2026-07-26, 16:06
Medlem
Mindbusinesss avatar
Verkar inte funka..
” Abdul Ballout, 21, är tidigare känd av polisen och har kopplingar till den islamistiska miljön.
Under måndagen skulle han på samtal med fokus på avradikalisering.
I stället jagas han – misstänkt för terrorattacken i Berlin.”

Efter att ha släppts från ungdomsvården sågs han fortsatt som en säkerhetsrisk, bland annat på grund av inlägg på sociala medier, där han uttryckt stöd för en terrorgrupp.
Därför skrevs han in i ett program för avradikalisering, vilket innefattade 26 samtal hos rådgivare.
Abdul Ballout deltog frivilligt på två av samtalen, den 15 juni och den 9 juli, enligt Welts uppgifter.
Det tredje var planerat till nu på måndag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q63Jro/misstankte-garningsmannen-gick-pa-samtal-for-avradikalisering
Citera
2026-07-26, 16:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej det får du göra. Bevisbördan åligger dig.

Oj då var svårt det var.

https://www.google.com/search?q=sharia%20law%20pew&client=firefox-b-d&hs=g9eV&udm=2&sclient=gws-wiz-img#sv=CAMSURoyKhBlLUtzM2R2TzhVOW1udkRNMg5LczNkdk8 4VTltbnZETToOcmU1djhXN0Y3NjVDZE0gB CoXCgFzEhBlLUtzM2R2TzhVOW1udkRNGAEwARgHII63seoJSgg QARgBIAEoAQ

Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Jaså? lol

Självklart är konservativa människor ett problem, det är min poäng.

Nästa gång en kristen har tänkt mörda, förtrycka eller bedriva konservativ politik kan du upplysa dem om vad Jesus sa.

Om med "nästa gång" du egentligen menar "om det någonsin händer" så kan jag kan gärna göra det nästa gång en kristen flyger ett flygplan in i skyskrapa. Eller halshugger muslimska män och tar deras döttrar som sexslavar. Eller kör en lastbil in i en muslimsk folkmassa. Eller massmördar muslimer för dom gjorde en ful teckning av Jesus. Eller mördar en muslim för dom brände upp en bibel. Eller våldtar 250 000 muslimska flickor i England.

Du lever i en fantasivärld.
Senast redigerad av NgnJohn 2026-07-26 kl. 16:11.
Citera
2026-07-26, 16:09
Medlem
ursprungligens avatar
Det ser ut som om GM haft lite "tur" då han körde på ett träd som ser nyplanterat ut och har stolpar runt som stöd. Detta träd har vikit sig lättare än om han kört in i ett gammalt träd med utvecklat rotsystem.
Citera
2026-07-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Vad förväntar sig dessa raketforskare ska hända? Ska homosexualitet försvinna? Ska man införa sharia? Ska alla andra också börja döda homosexuella? Inget av detta kommer att hända i en sekulär stat.

Han har lyckats så resterande festival ställdes in idag och alla är rädda igen. Imorgon startar Stockholm Pride och människor kommer fortsatt vara rädda för fler attacker. Budskapet kom fram.
Citera
2026-07-26, 16:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Verkar inte funka..
” Abdul Ballout, 21, är tidigare känd av polisen och har kopplingar till den islamistiska miljön.
Under måndagen skulle han på samtal med fokus på avradikalisering.
I stället jagas han – misstänkt för terrorattacken i Berlin.”

Efter att ha släppts från ungdomsvården sågs han fortsatt som en säkerhetsrisk, bland annat på grund av inlägg på sociala medier, där han uttryckt stöd för en terrorgrupp.
Därför skrevs han in i ett program för avradikalisering, vilket innefattade 26 samtal hos rådgivare.
Abdul Ballout deltog frivilligt på två av samtalen, den 15 juni och den 9 juli, enligt Welts uppgifter.
Det tredje var planerat till nu på måndag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q63Jro/misstankte-garningsmannen-gick-pa-samtal-for-avradikalisering

Man anar att polisen kommer att stå runt hörnet hos rådgivaren på måndag för att se om AB dyker upp för sitt tredje samtal.
Citera
2026-07-26, 16:12
Avstängd
Johan201s avatar
Ett Europa fullt med europeer är ju det ideala.

Muslimer ifrån balkan inga problem de är välkomna, de tillhör Europa.

Men MENA, nej tack.
Senast redigerad av Johan201 2026-07-26 kl. 16:17.
Citera
2026-07-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Oj då var svårt det var.

https://www.google.com/search?q=sharia%20law%20pew&client=firefox-b-d&hs=g9eV&udm=2&sclient=gws-wiz-img#sv=CAMSURoyKhBlLUtzM2R2TzhVOW1udkRNMg5LczNkdk8 4VTltbnZETToOcmU1djhXN0Y3NjVDZE0gB CoXCgFzEhBlLUtzM2R2TzhVOW1udkRNGAEwARgHII63seoJSgg QARgBIAEoAQ

Tyvärr, vännen. Din länk styrker inte ett piss.
Citera
2026-07-26, 16:16
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag tycker mig hört att många Hbtq:are är motståndare till den muslimska invasionen till Europa, men de lyfts inte fram i massmedia för det passar inte in i medias bild

Vart har du hört det?

De går med hbtqi flaggor OCH Palestina flaggor i sina tåg. Sjukligt naiva människor. T.om iranska regimens flaggor har förekommit i dessa tåg. Ironiskt då homosexualitet leder till dödstraff i dessa länder. Så korkat att de borde omyndigförklaras.
Citera
2026-07-26, 16:18
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Islamister är högerextremister, ditt hjon.

Varför Islamister samarbetar med vänstern (du kanske tror högern stöttar tex. hamas, ditt hjon) är bla. för att Islam precis som vänstern vill avskaffa den representativa demokratin för att skapa ett kollektivt samhälle.
Senast redigerad av doncroce 2026-07-26 kl. 16:21.
Citera
2026-07-26, 16:19
Medlem
Erik Östs avatar
Jag skulle tänka mig att uppleva min andra ,25 minuter räckte häromsistens, men nu vill jag uppleva det igen när islamismen växt sig tillräckligt starka och inte bryr sig om sina "kompisar" i gaypride längre.
Men naturligtvis på behörigt avstånd bara!

https://omni.se/expert-far-man-en-attack-brukar-det-komma-en-till/a/V6dQwl

https://omni.se/stockholm-pride-malet-ar-att-folk-ska-kanna-sig-trygga/a/lnQ4re 😁
Senast redigerad av Erik Öst 2026-07-26 kl. 16:29.
Citera
2026-07-26, 16:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tyvärr, vännen. Din länk styrker inte ett piss.

"The Pew Research Center is a nonpartisan American think tank based in Washington, D.C. It provides information on social issues, public opinion, and demographic trends shaping the United States and the world."

Vänsterbliven och IQ-befriad. Average sosse.
Citera
2026-07-26, 16:21
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag har ingen aning.

Kan det bero på att Pridetåg är förbjudna i Ungern?

Påståendet är falskt! Pride är tillåtet i Ungern.

Vad har detta med terrorattentatet i Berlin att göra? Du försöker förstås försvara islamisten eftersom du är ett vänsterslödder? Allt är den vite mannens fel, och detta ska då på något långsökt vis kopplas till Ungern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in