Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Kan det vara så att han försökt köra på människor ute på gräsmattan?
Var svängarna så de kunde tas i 80 km/h? Det är en hastighet som omnämnts i media.
Kan vara så, Mycket mycket mycket sannolikt att han kört 80km/h över gräsmattan, Det är en spikrak raka som går fram till den där korsningen jag snackar om.
Gräsmattan: 52.5127612, 13.3730546
Men däremot svängen är jag lite tveksam över, vet inte hur jag delar bilder men ska försöka förklara så gott jag kan så du kan kika streetview över korsningen.
Sätt din pin här: 52.5129157, 13.3726486
In på streetview.
Här har du en vit skylt rakt framför dig, Till vänster om den ser du 3 träd på rad. Mellan det första och andra trädet (från skylten och streetview sett) så går det in en väg.
Nu blir det svårt att förklara men nu ska vi se.
Han har då alltså rundat det 2a trädet (det i mitten) och slått i trädet som knappt syns mellan det första och andra trädet (från vänster) och sedan kört vidare 150 där han krockade, hoppade ur och började attackera med kniv.
Hjulspår syns tydligt både vid gräsmattan och trädet vid korsningen. Men som sagt, De har markerat ut tydligt med sifffor och cirklar osv, och sedan vid en stor cirkel med andra ”målningar/symboler” runt som polizei ritat då har de då hällt jord över. Detta är då 2m från trädet med vita repmärken i där mycket bark slitits loss.
I övrigt, däckspår syns tydligt kanske 10m innan korsningen där han kör över mjukare jord där ”nya” träd växer, Sedan svängen 5m innan träden där han rundar ett annat träd.
Efter trädet med märkena i så är då markeringarna på backen, 2-5m efter korsningen i riktning mot där bilen krockade och tog stopp..