2026-07-27, 18:06
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Menar du att rikspolischefen inte har rätt att gå i ett Pridetåg på fritiden? Vill du ha en polisstat i Sverige?

Höga ämbeten som skall vara neutrala bör inte delta i politiska sammanslutningar vare sig i eller utan uniform. Det är handlar inte om polisstat utan om att man skall kunna lita på ämbetshavarens opartiskhet.

En riskpolischef som limmar fast sig i gatan för att rädda en våtmark kommer inte att få behålla jobbet.
Citera
2026-07-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Höga ämbeten som skall vara neutrala bör inte delta i politiska sammanslutningar vare sig i eller utan uniform. Det är handlar inte om polisstat utan om att man skall kunna lita på ämbetshavarens opartiskhet.

En riskpolischef som limmar fast sig i gatan för att rädda en våtmark kommer inte att få behålla jobbet.
Helt korrekt.
Citera
2026-07-27, 18:11
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Priderörelsen har upphört vara en organisation för HLBTQ+ personers rättigheter och är nu ett politiskt vänsterjippo. Fattar inte SL det? Varför sprider SL politisk propaganda under Prideveckan?
SL har uppgiften att sköta kollektivtrafiken och ska vara neutralt.

Skattefinansierad kollektivtrafik borde vara mycket återhållsam med symboler som kan uppfattas representera en hel politisk rörelse, särskilt eftersom allt som ryms under Pride-paraplyet inte är okontroversiellt.

Flaggningen är ett värdepolitiskt ställningstagande, även om regionen presenterar det som opartiskt likabehandlingsarbete.
Citera
2026-07-27, 18:12
Medlem
Citat:
Går hon på sina fritid representerar hon bara sig själv!
Det finns inte längre något som heter ”fritid”, man representerar den som betalar räkningarna 24/7.
Citera
2026-07-27, 18:16
Medlem
Citat:
Nej Sd anser att du är äcklig men det vet du redan!
Jag håller mig till SD i vilket falll. Dom är bäst i förhållande till de alternativ som finns. Finns många HBTosv i SD
Citera
2026-07-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Driv inte. Ska jag ta en bild?? Du får dock vänta en stund för jag är inte på en plats just nu där bussar åker förbi.

Såg precis en buss för tio min sen som hade en nedriven psyop flagga dock, och därmed bara Sveriges flagga.. Hela bunten av psyopviderflaggor borde rivas ned. Vad fan sysslar SL med!

Nej jag driver inte.
Googla ”SL Buss Prideflagga” så är det bussar med endast prideflaggan och ingen svensk flagga.

Så har det alltid varit. Svenska flaggan har dom endast på nationella flaggdagar
Citera
2026-07-27, 18:26
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Nej jag driver inte.
Googla ”SL Buss Prideflagga” så är det bussar med endast prideflaggan och ingen svensk flagga.

Så har det alltid varit. Svenska flaggan har dom endast på nationella flaggdagar
För helvete lyssna på oss som BOR i Stockholm och ser dessa bussar köra förbi hela tiden med BÅDA flaggor på varje buss. Det har varit så VISSA år, som förra året om jag minns rätt, men långt ifrån varje år. Oftast har de snarare kört som i år - och skändat vår nations flagga, haft den tillsammans med psyop-viderflaggan. Blir så jävla arg, vem på SL är ansvarig!

RIV!
Senast redigerad av Room531 2026-07-27 kl. 18:28.
Citera
2026-07-27, 18:28
Medlem
Citat:
För helvete lyssna på oss som BOR i Stockholm och ser dessa bussar köra förbi hela tiden med BÅDA flaggor på varje buss.

Jag bor i Stockholm. Har bott här hela mitt liv. Åkte buss till jobbet varje dag när jag bodde innanför tullarna.

Googlar man finns det ju inte en enda bild på det du påstår medans det finns massvis med vad jag säger.. så förstår inte varför du bråkar
Citera
2026-07-27, 18:29
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Jag bor i Stockholm. Har bott här hela mitt liv. Åkte buss till jobbet varje dag när jag bodde innanför tullarna.

Googlar man finns det ju inte en enda bild på det du påstår medans det finns massvis med vad jag säger.. så förstår inte varför du bråkar

Så fan heller att du gör om du försöker förneka detta. Isåfall kör de olika på olika linjer/områden vilket är jävligt märkligt det med.
Citera
2026-07-27, 18:33
Medlem
Citat:
Så fan heller att du gör om du försöker förneka detta. Isåfall kör de olika på olika linjer/områden vilket är jävligt märkligt det med.

Hur förklarar du alla bilderna när man googlar då?

Ja det är en förklaring. Men blåa bussarna körde aldrig med svenska flaggan samtidigt som Prideflaggan. Och svenska flaggan var endast uppe på flaggdagar
Citera
2026-07-27, 18:35
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Hur förklarar du alla bilderna när man googlar då?

Ja det är en förklaring. Men blåa bussarna körde aldrig med svenska flaggan samtidigt som Prideflaggan. Och svenska flaggan var endast uppe på flaggdagar
....

Blåa och röda bussar kör här, båda har både och. Gjort förr med. Varför tror du jag ljuger när en i tråden redan bekräftat samma sak.
Citera
2026-07-27, 18:37
Medlem
Citat:
....

Blåa och röda bussar kör här, båda har både och. Varför tror du jag ljuger när en i tråden redan bekräftat samma sak.

Det har dom inte haft tidigare år.
Du är välkommen att fota.

Du verkar inte så smart om du tar allt på Flashback som något bekräftat som fakta..
Om jag startar en tråd att användaren Room531 har skickat bilder till mig där han suger av en häst. Blir det också fakta då, eftersom det finns en tråd om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in