2026-07-26, 10:09
Medlem
Lätt. Sollefteå. Tex. Nipyran, de som hänger utanför och inte har råd med biljett...
Citera
2026-07-26, 10:49
Medlem
Limma skinkbits avatar
Äkta WT reser ingenstans. De snackar om det om det, men det blir inte av. Det är både för jobbigt och för dyrt.
Att resa kräver viss planering. Dels måste man spara pengar (om man inte kan få SMS-lån) och dels måste man skaffa hundvakt, boka en charterresa eller stuga nånstans osv. Det man INTE behöver göra är att bestämma med jobbet vilka semesterveckor man ska ta. I de fall någon i familjen jobbar så blir man tilldelad några veckor när det passar arbetsgivaren bäst. Och att båda jobbar, när det finns inte.
Citera
2026-07-26, 11:42
Medlem
Limma skinkbits avatar
Lågutbildad lägre arbetarklass, gränsande till WT, reser till platser de känner till. Platser som är enkla att ta sig till, där man vet vad man får och där det är det är förhållandevis billigt. Har man en gång skaffat en husvagn så använder man den varje år. Man åker gärna till samma camping varje gång också, så länge det upplevs som prisvärt. Många campingplatser har blivit dyra och lite snobbiga. Det är inte som på 80-talet längre...

I de fall man reser utomlands så är det uteslutande arrangerade resor på ett eller annat sätt. All inclusive-charter till Turkiet, kryssning till Åland/Helsingfors eller färdigt paket med färja och hotell till Legoland.
Citera
2026-07-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Jag har inte besökt haket ifråga, men Pannkaksladan i Höganäs sägs vara ett redigt WT-ställe:

https://pannkaksladan.se/

Intressant spaning, jag har hört det med. Högt upp på min lista att besöka. Var förövrigt på Kiviks marknad igår, ett klassiskt WT-resmål som håller måttet än
Citera
2026-07-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Frågan är lite för sent ställd för att pricka in russinen i kakan.

Men fortfarande finns tid för att dra ut familjen till en hyrstuga i Tallkotteskogen, med mulltoa och dunkvatten, som man tvingats samhyra med brorsans familj för att ha råd. Men det heter ju att "kusinerna ska få träffas och leka".
Tusenbröderna i den igenväxta sjön dör bara man försöker kroka av dom, och kanoten läcker in. Inte ens de vildaste barnen skulle tänka sig att hoppa i det plurret.
Bocciakloten är knappt halvfulla med vatten. Och krocketspelet är ingen som förstår, så det blir kubb med vedträn och nån gren från skogen.

Snacksen och dunkvinet tar slut första kvällen. Ingen uppskattar utflykten i nejden, utan alla vill stilla sitt begär. Godis till barnen och dricka till vuxna.

Tillbaka i stugan börjar ungarna hitta på nya regler i varje lek, för att stimulera sina understimulerade hjärnor. De vuxna dricker vin. Grillen dras igång vid 17, för att ha en sportslig chans att uthärda mygg och knott medans frysburgaren och en kaffekopp 'Tre Apor' inmundigas.
Sen flyr alla gemensamt in i stugan som stått vidöppen för alla skogens flygfän i timmar.

Kvällen genomlids med en påhittad och barnanpassad frågelek, typ nämn alla djur som börjar med "K", tills alla somnar utslagna av vin/cola, ostbågar och tristess.

Nästa år, då kanske det blir hotell. Ja, om det blir som pappa har sagt att han kanske kan bli chef på lagret.

Magisk och träffande skildring av en klassisk pangsemester!
Citera
2026-07-26, 14:16
Medlem
Citat:
Jag har inte besökt haket ifråga, men Pannkaksladan i Höganäs sägs vara ett redigt WT-ställe:

Nej, de är för dyrt, men 08r är kanske lite WT ? Har dålig koll på vad som räknas som WT här.

Annars med de premisserna så Åhus är riktigt jävla WT, så WT att hotellet har riktigt strikta riktlinjer vem som får vistas i sitt område.

Och majoriteten på semestertider är 08r.
Citera
2026-07-26, 15:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Detta fick jag fram när jag frågade chatgpt.

När folk beskriver den stereotypa bilden av en "white trash"-person (ofta förkortat WT), syftar de vanligtvis på en samling ytliga förkomna fördomar, livsstilsval och beteenden.
Här är de vanligaste attributen som brukar ingå i denna nidbild:
Utseende och klädstil
Kläder: Mjukisbyxor, foppatofflor, kamouflagekläder eller slitna luvtröjor, ofta burna i helt vardagliga eller offentliga sammanhang.
Tatueringar: Synliga tatueringar med låg konstnärlig kvalitet, exempelvis svanktatueringar ("tribals") eller hemmatatuerade motiv.
Hår: Hårförlängningar med synliga fästen, sönderblekt hår eller hockeyfrilla.
Piercingar: Piercingar i ansiktet, särskilt i ögonbrynet eller överläppen ("Monroe-piercing").
Konsumtion och intressen
Fordon: Äldre, skamfilade bilar (ofta Volvo eller äldre amerikanska bilar), EPA-traktorer eller slitna husvagnar.
Mat och dryck: Stor konsumtion av energidryck, billig lageröl, färdigmat, cigaretter eller snus.
Shopping: Billig konsumtion på lågprisvaruhus (typ Ullared eller Dollarstore).
Underhållning: Dokusåpor, hasardspel på nätet eller bingo.
Hem och livsstil
Inredning: Hemelektronik som tar stor plats, doftljus, väggtexter i stil med "Live, Laugh, Love" och mycket plastdetaljer.
Husdjur: Kampbilsraser (som pitbulls eller amstaff) som ofta har tuffa namn.
Ekonomi: Ofta förknippat med lyxfällan-beteende, det vill säga att köpa saker på avbetalning trots begränsade resurser.
Språk och beteende
Hög ljudvolym: Ett högljutt beteende på allmänna platser eller öppna bråk i sociala medier.
Språkbruk: Mycket svordomar och ett begränsat eller slarvigt ordförråd.
Noterar att du inte kryssade i exakt vilken eller vilka av dessa sidor som du (omedvetet) har i din vardag!

Jag är Ståckålmare, utbildad, och jag kryssar faktiskt inte i en enda punkt, aldrig någonsin i mitt långa liv. Men på ett sätt gör det mig till en tråkmåns och jag ser avundsjukt hur många av de simpla punkterna som tydligen ger lycka om man har en annan inställning än jag.
Citera
2026-07-26, 16:48
Medlem
Citat:

Tjocka barn och föräldrar som öser i sig pannkakor med bacon i sirap som grisar. Väl värt ett besök .
Citera
2026-07-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
WT uppfyller inte ens de kraven de har inte 300k cash. WT vill dessutom bo i villa eller lantlig stad och inte i Sveriges enda storstad.

Det finns inga WT på Södermalm. Det är en självmotsägelse. Möjligen kan du hata Stockholmare och gilla att etikettera oss. Det gör gärna WT.

Då kanske du ska skriva det nästa gång. 300k och 3 miljoner är inte samma siffra nämligen. Men bra jobbat att flytta målstolparna så du alltid vinner diskussionen.
Citera
2026-07-26, 22:19
Medlem
Bara för att Marstrand är till 95% etniskt svenskt så är det inte WT, snarare tvärtom.

Camping är annars WT tillhåll #1. Där gillar dom trängas med andra fattighjon och få leva ut livet under industrisemestern. Gå i foppatofflor från morgon till kväll, sola i solstolen och vara salongsfull dygnet runt är höjdpunkten på livet. Där kan deras skräniga och ouppfostrade barn härja fritt utan att behöva ta ansvar för dom. Grillen går dagligen givetvis där allt ska marineras i grillolja och sedermera kremeras till något oätbart, som fattighjonen snarare tycker är lyxigt.

Anette och Pär Anders, även kallade för Nettan och P-A, har hunnit bli 67 år och tillbringat dom senaste 35 åren på samma camping. Dom senaste 15 åren har dom haft säsongskort och luft upp husvagnen så dom kan ha en ståtlig och lyxig WT-tralldäck runt om, och givetvis byggt ett staket så deras hundar kan springa fritt och skälla på förbipasserande.

Både Nettan och P-A ser 20 år äldre än vad deras biologiska ålder faktiskt är, alla år av solande har lett till att dom är skrynkliga som en ihopdragen pung. Allt rökande och drickande har givetvis bidragit till denna mumifierade utseende.
Citera
2026-07-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytrewq151
Nej, de är för dyrt, men 08r är kanske lite WT ? Har dålig koll på vad som räknas som WT här.

Annars med de premisserna så Åhus är riktigt jävla WT, så WT att hotellet har riktigt strikta riktlinjer vem som får vistas i sitt område.

Och majoriteten på semestertider är 08r.
Hotellets område? Har du sett stranden? Inte WT i alla fall.

Ålandskryss verkar troligt eller tror inte de åker alls, bara till samhällets badplats.
Senast redigerad av Mylstrupidius2 2026-07-26 kl. 22:41. Anledning: Tillägg
Citera
2026-07-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Hotellets område? Har du sett stranden? Inte WT i alla fall.

Ålandskryss verkar troligt eller tror inte de åker alls, bara till samhällets badplats.

Hotellet i Åhus hade skyltar överallt som uppmanade ickegäster att inte vistas på deras område. =)

Stranden kommer wt åt utan tvekan, med bussen från K-stad givetvis som är en ganska wt stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in