Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Jag skulle vilja se hur många här som skulle tacka nej till 10 miljoner kr för att jobba ett knappt år i Ryssland.
Jag skulle då inte göra det.
Och det har inget med Ryssland i sig att göra, utan mer att det är ett land som är i aktivt krig och därmed mycket osäkert att vistas i. Lägg där till att de har ungefär hela världen mot sig, vilket inte gör tillvaron ännu osäkrare.
Jag skulle absolut tacka nej till 10 mille om det handlade om att jobba ett år i ett land som var i aktivt krig och med all den osäkerhet som kommer med det. Skiter i om det är Ryssland eller Island.
För många här bråkar om vilken sida som rent politiskt är rätt att stå på, Rysslands eller USA/Ukraina&CO. När ska folk fatta att det är större än så? Alla dessa aktörer är banditer och det handlar inte om Ryssland/Ukraina i längden.
Jag finner det mer intressant (och problematiskt) att frivilligt välja att åka och jobba i ett land (vilket som helst) som är så utsatt som Ryssland är nu, och dessutom i aktivt krig.
Det för mig är en mycket intressantare diskussion och frågeställning än att sitta och tjafsa om vilken sida som är den goda/onda.
Den som tror att Ryssland är våran vän är bränd i huvudet, och den som tror att USA/whatever är våran vän är också bränd i huvudet.
Höj blicken lite.
Varför väljer man att åka till ett land i aktivt krig för att spela hockey och med allt som kommer med det?
Lägg där till att man kommer bli paria i hemlandet och det egna landslaget efter det (om det är rätt eller fel, skiter jag i), men det är så det blir.
Varför väljer man att åka till ett sådant land överhuvudtaget och med allt som följer med det, för pengar?