Citat:
Det som gör mig så konfunderad är varför gayrörelsen ,för det gör dom, supportar dom in i det sista?
Att de är vänstermarxister liksom islamist -terroristerna förstår jag men varför förstår dom inte sitt eget bäst när dom stöttar och springer runt på stan för att demonstrera med palestinasjalar och flaggor i andra "evenemang" övergår mitt förstånd.
Hur tänker dom?
Att de är vänstermarxister liksom islamist -terroristerna förstår jag men varför förstår dom inte sitt eget bäst när dom stöttar och springer runt på stan för att demonstrera med palestinasjalar och flaggor i andra "evenemang" övergår mitt förstånd.
Hur tänker dom?

Det är faktiskt inte så svårt att förstå.De är korkade eller kanske hellre hjärntvättade till tusen.
Om man har kämpat i femtio år för rätten att få älska vem man vill, leva som man vill och kunna gå trygg på gatan, då borde man också våga försvara det man har kämpat för.
Man kan inte bara öppna dörren på vid gavel och sedan låtsas som att allt löser sig av sig självt. Alla samhällen har en gräns för hur mycket förändring de klarar av på kort tid. Integration fungerar inte bara för att man säger att den gör det.
När ett land tar emot fler människor än vad samhället hinner hjälpa in i det svenska samhället, då kan problem växa fram. Då kan gamla normer och värderingar som går rakt emot våra friheter få större plats. Och vilka är det som ofta får ta smällen när tryggheten försvinner? Jo, tjejer och HBTQ-personer.
Det mest märkliga är att många av dem som skrikit högst om människors frihet också varit de som snabbast kallat andra för rasister när de velat diskutera hur mycket invandring ett land faktiskt klarar av.
"Inga rasister på våra gator."
Budskapet upprepades så många gånger att själva frågan nästan försvann. Det blev viktigare att visa att man stod på rätt sida än att faktiskt prata om vad som händer när integrationen inte fungerar.
Och det är där den stora motsägelsen finns. Man kan inte försvara kvinnors och HBTQ-personers rättigheter och samtidigt blunda för idéer och miljöer som inte accepterar de rättigheterna.
Ett öppet samhälle måste våga sätta gränser. Annars riskerar man att till slut inte kunna skydda det öppna samhälle man ville försvara.
Det borde inte vara en kontroversiell tanke. Det borde vara sunt förnuft.