2026-07-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Geografiskt ja, men det saknas prestige och rivalitet då ingen bryr sig om BP. Man går inte på jobbet dag efter match och möts av BP-Supportrar då det inte finns några.

Ett derby är ett derby oavsett. Sedan finns det derbyn som betyder mer än andra.
Citera
2026-07-26, 21:56
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Ett derby är ett derby oavsett. Sedan finns det derbyn som betyder mer än andra.
Du har missuppfattat vad ett derby är, det är inte bara ett geografiskt begrepp. Det krävs andra kriterier som jag skrev innan. Du har fel, men jag inser att ingen någonsin har erkänt det på internet så jag låter diskussionen om derby avslutas här.
Citera
2026-07-26, 22:02
Medlem
cokehyenas avatar
https://x.com/SwefootballEN/status/2081376080162615390

Horribel markering av Besara.
Citera
2026-07-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du har missuppfattat vad ett derby är, det är inte bara ett geografiskt begrepp. Det krävs andra kriterier som jag skrev innan. Du har fel, men jag inser att ingen någonsin har erkänt det på internet så jag låter diskussionen om derby avslutas här.

Alltså, nej. Ett derby är matcher mellan två lag från samma stad. Sedan vet jag att andra matcher också kallas det trots att de är från olika städer, men det är felaktigt.

Det där är ett nytt påfund som blaskmedia använder och nu också nybajare, alltså?
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-07-26 kl. 22:34.
Citera
2026-07-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://x.com/SwefootballEN/status/2081376080162615390

Horribel markering av Besara.

Han är så jävla slut, Kukräven. Det tog sin tid, men tiden hinner ikapp alla till slut.
Citera
2026-07-26, 22:34
Medlem
Det är bara derby när Söderfamily™ runkar balle tillsammans. Det är sen gammalt.

Det är en någon sorts psykologisk åkomma, de perversa sakerna borträknat,
depersonalisationssyndrom eller liknande.

Man får ha förståelse för de eländiga berörda individerna. Det blir någon sorts out eftersom det var årtionden sist dom råkade vinna mot snygge Storebrorsan med alla brudarna.
Citera
2026-07-26, 22:36
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
BP är mer ett derby än Solna.

Mellan Brommaplan och Solna Centrum skiljer det sig 4.4 Km

#Solnaärintesthlm

Citera
2026-07-26, 22:46
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Mellan Brommaplan och Solna Centrum skiljer det sig 4.4 Km

#Solnaärintesthlm

Solna är Solna.

Djurgår'n är Stockholm.
Citera
2026-07-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Det är bara derby när Söderfamily™ runkar balle tillsammans. Det är sen gammalt.

Det är en någon sorts psykologisk åkomma, de perversa sakerna borträknat,
depersonalisationssyndrom eller liknande.

Man får ha förståelse för de eländiga berörda individerna. Det blir någon sorts out eftersom det var årtionden sist dom råkade vinna mot snygge Storebrorsan med alla brudarna.

Vi vann mot er senast i våras haha.
Citera
2026-07-26, 22:54
Medlem
Citat:
Vi vann mot er senast i våras haha.

äKtA fans slutade ta er på allvar när ni flyttade hem till Bajens vardagsrum, på bekostnad av anrika Stockholms stadion av alla möjliga ställen!!!
Citera
2026-07-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
äKtA fans slutade ta er på allvar när ni flyttade hem till Bajens vardagsrum, på bekostnad av anrika Stockholms stadion av alla möjliga ställen!!!

Okej, men nu byter du ju ämne… Aja, det var skönt att slakta er i våras iallafall. 2-4 om du har förträngt det.
Citera
2026-07-26, 23:04
Medlem
Citat:
Okej, men nu byter du ju ämne… Aja, det var skönt att slakta er i våras iallafall. 2-4 om du har förträngt det.

Satan vad lättroade lillebrorsorna är... Nästan lite smågulligt!

Vi bjuder på den där vinsten hörru!! Se det som välgörenhetsarbete för samhällets allra eländigaste figurer.

"På de 21 senaste allsvenska mötena har AIK 14 vinster, Djurgården 3 vinster och 4 matcher har slutat oavgjort."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in