Citat:
Ursprungligen postat av
Kanonen56
Ah okej. Jag börjar nog förstå vad ni menar nu. Jag hade inte tillräcklig information innan för att förstå vad fan ni menade.
Och om måttstocken enbart ska vara billigast protein per krona borde väl vassleprotein också vara med i jämförelsen? Det är ju animaliskt protein rakt igenom och slår alla livsmedel som vi har dragit upp här inne. Jag måste ha missförstått denna trådstarten något så sjukt grovt när TS skrev att "Jag letar efter att försöka få i mig så mycket 100% animaliskt protein/kött/fett så billigt som bara är möjligt!"
Jag tolkade ju "billigt" som maximalt värde från en animalisk basvara, medan ni menade lägsta kostnad per grammer protein ju... Det blir så konstigt, för här sitter jag och tänker på att TS vill äta mat, och så sitter ni här och ska tugga pulver
My bad girls! o7
Man kan fundera på om vassle innefattas här, även om det rent tekniskt gör det.
Jag tror det handlar om protein från fisk eller däggdjur enbart, men är då min gissning.
Sen vet jag en hel del pratat om olika inälvors mat, ja, det är billiga, men faller bort för många då de har ett inre motstånd att ens testa.
Så jag väljer att inte ta med dom.
Som uppkommande vecka så får man fläskytterfilé till 60kr/kg, och kan man tillaga utan göra den snustorr, så är det en bra styckningsdetalj och detta priset(Inte som den kom och den var inte ovanligtvis dyrare än fläskfilé och då såg jag ned på styckningen, sen när priserna de senaste åren skiftat, så har jag börjat köpa den, och alla år upp tills för något år sedan totalvägrat köpa en överprisad fläskkottlett.)
Men för 60kr, ja, har man en ansträngd plånbok så är det ett utmärkt kött att köpa, men för guds skulle var försiktig med den, för när den blir snustorr, så är den inte rolig längre.
Sen är det också en intressant fråga om vad som har ett bra värde till smak och njutning och anses är värt pengarna.
Så ta det på sidan om och om du måste prata om det med.