Citat:
Ursprungligen postat av
sonofnature
Hur går detta till ?
Laddar man hem hela spelet ?
Sen får spela sålänge man har game pass ?
I stort sett korrekt men det är inte bara så länge man har Game Pass utan så länge spelen finns där. Microsoft har inte nödvändigtvis evighetsrättigheter till alla spel utan en del kommer att finnas under begränsad tid.
Citat:
Hur funkar det att ladda ner ?
Behövs det program för att öppna spelen ?
Alltså öppna upp filer osv ( ursäkta kan inget
För att ladda ner spelen så behöver du Xbox-appen. Det är ungefär som appbutiken i din telefon, fast för spel på din PC.
När ett spel väl är nerladdat och installerat så dyker det upp en genväg i skrivbordet och i din startmeny, någon av dom använder du för att starta spelen - precis som vilket program/app som helst.
Citat:
Pc har bara används till enkla saker som att titta på Netflix , YouTube mm
Aldrig spelat datorspel
Givetvis som barn , men då va det att man köpte någon cd och installerade
Eller laddade hem spelet
Men detta va väldigt längesen Så noll kunskap
Ingen fara - frågar man inte så får man inga svar och ingen kan allt.
Citat:
Behövs det spelkontroll ? 🎮
Såg de kostade runt 200 på netent
Är sådana ok att ha ?
Behövs? Nej. Däremot så är det många spel som är gjorda för handkontroll i första hand. Men alla spel på PC går som regel att spela med mus och tangentbord och en del bara med det.
Den billigaste som jag skulle rekommendera från NetonNet är den här:
https://www.netonnet.se/art/gaming/rattar-och-kontroller/handkontroll/8bitdo-8bitdo-ultimate-2c-wireless-pad-t-black/1062600.14485/
8Bitdo är kända för att göra bra kontroller.
Citat:
Säger spelen till att denna datorn inte klarar av spelet innan man startar ?
Det vågar jag inte svara definitivt på - det gjorde dom inte när jag hade Game Pass i alla fall.
Citat:
Datorn är några år , men funkar fint
Tyvärr är det ju som så att bara för att den funkar fint att kolla Netflix med så betyder inte det att den klarar av annat än enklare och äldre spel. Är det en stationär eller en laptop?
Citat:
Behövs ej spela de nyaste spelen
Vilka spel din dator skulle orka med är omöjligt att svara på utan att veta vad det är för dator.