Citat:
Ursprungligen postat av
ziggehej
Jag säger inget av det du argumenterar emot.
Läs igen, eller läs mitt övrdrivet förtydligande i inlägget före ditt, som du kanske missade.
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Receptorns syfte är att ta emot signaler från transmitters från andra neuroner, en förutsättning för att ett neuronnät ska kunna utföra något överhuvudtaget. Utan koppling mellan neuroner fungerar varken biologiska eller artificiella neuronnät.
Ett artificiellt neuronnät simulerar förstås inte biologin i receptorer, utan dess kommunikativa funktion och verkan.
Att avfärda min fråga som "filosoferande" utan ett enda sakligt argument visar att du inte kan ełler vill beröra frågan. Men försök gärna med ett sakligt argument eller svar om du kan.
Jo jag
boldade till och med där du säger det,
Vilket är fullständigt trams som jag påpekat för dig i 3 poster nu... Det finns inga receptorer vare sig simulerade, systematiskt simulerade eller dyl i ett ANNs punkt!
Hela syftet är som jag uttryckligen skrev i föregående inlägg att signalsubstanserna modulerar nervsignalen, det sker inte i ett ANN eftersom ett ANN är helt statiskt, det är alltså inte ens "en systematisk eller övergripande model" av en receptor vilket är vad du påstår.
Precis lika lite som det finns någon modellering av muskler i någon karaktär i Super Mario Bros.
Det konstigaste är att trots du blir tillrättavisad så går du bara dubbelt in och tror du ska få rätt om du dubblar ner på dina dumheter.