Citat:
Ursprungligen postat av
handtralala
Så hur ska ”samhället” lösa detta? Ska kvinnor börja sära på benen så fort en man önskar det?
Jag är själv man och har inga problem att träffa kvinnor och så har det varit sen jag var iaf 25-30 och insåg att det var jag som behövde ändra mitt beteende. Men visst, vill du BARA knulla och sen tack och hej är det förståeligt att män har svårt att hitta någon,
Håller med till viss del, men samhället kan definitvt hjälpa till och skapa miljöer som underlättar relationbildning eller ge unga större incitament att hitta partner och skapa familj (skattereduktioner/billiga lån t.ex).
Detta har samhället gjort i tider innan via antingen kyrkan eller sammanhörighet mellan gårdar etc.
Att helt skuldbelägga männen när det är en sån uppenbar skev fördelning kommer bara att förvärra problemet. För något har ju uppenbarligen gått snett.
Unga har idag generellt väldigt svårt att bilda relationer, detta är bara ett symptom på det underliggande problemet. Jag tror staten hade kunnat ta upp detta som ett problem för hela samtället och på så sätt göra det hela mindre skambelaggt.