2026-07-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Hela dagen har du suttit och försvarat Islam efter ett terrordåd utfört av en muslim.

Kan väl förstå om man vill göra det vid andra tillfällen om det är viktigt för en, men varför just idag?

Hade varit kul att veta hur du tänker. Hoppas du vill svara, jag dömer dig inte, bara väldigt nyfiken

Nja, har inte försvarat islam. Har egentligen bara besvarat meddelanden från diverse arga extremister som är sura på min teori att islamister och muslimer inte är samma sak samt att islamister har mycket gemensamt med högerextremister. Nu är det dock dags för vila.
Citera
2026-07-26, 23:15
Medlem
En tjej som uttalade sig i Aktuellt tyckte det var hemskt och särskilt konstigt när det gällde Pride som handlar så mycket om godhet och snällhet.
Då har hon inte läst på om Islams inneboende ondska.
Naiva och okunniga kvinnor.
Citera
2026-07-26, 23:18
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Fast kan inte pridetågen, värdegrundsinflationen och allas lika värde vara ett svar på islams intåg? "De" tror att de kan påverka muslimerna genom "propaganda" fast resultatet blir snarare en avsky mot det nya landet. I deras hemländer avrättas homos, bara muslimer har riktigt värde (utom kvinnor) och deras värdegrund är väldigt långt från västerlandets.

Det är faktiskt också en möjlighet. Jag har bara tänkt det som en manöver gentemot de traditionella väljarna. Men det verkar fullständigt absurt att tro att det skulle gå att forma invandrade muslimer med hbtq-politik.
Citera
2026-07-26, 23:27
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det blir 72 bögar i helvetet för terroristen

Alla muslimer är bögar. Det är bara att de inte gillar Pride och andra som pratar öppet om det, det ska vara Bacha-bachi. Och kom ihåg, bara den som knullar på är bög.
Citera
2026-07-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Alltså ett dödsstraff i Europa skulle kanske förhindra fler islamistiska dåd och eventuellt rädda oskyldiga människor?

GM kan lika gärna ha medvetet frambringat ett s k suicide by cop. Han verkar inte så konsekvent i övrigt, t ex bosatt han sig på Bissingzeile nära exklusiva Potsdamer Platz.

Bra att anhöriga angav gömstället. Det finns en intervju i Bild ikväll med hans pappa som befann sig i Libanon. Sonen ringde honom några minuter innan dådet.

Det finns vittnesmål från kolonister i Spandau att polisen anlände till kolonilotten tre timmar innan GM sköts. Det väcker frågor. Tog GM gisslan, eller försökte de förhandla etc. Riskabelt att synas där i den munderingen och antalet. Grannar och journalister kunde ha rapporterat deras närvaro på nätet. Kan polisen ha stängt av nät, el etc i området? Risken fanns också om GM ger en medgärningsman order, t ex Nu grips jag, utlös bomben på Hauptbahnhof!

Hoppas det kommer svar på hur GM tog sig från skåpbilen till Spandau, och om han tog sig dit direkt eller mellanlandade någonstans.

Fel tysk tidning. Pappa Tawfik berättar i en intervju i tyska Der Spiegel. 
Senast redigerad av Angeliqa 2026-07-26 kl. 23:52.
Citera
2026-07-26, 23:44
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Det enda som är bra med varje sådant här dåd är att det blir svårare och svårare att vara muslim i Europa, och det är naturligtvis alltid en bra sak! Det är bara synd att fina människor skall bekosta detta med sina liv.
Jag tycker mig ändå märka en liten ”shift” i debatten över hela europa den sista tiden, till och med i Sverige. Man märker att tidningsartiklar faktiskt blir mer konkreta i sina uppgifter jämfört med innan, jag tycker faktiskt att Expressen leder fanan där litegrann, det skall de ha cred för! De har under en längre tid haft fördjupande reportage gällande problem med MENA-invandring, alla lögnerna i hela Afgahnhärvan, att de flesta inte ens bodde i Afghantistan osv osv… mycket bra gjort.
Citera
2026-07-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ge ett exempel.
Bara att läsa inläggen som skyller dådet på ”sionister” och USA så ser du vilka som backar islamisten.
Citera
2026-07-26, 23:52
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nja, har inte försvarat islam. Har egentligen bara besvarat meddelanden från diverse arga extremister som är sura på min teori att islamister och muslimer inte är samma sak samt att islamister har mycket gemensamt med högerextremister. Nu är det dock dags för vila.

Jo, det har du gjort....

Men inte direkt förvånad att du undvek frågan. Varför är du mindre extremist en de du anklagar i tråden?
Citera
2026-07-26, 23:55
Avstängd
självklart är det muslimer som vanligt
Citera
2026-07-26, 23:58
Medlem
Vad säger Jonas Gardell? Mycket fokus på Oslo och Orlando enligt dem.
Citera
2026-07-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Det enda som är bra med varje sådant här dåd är att det blir svårare och svårare att vara muslim i Europa, och det är naturligtvis alltid en bra sak! Det är bara synd att fina människor skall bekosta detta med sina liv.
Jag tycker mig ändå märka en liten ”shift” i debatten över hela europa den sista tiden, till och med i Sverige. Man märker att tidningsartiklar faktiskt blir mer konkreta i sina uppgifter jämfört med innan, jag tycker faktiskt att Expressen leder fanan där litegrann, det skall de ha cred för! De har under en längre tid haft fördjupande reportage gällande problem med MENA-invandring, alla lögnerna i hela Afgahnhärvan, att de flesta inte ens bodde i Afghantistan osv osv… mycket bra gjort.
Håller med men frågan är hur länge detta är/blir "aktuellt", hade det varit en högerextrem så hade det blivit hela veckan, men vi får se.
SVT körde med typ, enligt polisen en islamist, visst det är sant men lägger man in "enligt" när "all" media rapporterat det så känns det lite som, njaa, är det verkligen så?
Senast redigerad av tjanska 2026-07-27 kl. 00:04.
Citera
2026-07-27, 00:03
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det blir 72 bögar i helvetet för terroristen

Sönderskjuten av polisen som gjorde schweizerost av honom. Nu får alla 72 bögar ett varsitt hål att doppa i.

BREAKING: Police kill suspect in alleged Islamic terror attack near Berlin Pride festival
https://www.youtube.com/watch?v=SkT41vq80M0
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-27 kl. 00:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in