2026-07-26, 14:48
Medlem
Hejsan. Jag letar efter att försöka få i mig så mycket 100% animaliskt protein/kött/fett så billigt som möjligt.

Många säger tonfisk på burk, men kilopriset är faktiskt rätt högt.

Kyckling innehåller mycket ben.

Några tips?
Senast redigerad av Kanelbulle222 2026-07-26 kl. 15:27.
Citera
2026-07-26, 14:50
Avstängd
Grin-Days avatar
Kycklingfile´ billigare än så blir det inte.
Citera
2026-07-26, 14:51
Medlem
RiMaXs avatar
Den lokala jägaren som man känner, kanske?
Citera
2026-07-26, 14:54
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Kyckling innehåller väl inte mycket ben men tycker du det så köp kycklingfilé!
Citera
2026-07-26, 14:55
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
Ska han stycka själv då tänker du, vildsvin?

Vildsvin, rådjur, Dov och Kronhjort, you name it. Man får det uppstyckat ifall man vill, brukar själv köpa så!
Citera
2026-07-26, 14:55
Medlem
Julskinka efter julhelgen, rea, fyll frysen. Annars skinka som brukar ha extrapris ibland.
Billiga styckdelar till extrapris. Ali-babas livs kanske har billigt kött. Roadkill.
Citera
2026-07-26, 15:02
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
Och du vill inte dela med dig av priser, bara berätta att du köper kött av din kompis?

Vad skulle jag dela med mig av menar du? En av mina bästa vänner är jägare, han ringer när det är "fullt" hos dem. Då drar jag dit och handlar! Å nej det är inte för hela flashback, jag skrev att man kan ta kontakt med nån lokal jägare så kan man få kött billigt (och en trevlig matupplevelse samtidigt)!
Citera
2026-07-26, 15:06
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbulle222
Hejsan. Jag letar efter att försöka få i mig så mycket animaliskt protein så billigt som möjligt.

Många säger tonfisk på burk, men kilopriset är faktiskt rätt högt.

Kyckling innehåller mycket ben.

Några tips?

Blir knappast billigare än med vanlig köttfärs.

Jag har köpt köttfärs för 65:- /kilo (erbjudande) Annars mellan 80-110 kr. /kilot. Man kan gör aså mycket med färs
Citera
2026-07-26, 15:07
Medlem
MrSwaggers avatar
På ica kring för och efter sommaren hittar du ofta dom där skit äckliga flinta stekarna så lågt som 20kr kilot. Går o steka typ 25 min per sida eller i ugn. Dock en hel del av vikten som är svål men ändå

Sen vissa ica har ju spill från rökt och kokt skinka. 49-69kr/kg.

Ibland hittar du billig korv, 50kr/köttbullar 49kr/kg typ Eldorado som är helt ok.

Men ja billigast är ofta sånt "grill kryddat" vidrig kött som är för grillen som ofta hamnar på extra pris för jag antar ingen köper skiten

Köttfärs är skitdyrt nuförtiden. Sen ibland hittar du fläskfilé och ytterfile för helt ok priser också
Senast redigerad av MrSwagger 2026-07-26 kl. 15:10.
Citera
2026-07-26, 15:19
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Vad skulle jag dela med mig av menar du? En av mina bästa vänner är jägare, han ringer när det är "fullt" hos dem. Då drar jag dit och handlar! Å nej det är inte för hela flashback, jag skrev att man kan ta kontakt med nån lokal jägare så kan man få kött billigt (och en trevlig matupplevelse samtidigt)!

Eller som jag som har bönder i släkten men det finns ju många som har små affärer på gården med olika sorters kött att köpa men billigt är det inte!
Citera
2026-07-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Roadkill finns ju med. Bara att ta ur, bena ur, och göra färs av...

Håll dig till ämnet. Tramsa inte.

Men kan man äta korv? Är det inte en massa mjöl i det? Samma sak med köttbullar.

Flintastek är ett bra tips, bäst hittills. Julskinka när det inte är jul är oxå något jag hittat.

Köttfärs är inte så billigt som man tror.
Senast redigerad av Kanelbulle222 2026-07-26 kl. 15:23.
Citera
2026-07-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Ja,speciellt vildsvin.

Hört av jobbarkompis som är jägare att det blir för mycket jobb att kontakta veterinär för att kontrollera köttet osv.

Han sa att dom gräver ner grisarna i skogen, iaf de som är små, smala, och inte har så mycket kött på sig.

Så om TS lägger en beställning hos något jaktlag på vildsvinskött, då gör alla en bra affär kan jag tänka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in