera 200k från utlandet.
Citera
2026-07-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Men då måste vi ha en lista eller lärare.

Kan bara tala för mig själv men tog till 30+ för att börja ta hand om mig mer än att duscha med dubbel dusch och deo typ.

Lätt att säga "men var bättre då" men det är inte så enkelt om man inte har verktygen eller ens vet vad man ska google på fattar du det??

Gå inte på hennes skitsnack.
Citera
2026-07-27, 18:33
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Det är lätt att säga, men att 4 av 10 inte haft sex så sent i livet beror på mer än bara männen. Det är samhället i helhet som bär en stor skuld och som kommer att behöva förändras.
Men jag håller med, man kan alltid förbättra sig själv och göra sitt bästa oavsett.
Citera
2026-07-27, 18:37
Medlem
Att 4/10 inte haft sex tyder ju på att något är fel hos männen. Och då pratar jag inte rent socialt. Att den sexuella drivkraften är så pass låg hos männen att de inte ens köper sex trots att det är så enkelt hitta en hora över nätet tyder väl på fel rent kroppslig hos dessa personer? Testo-brist? Anmärkningsvärt minst sagt.
Citera
2026-07-27, 18:39
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Män som inte får ha sex eller närhet, något som är ett av våra grundbehov som människor kommer att vilja ha förändring på något sätt.
Det reflekterar misslyckandet av vårat samhälle i helhet.

Detta kommer antagligen att leda till våld eller organisering varvid man kommer tvinga fram samhällsförändringar.
Finns en gammal afrikans sägen som går såhär "en man som inte blir en del av byn bränner ner den".
Tror det finns mycket sanning i det.

Så hur ska ”samhället” lösa detta? Ska kvinnor börja sära på benen så fort en man önskar det?

Jag är själv man och har inga problem att träffa kvinnor och så har det varit sen jag var iaf 25-30 och insåg att det var jag som behövde ändra mitt beteende. Men visst, vill du BARA knulla och sen tack och hej är det förståeligt att män har svårt att hitta någon,
Citera
2026-07-27, 18:49
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Att 4/10 inte haft sex tyder ju på att något är fel hos männen. Och då pratar jag inte rent socialt. Att den sexuella drivkraften är så pass låg hos männen att de inte ens köper sex trots att det är så enkelt hitta en hora över nätet tyder väl på fel rent kroppslig hos dessa personer? Testo-brist? Anmärkningsvärt minst sagt.
En del vill nog inte låta sin kåthet vara viktigare än en kvinnas väl och ve. De vill helt enkelt inte bidra till människohandel.
Citera
2026-07-27, 18:49
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Så hur ska ”samhället” lösa detta? Ska kvinnor börja sära på benen så fort en man önskar det?

Jag är själv man och har inga problem att träffa kvinnor och så har det varit sen jag var iaf 25-30 och insåg att det var jag som behövde ändra mitt beteende. Men visst, vill du BARA knulla och sen tack och hej är det förståeligt att män har svårt att hitta någon,
Håller med till viss del, men samhället kan definitvt hjälpa till och skapa miljöer som underlättar relationbildning eller ge unga större incitament att hitta partner och skapa familj (skattereduktioner/billiga lån t.ex).
Detta har samhället gjort i tider innan via antingen kyrkan eller sammanhörighet mellan gårdar etc.

Att helt skuldbelägga männen när det är en sån uppenbar skev fördelning kommer bara att förvärra problemet. För något har ju uppenbarligen gått snett.

Unga har idag generellt väldigt svårt att bilda relationer, detta är bara ett symptom på det underliggande problemet. Jag tror staten hade kunnat ta upp detta som ett problem för hela samtället och på så sätt göra det hela mindre skambelaggt.
Senast redigerad av INGSOC 2026-07-27 kl. 19:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in