2026-07-20, 13:29
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaja1
Exak, jag håller med till 100%. Jag har inga problem att idrottsmän åker till Ryssland överhuvudtaget. Jag har inte heller några problem att dom åker över andra sidan pölen till USA. Men hycklarna som har problem att idrottsmän åker till Ryssland, har däremot inga problem alls att dom åker till USA och spelar hockey. USA för krig konstant. Jag tål inte hycklare och politiskt korrekta människor.

Den avgørande skillnaden är såklart att det nordamerikanska laget inte är fullständigt kontrollerat av en regim som du har problem med. All rysk idrott är politiserad från diktaturen.

En bättre analogi än den du råkade välja, hade varit att jämføra med de som säljer sin själ før pengarna i Saudiarabien, men inte ens den är i närheten. Men om du inte vill sammanblandas med ett Vatnik-troll (och det vill väl ingen) så är det trots allt bättre.
Citera
2026-07-25, 03:34
Medlem
Jag skulle vilja se hur många här som skulle tacka nej till 10 miljoner kr för att jobba ett knappt år i Ryssland.
Citera
2026-07-25, 08:58
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag skulle vilja se hur många här som skulle tacka nej till 10 miljoner kr för att jobba ett knappt år i Ryssland.
Jag skulle då inte göra det.
Och det har inget med Ryssland i sig att göra, utan mer att det är ett land som är i aktivt krig och därmed mycket osäkert att vistas i. Lägg där till att de har ungefär hela världen mot sig, vilket inte gör tillvaron ännu osäkrare.

Jag skulle absolut tacka nej till 10 mille om det handlade om att jobba ett år i ett land som var i aktivt krig och med all den osäkerhet som kommer med det. Skiter i om det är Ryssland eller Island.

För många här bråkar om vilken sida som rent politiskt är rätt att stå på, Rysslands eller USA/Ukraina&CO. När ska folk fatta att det är större än så? Alla dessa aktörer är banditer och det handlar inte om Ryssland/Ukraina i längden.

Jag finner det mer intressant (och problematiskt) att frivilligt välja att åka och jobba i ett land (vilket som helst) som är så utsatt som Ryssland är nu, och dessutom i aktivt krig.

Det för mig är en mycket intressantare diskussion och frågeställning än att sitta och tjafsa om vilken sida som är den goda/onda.
Den som tror att Ryssland är våran vän är bränd i huvudet, och den som tror att USA/whatever är våran vän är också bränd i huvudet.

Höj blicken lite.

Varför väljer man att åka till ett land i aktivt krig för att spela hockey och med allt som kommer med det?
Lägg där till att man kommer bli paria i hemlandet och det egna landslaget efter det (om det är rätt eller fel, skiter jag i), men det är så det blir.

Varför väljer man att åka till ett sådant land överhuvudtaget och med allt som följer med det, för pengar?
Senast redigerad av Bartman777 2026-07-25 kl. 09:23.
Citera
Igår, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Jag har aldrig sett någon agera så ofattbart omdömeslöst. Inga flyg går från Sverige till Ryssland av en anledning. Fråga UD om de tycker det verkar smart.

"Kolla det ligger en hundralapp på andra sidan helvetesgapet. Jag hoppar över och tar den!"

Vi måste ha ett diskussionsunderlag hmm...
Hur mycket ska svenska ambassader och myndigheter anstränga sig för få tillbaka Linus som frivilligt åker till Ryssland om han försvinner där borta?
Om han ger sig av till Ryssland så får han gärna stanna där. Man undrar lite hur människan mår rent generellt? Han är 28 år men på senare bilder ser han ut som en flintskallig 50-åring. Det känns som att livet har farit fram hårt med den tidigare så hårfagra hockeykillen som nu ser ut som ett gammalt fyllo. Det döljer sig nog mer i detta än vad som framkommit.
Citera
Igår, 05:59
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vad är problemet ? Han ska jobba .

Det är åsiktsvänstern som alltid ska gapa sig hesa så fort det inte passar.

Vänster?

Jag är långt ifrån vänstern och han har inget mer att göra i Sverige.

Persona non grata
Citera
Igår, 06:04
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaja1
Exak, jag håller med till 100%. Jag har inga problem att idrottsmän åker till Ryssland överhuvudtaget. Jag har inte heller några problem att dom åker över andra sidan pölen till USA. Men hycklarna som har problem att idrottsmän åker till Ryssland, har däremot inga problem alls att dom åker till USA och spelar hockey. USA för krig konstant. Jag tål inte hycklare och politiskt korrekta människor.

Bra du kan lämna Sverige du har inget här att göra.
Citera
Igår, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Jag har aldrig sett någon agera så ofattbart omdömeslöst. Inga flyg går från Sverige till Ryssland av en anledning. Fråga UD om de tycker det verkar smart.

"Kolla det ligger en hundralapp på andra sidan helvetesgapet. Jag hoppar över och tar den!"

Vi måste ha ett diskussionsunderlag hmm...
Hur mycket ska svenska ambassader och myndigheter anstränga sig för få tillbaka Linus som frivilligt åker till Ryssland om han försvinner där borta?

Det är väl bara flyget via Serbien eller Turkiet vad gråter du om? Låt människan få göra vad han känner för. Dessutom är de billigare att leva där så han lär få betydligt mer för pengarna än i Sverige.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in