2026-07-27, 15:18
Medlem
gregersnegrers avatar
För några dagar sedan ägde ett terrordåd rum i Berlin, och idag var det återigen dags för ett knivdåd i Paris.

Hur ska vi egentligen hantera nazismen och högerextremismen? Jonas Gardell och jag behöver hjälp i vår historiska kamp mot ondskan och efterlyser råd och tips.
Citera
2026-07-27, 15:19
Medlem
Room531s avatar
Islam är den nya nazismen (i Europa)...väl.
"behind a rock or a tree"....

Såg förresten nyheter från Köpenhamn via X här om dagen. 7 knivhuggna på 11 dagar .. är det "högerextrema" eller klar majoritet invandrade migranter undrar man... de flesta har väl fördomar om detta vid det här laget, trots undantagsfall som massmedia Gärna lyfter upp när det väl sker... 🤔
Senast redigerad av Room531 2026-07-27 kl. 15:23.
Citera
2026-07-27, 15:21
Medlem
gregersnegrers avatar
Ja, nazister är ju kända för att ha kört in med bilar in i folkmassor samt för att ha gått loss med kniv på kvinnor. Jävla nazister!

Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Islam är den nya nazismen (i Europa)...väl.
"behind a rock or a tree"....
Citera
2026-07-27, 15:24
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
För några dagar sedan ägde ett terrordåd rum i Berlin, och idag var det återigen dags för ett knivdåd i Paris.

Hur ska vi egentligen hantera nazismen och högerextremismen? Jonas Gardell och jag behöver hjälp i vår historiska kamp mot ondskan och efterlyser råd och tips.

Du vet att gärningsmannen i Berlin INTE var högerextremist va?
Citera
2026-07-27, 15:28
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Vi måste alla kämpa mot hotet från dom bruna råttorna.
Så mycket "mörka krafter" som vill förstöra vårt fina och inkluderande mångfalds samhälle.

Tur att vi har Expo, ETC och andra som kan hålla koll på dom som simmar i grumliga vatten.
Citera
2026-07-27, 15:31
Medlem
gregersnegrers avatar
Jimmie Åkessons aggressiva retorik har skapat grogrunden för våldsamma incidenter som denna, och den rasism som löper som en röd tråd från kolonialismen till EU:s gränspolitik är den bensin som driver våldsmotorn i dylika fall.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Citera
2026-07-27, 15:33
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ja, han trollar/skojar -;slänger ut ett bete för diskussion.... det är vad jag antog iaf.
Citera
2026-07-27, 15:35
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Jimmie Åkessons aggressiva retorik har skapat grogrunden för våldsamma incidenter som denna, och den rasism som löper som en röd tråd från kolonialismen till EU:s gränspolitik är den bensin som driver våldsmotorn i dylika fall.

HaHa Så Jimmie Åkesson är orsaken för händelser i Tyskland & Frankrike. Trolla bättre, du kan träna på Familjeliv.
Citera
2026-07-27, 15:37
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Ja, han trollar/skojar -;slänger ut ett bete för diskussion.... det är vad jag antog iaf.

Ja tönten trollar. Det är förmodligen damage control från vänstern.
Har rapporterat tråden så låter modsen göra sitt.
Citera
2026-07-27, 15:42
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ja tönten trollar. Det är förmodligen damage control från vänstern.
Har rapporterat tråden så låter modsen göra sitt.
Bättre folk får diskutera istället, att presentera ett argument som inte stämmer för att starta diskussion är också yttrandefrihet. Men verkar inte gå under fb's "yttrandefrihet på riktigt" 🤔
Min åsikt... För lite tolerans för åsikter vad som hör till ämnet, eller t.ex. sarkasm på det här forumet, men så är reglerna nu för tiden på flashback...

Jag har sett flera saker som man kan likställa islam med vad nazism står för, och mer därtill - sträcker sig till kristna och andra 'otrogna" till kulten med.

Har inget över till viderwokerörelsen som jag anser är en form av terrorism-ideologi det med men iaf..
Senast redigerad av Room531 2026-07-27 kl. 15:49.
Citera
2026-07-27, 15:47
Medlem
Straminskys avatar
Njae skulle snarare säga att mc gäng är hotet, möjligen i kombination med fotbollshuliganer.

Det är i alla fall den bild jag fått av att läsa kvällstidningar dom senaste 40 åren.
Citera
2026-07-27, 15:50
Medlem
53....so whats avatar
Citat:

Det du skriver uppfattas av övriga som ren sarkasm!
Men vi fattar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in