2026-07-27, 00:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Misslyckats? Det är väl bara om du tror sex är allt i en relation. Har man nu redan haft all sex som finns och det blir över. Kanske man är klar med sex. Vill bara leva ihop.

Traditionella förhållanden bottnar i sex oavsett om du fattat det eller inte.

Sedan finns det såklart andra förhållanden. När man hyr ut ett rum för att man inte ensam har råd med hyran exempelvis. Eller om man är ett gäng pundare som ska hyra en lägenhet i någon månad för att man planerar ett rån. Eller fattiga ungdomar som jobbar utomlands och håller ihop pga språket och pga att de pendlar till samma plats.

Men om det är ett rumskamrat-förhållande så måste man ju inte begränsa sig till man+kvinna utan då kan ni lika gärna vara två män som delar på hyran. Så varför låtsas utåt som om ni är ett fungerande par? Gillar du att vara falsk? Kan inte två heteromän också bli dödspolare så att man funkar jättebra tillsammans och bor tillsammans?
Citera
2026-07-27, 07:51
Medlem
halaltarzans avatar
Sexfritt förhållande låter ju inte bra, dock kanske man måste acceptera det om man blivit gammal och sjuk. Men till dess så ligger man med varandra kan jag tycka, och till de män som sitter och skinnar till tonårsjäntor på nätet och har varken lust eller sås kvar till kärringen säger jag bara, sluta med det. För jag inbillar mig att en omgång av stocken då och då är bra för hennes psykiska hälsa.
Citera
2026-07-27, 08:20
Medlem
Ett förhållande utan sex skippar jag då kan jag lika gärna bo med en polare.

Sex är det som skiljer ett förhållande från ett bra vänskapsförhållande.

"sex är inte allt" säger folk ofta som aldrig får ha det och det finns hundratals om inte mer studier som visar alla fördelar sex har på ett förhållande och alla välmående.

ALLA jag känner som ej får sex av sin partner är enbart ihop med dessa för de inte kan fly, antingen pga barn, ekonomiska skäl eller tror att det kan bli bättre år efter år.
Detta gäller både kvinnor och män. Hade en tjej för många år sedan som dumpade sin kille sedan flera år eftersom han ALDRIG ville ligga med henne. Helt ofattbart då hon såg jävligt bra ut. Hon var chockad över att jag ville ha sex med henne flera gånger om dagen, hon var van vid att få det MAX en gång i månaden och då har hon gått runt naken och försökt "teasa" till sig sex av sin dåvarande man ofta dagar i sträck med samma besvikelse.
Som en trevlig bonus till hennes utseende var att hon var dessutom jävligt bra i sängen.
Citera
2026-07-27, 08:46
Medlem
halaltarzans avatar

Fast de flesta brudar vet väl att normala snubbar har en spermaproduktion som de måste göra sig av med då och då. Och ger han inte såsen till sin flickvän så är det något skumt, och frågan som lär dyka upp i hennes skalle då är väl typ var han gör av såsen? Strumpan (efter att ha surfat runt och tittat på tonårsjäntor), älskarinna, thaimassageeeeen?
Citera
2026-07-27, 09:11
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Då kan man väl lika gärna fråga sig vad som är grejen med att bo med någon annan. Är det inte bättre att bo själv då så att man är fri att spela musik och rumstrera som man vill? Det är tonårstjejer som inte pallar att leva ensamma, men varför ska en vuxen man bli så svag att han lever så?

Ska jag ens behöva svara på det? Man bor ihop för att man älskar varandra och har ett gemensamt liv.
Ens partner är ju också ens bästa vän, oavsett om man knullar eller inte.
Och det är nog ganska vanligt att behovet av att knulla minskar efter 25 år. Det är inte det att man tröttnar på varandra, jag har ingen större lust att knulla nån annan än min fru heller. Varför, liksom?
Citera
2026-07-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Fast de flesta brudar vet väl att normala snubbar har en spermaproduktion som de måste göra sig av med då och då. Och ger han inte såsen till sin flickvän så är det något skumt, och frågan som lär dyka upp i hennes skalle då är väl typ var han gör av såsen? Strumpan (efter att ha surfat runt och tittat på tonårsjäntor), älskarinna, thaimassageeeeen?
Var slö och kopierade från AI(trodde detta lärdes ut i skolan, uppenbarligen inte):
Spermier produceras kontinuerligt i testiklarna.
De lagras främst i bitestiklarna där de mognar.
Om de inte ejakuleras lever de en begränsad tid, vanligtvis några veckor.
Därefter bryts de ner av kroppens egna celler. Proteiner, fetter och andra byggstenar tas upp och återanvänds. Inget "lager" fylls på.
Vissa män får nattliga utlösningar ("våta drömmar"), särskilt yngre eller efter en längre tids avhållsamhet. Det är ett sätt för kroppen att tömma en del av innehållet.
Andra får aldrig nattliga utlösningar, och det är också helt normalt. Då återvinns spermierna istället.

Det är också värt att veta att:
Sperma är mer än bara spermier. Själva sädesvätskan bildas till största delen i sädesblåsorna och prostatan först i samband med en utlösning. Kroppen producerar alltså inte stora mängder färdig sperma som ligger och väntar i månader.
Citera
2026-07-27, 09:29
Medlem
halaltarzans avatar

Vad man lärde sig i skolan? Jag är för fan i 60-årsåldern och kommer väl inte ihåg allt skit man fick lära sig där. Nej, ser mer på hur min egen kropp fungerade och fungerar, och än idag så blir jag typ akutkåt efter en tid utan sex. Trodde det berodde på att påsen var full men så var det visst inte då.

Fast viss sanning med full påse kanske det finns ändå, och då tänker jag på detta från din post.....

Citat:
Vissa män får nattliga utlösningar ("våta drömmar"), särskilt yngre eller efter en längre tids avhållsamhet. Det är ett sätt för kroppen att tömma en del av innehållet.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-07-27 kl. 09:34.
Citera
2026-07-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Vad man lärde sig i skolan? Jag är för fan i 60-årsåldern och kommer väl inte ihåg allt skit man fick lära sig där. Nej, ser mer på hur min egen kropp fungerade och fungerar, och än idag så blir jag typ akutkåt efter en tid utan sex. Trodde det berodde på att påsen var full men så var det visst inte då.
Vore det så så skulle det troligen vara många män med handikapp utan partner som dog eller fick stora skador utan sex men så är inte fallet.
Kåthet har väldigt lite med "hur full påsen är" utan mer dina hormon nivåer. Finns även damer som är super kåta utan att ha något behov av tömming.
Haft en dam där vi knullade säkert 5-10 gånger om dagen. Men det var i tidiga 20 års åldern där man klarade sådana eskapader. men även jag tyckte det var lite oskönt att ibland bli väckt mitt i natten av att hon försökte få in kuken och stönade och var helt borta av kåthet så hon nog knappt fattade att jag sov. Men det var väll därför det tog slut, allt i hennes liv kretsade kring sex helst hela tiden, att ta hela helgen till att knulla som främsta sak man gjorde blev lite tröttsamt och tråkigt efter ett tag när det var det ENDA man gjorde. Efter det tog slut så hade hon flera kks för att mätta sin lust men inte ens det räckte och senare fick jag vet att hennes jobb blivit lidande(hon knullade även folk på sitt jobb) så hon var arbetslös så det var ju något fel på den tösen helt klart.
Idag skulle det nog inte falla ut väl i en rättegång för hennes del
Citera
2026-07-27, 21:27
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Ska jag ens behöva svara på det? Man bor ihop för att man älskar varandra och har ett gemensamt liv.
Ens partner är ju också ens bästa vän, oavsett om man knullar eller inte.
Och det är nog ganska vanligt att behovet av att knulla minskar efter 25 år.

Precis. Så om man ändå inte har sex, varför kan man inte lika gärna lära sig att "älska" någon av samma kön? Man kan fylla vardagsrummet med flipperspel och annat ballt.

Citat:
Det är inte det att man tröttnar på varandra, jag har ingen större lust att knulla nån annan än min fru heller. Varför, liksom?

Om du är någorlunda allmänbildad vet du att orsaken att du känner så är att du har för låg nivå av ett hormon vid namn testosteron. Detta kan åtgärdas om du bara vill. Det är inte hälsosamt med för låga testosteronnivåer. Även om vi bortser från libido så leder det till bukfetma som är nära kopplat till hjärt- och kärlsjukdomar. Och minskat mod vilket kan gå ut över dina livsbeslut och därför också påverka din livskvalitet indirekt.
Citera
2026-07-28, 08:32
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Precis. Så om man ändå inte har sex, varför kan man inte lika gärna lära sig att "älska" någon av samma kön? Man kan fylla vardagsrummet med flipperspel och annat ballt.
Nu fattar jag inte riktigt. Kan man inte fylla vardagsrummet med flipperspel om man har olika kön?
Min fru är min bästa kompis och jag hänger hellre med henne än med någon annan.

Citat:
Om du är någorlunda allmänbildad vet du att orsaken att du känner så är att du har för låg nivå av ett hormon vid namn testosteron. Detta kan åtgärdas om du bara vill. Det är inte hälsosamt med för låga testosteronnivåer. Även om vi bortser från libido så leder det till bukfetma som är nära kopplat till hjärt- och kärlsjukdomar. Och minskat mod vilket kan gå ut över dina livsbeslut och därför också påverka din livskvalitet indirekt.
Det är inget fel på mina testonivåer. Jag jobbar som PT och har koll på visceralt fett och muskelmassa.
Jag vaknar med stånd och jag onanerar då och då. Inga potensproblem.
Orsaken att jag känner som jag gör är att jag känner att jag knullat tillräckligt mycket för att tagga ner.
Jag ser inte vitsen med att knulla längre.
Citera
2026-07-28, 19:00
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nu fattar jag inte riktigt. Kan man inte fylla vardagsrummet med flipperspel om man har olika kön?
Min fru är min bästa kompis och jag hänger hellre med henne än med någon annan.

Jag dömer inte det. Jag undrar bara om du är konsekvent och erkänner att om ni nu ändå inte ska ha sex, så kunde du lika gärna vara dödspolare med en man, trots att du (antagligen) är hetero.

Citat:
Det är inget fel på mina testonivåer. Jag jobbar som PT och har koll på visceralt fett och muskelmassa.
Jag vaknar med stånd och jag onanerar då och då. Inga potensproblem.
Orsaken att jag känner som jag gör är att jag känner att jag knullat tillräckligt mycket för att tagga ner.
Jag ser inte vitsen med att knulla längre.

Om du verkligen trivs med det livet så dömer jag dig såklart inte, men man blir ju nyfiken. Om du onanerar, fantiserar du då inte om samlag med kvinnor? De flesta gör det. Och om så är fallet, varför inte leva ut det på riktigt istället för bara i fantasin?

Men om du nu är gymkille kanske du är egosexuell och runkar till spegelbilden av dina muskler istället. Det där lät tillspetsat men jag är seriös, ett ex var också PT och hon var rätt egosexuell, kollade på sig själv i spegeln hela tiden och stönade.
Citera
2026-07-28, 19:14
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag dömer inte det. Jag undrar bara om du är konsekvent och erkänner att om ni nu ändå inte ska ha sex, så kunde du lika gärna vara dödspolare med en man, trots att du (antagligen) är hetero.
Njae. Jag gillar kvinnor mer än män generellt. Dessutom älskar jag min fru på ett sätt jag inte skulle kunna göra med en man. Jag hade en dödspolare i många år, vi bodde ihop när vi var unga och jag älskade honom som en vän (han är död nu) men det går ju inte att jämföra med kärleken till en kvinna.

Citat:
Om du verkligen trivs med det livet så dömer jag dig såklart inte, men man blir ju nyfiken. Om du onanerar, fantiserar du då inte om samlag med kvinnor? De flesta gör det. Och om så är fallet, varför inte leva ut det på riktigt istället för bara i fantasin?

Porr. Jag har redan levt ut alla mina fantasier i verkligheten. Onani är snabbt, bekvämt och kravlöst, när andan faller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in