2026-07-26, 19:46
Medlem
Vad är nyttan med detta spektakel?
Lika onödigt som vattenfestivalen.
Hur länge vara detta?
Citera
2026-07-27, 00:11
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Vad är nyttan med detta spektakel?
Lika onödigt som vattenfestivalen.
Hur länge vara detta?

2 mille i stöd från Stockholms stad. Jag trodde det skulle vara mer faktiskt. Men det är märkligt att bidrag alltid beviljas till bögfestivalen och negerfestivaler.

Sweden Rock fick bidrag 2020 pga av pandemin, annars så är det väl vanligtvis så att vanlige så Svennebanan får betala för sig. Är det neger, bög, feminist, vänstertattarfestivaler så får de bidrag
Citera
2026-07-27, 11:17
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
2 mille i stöd från Stockholms stad. Jag trodde det skulle vara mer faktiskt. Men det är märkligt att bidrag alltid beviljas till bögfestivalen och negerfestivaler.

Sweden Rock fick bidrag 2020 pga av pandemin, annars så är det väl vanligtvis så att vanlige så Svennebanan får betala för sig. Är det neger, bög, feminist, vänstertattarfestivaler så får de bidrag

HBTQ med sitt svärmande för pedofila sagotransar, hyllande av smittospridare och allmänt äckligt beteende på stadens gator borde förbjudas. Det är ingen liten sak, jag brukar vara emot de allra flesta förbud. Men i detta fallet är det uppenbart att organisationen endast bidrar med elände. Att de prompt skall skylta med sitt äckliga beteende på offentlig plats är illa nog, men de driver även individer till att begå våldshandlingar. Nu senast i Berlin där en yngling inte såg någon annan utväg än att krossa några av dem.
Citera
2026-07-27, 11:52
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Är det någon här som varit och kikat på puppy corner? Låter spännande.

Citat:
Pride Kinky är en del av Stockholm Pride där du kan hitta olika delar av kink- och fetischvärlden. Här kan du utforska idén om BDSM (bondage & disciplin, dominans & underkastelse, sadism & masochism), utmana dina idéer om vad kink innebär och lära dig nya färdigheter. Varför inte teckna kinky kroki, pyssla ihop din egen piska eller gå på en föreläsning? Varje dag har vi prova på rep (Shibari), prova på smisk med kläderna på, vårt puppy corner där du kan hälsa på mänskliga valpar och plats för dig att träffa nya likasinnade och nätverka. Det sker också en hel del framträdanden på vår scen. Området är öppet för dig som fyllt 18 år.

https://www.stockholmpride.org/festivalen/pride-kinky/
Citera
2026-07-27, 12:25
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Är det någon här som varit och kikat på puppy corner? Låter spännande.

https://www.stockholmpride.org/festivalen/pride-kinky/

Alltså va gör egentligen Pride för de homosexuella?

För mig känns det bara som om evenemanget förstör för de flesta Homo o bi personerna. Pride är för folk som är sjuka i huvudet.

Tänker man Pride så tänker man massa konstiga avarter av sexuella läggningar och vänstermänniskor med lila och grönt hår.
Citera
2026-07-27, 13:09
Medlem
oligarkss avatar
Ebba Busch (KD), Simona Mohamsson (L) och alla ledare i oppositionspartierna, förutom Amanda Lind (MP) väntas delta i Prideparaden i Stockholm på lördag. Ulf Kristersson (M) har ännu inte lämnat något besked än.

Sverigedemokraterna är fortfarande portade
från att delta på Prideveckan i Stockholm.
Anledningen: Deras politik./
Jämställdhetsminister Nina Larsson (L) tycker att alla ska få vara med.

https://www.dn.se/kultur/sd-fortsatt-portat-pa-pride-arligt-talat-ar-det-har-mest-tragiskt/
Citera
2026-07-27, 17:20
Medlem
AndersPersson99s avatar
Finns det något kul för barnen? Så de vågar byta kön eller så?
Citera
2026-07-29, 13:44
Medlem
Tycks snart vara Mona Sahlin på scenen. Hinner man dit ?

"Sören Juvas
29 juni kl. 13:46
·
Under Stockholm Pride deltar jag i en panel tillsammans med bland annat Veronica Palm Diana Ghafour 🏳️‍🌈 Shadé 🌹شادی جلالی och Mona Sahlin
Kom dit."
Citera
2026-07-30, 07:19
Medlem
oligarkss avatar
RFSL:s partiledardebatt, kl. 16:30–18:00 (idag torsdag 30 juli)
https://program.stockholmpride.org/sv/events/323/rfsls-partiledardebatt

Men två partiledare är frånvarande.

Statsministern Ulf Kristersson har meddelat att han har andra åtaganden.
Moderaterna har erbjudit en ersättare men det har RFSL inte godtagit.

Jimmie Åkesson (SD) utesluts från RFSL:s debatt under Pride.
https://www.sverigesradio.se/artikel/akesson-sd-utesluts-fran-rfsls-debatt-under-pride

RFSL, Vilket jävla hyckleri ...
Senast redigerad av oligarks 2026-07-30 kl. 07:22.
Citera
2026-07-30, 15:48
Avstängd
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
RFSL:s partiledardebatt, kl. 16:30–18:00 (idag torsdag 30 juli)
https://program.stockholmpride.org/sv/events/323/rfsls-partiledardebatt

Men två partiledare är frånvarande.

Statsministern Ulf Kristersson har meddelat att han har andra åtaganden.
Moderaterna har erbjudit en ersättare men det har RFSL inte godtagit.

Jimmie Åkesson (SD) utesluts från RFSL:s debatt under Pride.
https://www.sverigesradio.se/artikel/akesson-sd-utesluts-fran-rfsls-debatt-under-pride

RFSL, Vilket jävla hyckleri ...

RFSL vill såklart inte ha en en debatt, utan en tillställning där partiledare turas om att stödja festivalen och ASCII-folket.

Åkesson, om han nu hade tackan ja vid inbjudan, kunde ha sagt saker som absolut inte får sägas om homosexuellas dödsfiender och då hade det blivit "dålig stämning".

Att RFSL inte accepterar en ersättare från M ligger väl i linje med ASCII-folkets main character syndrom.
Citera
2026-07-31, 18:53
Medlem
Tja, jag tyckte att den här trenden var något fruktansvärt uttjatad redan för över 20 år sedan, och trodde att den snart skulle läggas ned.

Att Pride skulle bli en av många parenteser i svensk politisk historia. Ungefär som maoism var på 70-talet.

Men tydligen finns det en stor grupp människor som aldrig tröttnar.

Det är ett mysterium för mig.
Vattenfestivalen fanns bara i 9 år. Medan Pride nu tydligen funnits i 28 år.
Helt galet.

Och varje år blåser floskelmaskiner som Jonas Gardell upp sig och skriver nya högstämda poem om hur VIKTIGT detta är. Och nu har den där Garplind anslutit sig till den trista kören.

Men jag orkar inte vara motståndare till det heller. Många som deltar tycks ha roligt och det kan jag unna dem. Man får välja sina strider.
Citera
2026-08-01, 09:07
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson

Och varför är det så egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in