2026-07-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Ja, det är ju exakt det jag försökt säga till TS i de sista 10inläggen till honom.
Du handlar inte mat själv, det gör någon annan åt dig, och så ska du ge inköpsråd gällande mat. I nivå som att jag skulle ge tips om bra horor.
Citera
2026-07-26, 17:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nu efterfrågade ts billigt protein. Inte om något som innehåller massor med zink.

TS letade efter billiga animalier..

Men sitt ni och sug du på eran lever. Medans jag sitter här och äter köttbit!

Man kan säga att eftersom att jag gillar att optimera saker, inklusive plånboken... Så ser jag "billigt" som maximalt med näringsprofil på per 100 gram.. Kanske skulle ha skrivit lite så istället? Men jag tror faktiskt att du hade försökt att argumentera emot någon påhittad mening där sen med.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-26 kl. 17:40.
Citera
2026-07-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
TS letade efter billiga animalier..

Men sitt ni och sug du på eran lever. Medans jag sitter här och äter köttbit!
Att ts efterfrågar billigt protein är inte detsamma som att vare sig ts eller jag inte äter en biff.

Jag har råd att äta dyrt kött varenda dag, har inga som helst ekonomiska problem, men kan ändå tycka att frågeställningen är bra då jag gärna vill vara ekonomisk och samtidigt äta smarrig mat.

Har tagit upp kycklinglever för under fyrtio spänn kilot som exempel, främst för att det är vansinnigt billigt protein, och så för att det är så sjukt gott. Jag ser det som en delikatess man kan köpa även om plånboken är tunn. Vill du ha tillagningsförslag?
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-26 kl. 17:47.
Citera
2026-07-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbulle222
Och du som idiot tycker att fiskrens för 150 kr kilot är bra..
Ingen bryr sig om vad din katt äter.
Var skrev jag fiskrens?
Citera
2026-07-26, 17:53
Avstängd
Citat:
Att ts efterfrågar billigt protein är inte detsamma som att vare sig ts eller jag inte äter en biff.

Jag har råd att äta dyrt kött varenda dag, har inga som helst ekonomiska problem, men kan ändå tycka att frågeställningen är bra då jag gärna vill vara ekonomisk.

Har tagit upp kycklinglever för under fyrtio spänn kilot som exempel, främst för att det är vansinnigt billigt protein, och så för att det är så sjukt gott. Jag ser det som en delikatess man kan köpa även om plånboken är tunn.

Ja, det låter fint det. Men här säger du ju faktiskt själv att det var du som drog upp kycklinglever här och inte jag. Själv har jag bara diskuterat det första i din mening.. "Att ts efterfrågar tips efter billigt protein".

Min poäng är att jag från mitt allra första inlägg har diskuterat en lite större vinkel än strikt billigast protein per ören. Jag tolkar "billigt" i det här fallet som att få en så komplett animalisk näringsprofil som bara är möjligt från en enda enkel vara. Så att man inte behöver ha en massa annat till.

Det är både gott, det känns förjävla lyxit. Och saknas det något sen för att nå upp i en viss nivå utav tex protein utan att det ska dra ut på varenda krona så kompletteras det med ägg.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-26 kl. 17:55.
Citera
2026-07-26, 17:56
Medlem
Citat:
Inser du att det är lite dumt att påpeka att tonfisk på burk inte är dyrt om du inte ens handlar mat? Och typ inte har minsta aning om vad det kostar.
Jo, då jag fortfarande handlade så var det billigt, det vet alla.

Ibland följer jag med frun in och handlar också, men är mer för att slippa sitta ute i bilen och vänta.
Ser ju lite priser och så då.

Billigt beror ju på ens ekonomi iofs...

Du kanske ksn upplysa oss andra dumma i tråden om vad den dyra konservtonfisken kostar då, ta den billigaste.
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-07-26 kl. 18:04.
Citera
2026-07-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ja, det låter fint det. Men här säger du ju faktiskt själv att det var du som drog upp kycklinglever här och inte jag. Själv har jag bara diskuterat det första i din mening.. "Att ts efterfrågar tips efter billigt protein".

Min poäng är att jag från mitt allra första inlägg har diskuterat en lite större vinkel än strikt billigast protein per ören. Jag tolkar "billigt" i det här fallet som att få en så komplett animalisk näringsprofil som bara är möjligt från en enda enkel vara. Så att man inte behöver ha en massa annat till.

Det är både gott, det känns förjävla lyxit. Och saknas det något sen för att nå upp i en viss nivå utav tex protein utan att det ska dra ut på varenda krona så kompletterar man med ägg.
Så du tänker att en biff ger tio gånger mer än kycklinglever?

Vet du, när du flyttat hemifrån och skaffat dig ett arbete, så tror jag att du kanske har utvecklat dig lite. Hoppas på det i alla fall.
Citera
2026-07-26, 18:00
Medlem
Citat:
Du handlar inte mat själv, det gör någon annan åt dig, och så ska du ge inköpsråd gällande mat. I nivå som att jag skulle ge tips om bra horor.
Jag har inte gett några inköpsråd.
Har sagt att infrusen höna är billigare än kyckling, är sant.
Att TS ska fiska själv om tonfiskkonserv är för dyrt, vad är fel med det rådet?
Eller vadå, har du tagit över TS roll här i tråden nu?
Ja vi vet ju inte vilken kvalite hororna du köper har iofs, är väl den nedre prisklassen kan jag tänka.
Citera
2026-07-26, 18:01
Medlem
Jag kollade upp kilopriset på ägg.
Även om dom blivit dyrare så är det bra pris per kilo.

Nu har det blivit en rätt bra lista, bra jobbat:

Svinstek, när det inte är säsong.
Flintastek.
Kyckling inälvor, och andra inälvor.
Kycklingklubba/ben.
Ägg
Fryst sill

Nu bor jag dock västerut, jag har aldrig sett sill eller flintastek i affären. Men det andra bör man nog hitta.
Senast redigerad av Kanelbulle222 2026-07-26 kl. 18:15.
Citera
2026-07-26, 18:01
Medlem
Citat:
Jo, då jag fortfarande handlade så var det billigt, det vet alla.
Billigt beror ju på ens ekonomi iofs...
Även jag med god ekonomi handlar gärna billigt. Att handla dyrt enbart för att man har råd är väl så wt som det bara kan bli.

Citat:
Du kanske ksn upplysa oss andra dumma i tråden om vad den dyra konservtonfisken kostar då, ta den billigaste.
Eldorado, tonfisk i vatten, 115 sek/kilot. https://www.willys.se/produkt/Tonfisk-Vatten-101458683_ST
Citera
2026-07-26, 18:02
Avstängd
Citat:
Så du tänker att en biff ger tio gånger mer än kycklinglever?

Vet du, när du flyttat hemifrån och skaffat dig ett arbete, så tror jag att du kanske har utvecklat dig lite. Hoppas på det i alla fall.

Nej, det har jag inte. Jag har faktiskt inte argumenterat utifrån kycklinglever alls genom hela tråden, det är du som tog in det som jämförelse för något jag inte nämnt. Min poäng är att entrecote och ryggbiff är en enkel, kostnadseffektiv och komplett basvara och funkar finfint sen med ägg.

Det är trisst att du har någonting emot mig av någon random anledning, men lycka till och jag hoppas du mår bättre sen.

Nu ska jag göra något lite roligare än att snacka här med dig
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-26 kl. 18:05.
Citera
2026-07-26, 18:07
Medlem
Citat:
Nej, det har jag inte. Jag har faktiskt inte argumenterat utifrån kycklinglever alls genom hela tråden, det är du som tog in det som jämförelse för något jag inte nämnt. Min poäng är att entrecote och ryggbiff är en enkel, kostnadseffektiv och komplett basvara och funkar finfint sen med ägg.
Och betydligt dyrare protein än kycklinglever. Och det var väl billigt protein som ts efterfrågade i trådstarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in