Citat:
Ursprungligen postat av
NobelPrizeWinner
Tja och Ryssland har bara 2,2 % arbetslöshet.
Givet att dom skickar folk i döden så kan dom väl hålla en låg arbetslöshet.
Citat:
Ursprungligen postat av
NobelPrizeWinner
Vad bevisar du med ditt ideologiska svammel här?
T ex att vänstertomtar som du inte klarar av att ge sakliga svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
NobelPrizeWinner
Tror du på.allvar att den pågående drastiska avindustrialiseringen beror på löneläget på Volkswagen?
Ni inom vänstern verkar helt enkelt inte förstå ganska triviala saker som att höga lönekostnader gör produkterna dyra.
Just det där med kostnader och att det skall ha någon betydelse verkar inte existera i era hjärnor.
Det är väl så att ni arbetar inom offentlig sektor och där har ju kostnader ingen betydelse. Allt bara handlar om att försöka får mer anslag uppifrån.
Och det är klart med en sådan defekt verklighetskontakt hur ska ni då förstå att kostnader är avgörandet.
Varför har då VW tappar 30% försäljning i Kina?
Svaret från dig lär vara något konspiratoriskt svammel utan verklighetsförankring.
Men i verkligheten handlar det om att VW inte kan pressa kostnaderna och därmed priserna.
(Och delvis att kineserna hellre köper elbilar än fossila. Helt enkelt därför att de kinesiska tillverkarna har pressat kostnaderna för elbilar och kan sälja med bra priser. Där finns inga fackförening ar som obstruerar).
Men i Tyskland har facket hindrat övergång till elbilsproduktion eftersom det innebär att VW lägger ned onödiga delar och säger upp folk.
Jag har refererat till England på 70-talet tidigare där motsvarande elände skedde, påhejat av Labour, vilket höll på köra landet i kk fullständigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
NobelPrizeWinner
Släpp sargen ett tag och läs vad folk skriver i denna tråd. Försök att ta in andra analyser än dina egna.
Så när verkligheten inte stämmer med dina fantasier då måste inlägg som beskriver verkligheten stoppas.
Eller vilka inlägg är det som visar kausaliteten. Från orsak till att VW tappat 30% försäljning i Kina?
Möjligen har jag missat något inlägg men jag har inte sett något som visar på kausalitet.