Citat:
Jösses, jag tror att hela incel-klubben från särskolan är här och skriker. Kan ni inte gå ut och spela boll med era efterblivna vänner i stället för att sitta och hamra på pappas laptop? Det ska bli skönt när sommarlovet är slut.
Är det någon som har någon mer information om det som tråden faktiskt handlar om? Att incel-klubben hatar muslimer (och bögar) vet alla redan så det behöver inte ältas mer.
Jag har inte läst allt på grund av allt dravel men som jag har förstått det är MGM alltså inte gripen än? Jag antar att Berlin är en stad så god som någon storstad om man försöker hålla sig undan.
Är det någon som har någon mer information om det som tråden faktiskt handlar om? Att incel-klubben hatar muslimer (och bögar) vet alla redan så det behöver inte ältas mer.
Jag har inte läst allt på grund av allt dravel men som jag har förstått det är MGM alltså inte gripen än? Jag antar att Berlin är en stad så god som någon storstad om man försöker hålla sig undan.
Det stämmer gärningsmannen Ballout är fortfarande på fri fot och en massiv polisinsats pågår i Berlin och det som har kommit fram under de senaste timmarna förklarar dock en hel del om läget:
Den misstänkte 21-åringen är en tysk medborgare med libanesisk herkomst och han klassades av säkerhetstjänsten som en "fara". Han greps faktiskt i slutet av 2025 på flygplatsen BER när han kom tillbaka från just Libanon, misstänkt för att ha förberett ett terroristbrott och att han satt häktad fram till maj 2026 men sedan släpptes ut på fri fot är ett fullständigt myndighetshaveri och det här bekräftar bara det jag har skrivit tidigare i tråden. Hans radikalisering och det efterföljande hämndbegäret är direkt kopplat till hans fädernesland Libanon. Tysklands omfattande vapenexport till de bombningar som faller över Libanon har nu fått sina brutala konsekvenser på Berlins gator. Han utnyttjade folkmassan vid Brandenburger Tor för att hämnas på den tyska statens utrikespolitik och lyckades därefter fly in i Tiergarten-parken där polisen nu letar efter honom med helikoptrar och specialförband.