Citat:
Ursprungligen postat av
threefifty
Under minst två Teamsmöten uppmanades jag även att säga upp mig från min nuvarande anställning för att kunna börja tidigare. Tyvärr spelades mötena inte in.
Jag har totalt deltagit i fem Teamsmöten med företagets utvecklare. Under mötena diskuterade vi hur vi skulle arbeta tillsammans, och på direkt fråga från företaget berättade jag om flera långt gångna projekt, potentiella kunder och heta leads som jag arbetat fram.
din beskrivning med chefen som skickat arbetsvillkor och att du svarat på detta
kan eventuellt tolkas som ett anbud och accept på anbudet. Räkna dock att du får jobba med det legalt för att få ut någon ersättning eller plåster på såren så att säga. En samtal till en arbetsrättsjurist som erbjuder första gratis konsultation är sannolikt ett bra första steg.
För övrigt: "...flera långt gångna projekt, potentiella kunder och heta leads som jag arbetat fram" - du gav dem extremt värdefull information helt gratis innan något formaliserats och nu åker du ut med buller och bång då du inte behövs längre. Själv gjort misstaget, men bara en gång. Låt detta bli en lärdom inför framtiden.