Igår, 20:20
Medlem
BuckshotBills avatar
Jag har aldrig sett någon agera så ofattbart omdömeslöst. Inga flyg går från Sverige till Ryssland av en anledning. Fråga UD om de tycker det verkar smart.

"Kolla det ligger en hundralapp på andra sidan helvetesgapet. Jag hoppar över och tar den!"

Vi måste ha ett diskussionsunderlag hmm...
Hur mycket ska svenska ambassader och myndigheter anstränga sig för få tillbaka Linus som frivilligt åker till Ryssland om han försvinner där borta?
Senast redigerad av BuckshotBill Igår kl. 20:26.
Citera
Igår, 20:28
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Jag har aldrig sett någon agera så ofattbart omdömeslöst. Inga flyg går från Sverige till Ryssland av en anledning. Fråga UD om de tycker det verkar smart.

"Kolla det ligger en hundralapp på andra sidan helvetesgapet. Jag hoppar över och tar den!"

Hur mycket ska svenska ambassader och myndigheter anstränga sig för få tillbaka Linus som frivilligt åker till Ryssland om han försvinner där borta?

Vad är problemet ? Han ska jobba .

Det är åsiktsvänstern som alltid ska gapa sig hesa så fort det inte passar.
Citera
Igår, 20:34
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill

Det är tragiskt horbeteende såklart. Kul när pajasen inte får løn i December och måste køra "jag visste inte"- førsvarstalet før att få komma tillbaka till civilisationen.

Så. Inte ett piss. Precis hans värde faktiskt.
Citera
Igår, 20:44
Medlem
Duvlorts avatar
Hoppas att Linus läste det finstilta, han ska även spela som forward vid den ryska fronten innan ligan drar igång.
-Hjälp UD, ni måste hjälpa mig hem!
Citera
Igår, 21:24
Medlem
Vet Linus verkligen inte vad som händer i Ryssland? Läser han verkligen inte Aftonbadet och Expressen? – bilarna rullar inte på grund av bränslebrist, folk svälter, stadsbefolkningen sitter i skyddsrum på grund av ständiga attacker från ukrainska drönare och snart kommer våra ukrainska bröder att besegra Putin, inta Sankt Petersburg och Linus kommer att hamna i ukrainsk fångenskap. Jag förstår inte.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
"Välkommen, nykomling 👋
Linus Weissbach har anslutit sig till SKA och kommer att spela i KHL för första gången.
Välkommen till Sankt Petersburg! Må din introduktion till vår liga bli minnesvärd och din första säsong i SKA:s tröja – framgångsrik 🏒"
https://t.me/khl_official_telegram/52909

Jag har just läst på Wikipedia att ”SKA - Ryska arméns sportsklubb” (SKA Saint Petersburg literally as the Sports Club of the Army)
https://en.wikipedia.org/wiki/SKA_Saint_Petersburg

Det betyder att Linus har gått med i den ryska armén och kommer att spela mot våra ukrainska bröder.
Citera
Igår, 22:40
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Hur mycket kan han tänkas få egentligen, och hur fan går det ihop med de ekonomiska tiderna i Ryssland nu när deras ekonomi gått åt helvete pga äventyret i Ukraina?

Även om ligan finansieras av några oligarker så kan det ju knappast finnas skäl när det börjar bli såpass illa att fortsätta hålla en liga igång?
Citera
Igår, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Hur mycket kan han tänkas få egentligen, och hur fan går det ihop med de ekonomiska tiderna i Ryssland nu när deras ekonomi gått åt helvete pga äventyret i Ukraina?

Även om ligan finansieras av några oligarker så kan det ju knappast finnas skäl när det börjar bli såpass illa att fortsätta hålla en liga igång?

Tror du inte Ryssland fungerar som samhälle eller vad inbillar du dig? Rysslands invånare anser sig inte ens vara i krig..Jösses
Citera
Igår, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies

"flera miljoner kronor netto per säsong"
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/linus-weissbach-har-fatt-stort-bud-fran-khl-klubb-/

Det råder ingen tvekan om att alla ryska rubler som Linus har tjänat kommer att konfiskeras av ukrainska soldater efter Ukrainas seger.
Senast redigerad av Dralie Igår kl. 22:59.
Citera
Igår, 23:04
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är tragiskt horbeteende såklart. Kul när pajasen inte får løn i December och måste køra "jag visste inte"- førsvarstalet før att få komma tillbaka till civilisationen.

Så. Inte ett piss. Precis hans värde faktiskt.

Sannolikt kommer inget svenskt lag röra honom med tång om och när "äventyret" tar slut. Han och Haukeland, Robin Press, Fredrik Claesson, Adam Reideborn får fortsätta i Ryssland och förhoppningsvis bli blåsta på lön. Timashov räknar jag inte som Svensk, även om han med Ukrainskt ursprung är en ännu värre hora.
Citera
Idag, 00:08
Medlem
Både Press och Reideborn hänger i Uppsala respektive Gävle rätt ofta. Reideborn blev ju farsa igen nyligen och då dög det inte att låta barnet födas i Ryssland (inte Schweiz heller).

Press ryktas för övrigt vara på väg till Tyskland för spel i Kölner Haie.
Senast redigerad av martinSigurd Idag kl. 00:17.
Citera
Idag, 01:01
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vad är problemet?
”Vad är problemet?” Haha. Ja vad är problemet att åka ditt mitt i pågående största Ryska ekonomiska kollapsen någonsin. Förutom att ett brinnande krig pågår där interna utrensningar pågår och vem som helst kan bli fängslad för vad som helst eller skickas till fronten i köttvågsanfall. Förutom att Ryssland är FIENDEN.

”Vad är problemet”

Herregud

(FB) Ryssland stänger gränsen mot sina nordiska grannar: Mobilisering på gång?
”Äh jag åker dit och spelar hockey”

Han måste vara obeskrivligt pantad.
Senast redigerad av BuckshotBill Idag kl. 01:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in